2003-12-05, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Jag tycker namnet på forumet är relevant. Diskussionen rör trots allt fenomenet feminism även om de flesta debattörer har en antifeministisk utgångspunkt.

... även om de flesta debattörer har en sund utgångspunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av BloodyMary
Hm, inte enbart "kvinnornas". I regel är det väl i stort sett bara 1 kvinna som tycks ha svårt att låta bli pajkastning på sandlådenivå och tyvärr så fortsätter folk att svara på dessa idiotinlägg tills det spårat ut helt. Inga namn nämnda....

Ja. Denna kvinna vars namn betyder metallfärgat klisterband är en mästare i att tramsa bort trådar med nonsens och irrelevanta personangrepp.

// Roger P.
Citera
2003-12-05, 13:52
Medlem
Flera av trådarna i feministforumet behandlar företeelser som organiserade feminister bedrivit olika aktioner kring (H&M, våld-mot-kvinnor aktioner, våldtäktsmål, jämställdhet i skolan etc.). Att sedan många debattörer uttrycker kritik mot feministernas mansfientliga åsikter och agendor i de frågorna är som sagt en del av att det som kallas att bedriva en debatt i ämnet.

Jag tycker personligen att det är tråkigt att den kritiken inte framförs öppet till större grad även i resten av samhället, men den här debatten är väl ett resultat av att feministernas blivit alltför bekväma vid att inte få sina åsikter ifrågasatta i sammanhang där folk bryr sig om politisk korrekthet.

Ganska typisk taktik för en tokfeminist, och överhuvudtaget de flesta vänsterextremister, att gå till de styrande för att försöka påtvinga massan en "lagstiftning" ovanifrån när hon saknar tillräckligt stöd för sin åsikt för att underifrån kunna uppnå önskat beteende utan lagstiftning. (annat aktuellt exempel är föräldrarledighetslagstiftning, som självklart finns att debattera i feministforumet).
Citera
2003-12-05, 16:53
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ganska typisk taktik för en tokfeminist, och överhuvudtaget de flesta vänsterextremister, att gå till de styrande för att försöka påtvinga massan en "lagstiftning" ovanifrån när hon saknar tillräckligt stöd för sin åsikt för att underifrån kunna uppnå önskat beteende utan lagstiftning.

Ja, jag kan upprepa min poäng några gånger till. Personligen tycker jag ganska illa om den attityd och de värderingar som styr feministforumet, men det är inte det den här frågan handlar om, utan att saker och ting borde kallas för sitt rätta namn.

Man ska kalla en spade för en spade, och det forumet borde heta något i stil med "Misogynism" eller något liknande, för att bättre spegla innehållet i diskussionerna. Folk får gärna ha ett eget forum där de spyr ut sitt hat mot kvinnor, visst, gärna för mig. Jag kommer gärna dit och diskuterar med dom. Men kalla det inte för "Feminism". Att kalla de diskussionerna för en debatt om feminismen är en skam för Flashback som ett diskussionsforum.
Citera
2003-12-05, 16:56
Medlem
LadyTieras avatar
Bra för att det är majoritet av invandrarfientliga trådar i indvandringesforumet så kan vi inte döpa om det..........har du problem med att inlägg inte hör hemma i forumet eller att användare bara postar trams i trådarna ta upp det med modertorn för forumet.
Citera
2003-12-05, 17:01
Medlem
Tycker det är lite underligt att byta namn på det. Som Tippi resonerar låter det som det enda bra namnet vore något i stil med
"Dåliga diskussioner om feminism, med en negativ ståndpunkt".
Är det så bra? Diskussionerna handlar ju om feminism, oavsett vad som sägs om feminismen, och oavsett hur dåligt insatta de diskuterande är om feminismen.
Citera
2003-12-06, 01:08
Medlem
MooGyMaNs avatar
Tippi Hedren - se till o skapa lite bra debatter då... problemet är att det ine finns några feminister här som kan ge några vettiga mothugg, blir bara killar som snackar om feminism och då glider det fel. jag tror jag skall bjuda in lite femmosar från soc.nu och se om det blir lite fart på feministforumet för lite roligare debatter välkomnar jag....
Citera
2003-12-06, 01:24
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
se till o skapa lite bra debatter då... problemet är att det ine finns några feminister här som kan ge några vettiga mothugg,

Att försöka föra en saklig diskussion i det forumet är som att prata förstånd med nazister. Jag bangar inte för en debatt, om det blir ett utbyte, ett givande och ett tagande. Att försöka ge dom mothugg är ganska lönlöst, inte ens med all tid i världen skulle det bli något annat än en piss i nilen.
Problemet är om jag känner så, och jag är varken kvinna eller feminist, vad känner dom kvinnor som kommer hit och verkligen har någonting att säga? Jag antar att det är alldeles för lite kvinnor i det forumet därför att dom helt enkelt inte tycker att det är något trevligt ställe att vara på. Men jag kan ju ha fel.
Citera
2004-01-07, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MooGyMaN
Tippi Hedren - se till o skapa lite bra debatter då... problemet är att det ine finns några feminister här som kan ge några vettiga mothugg, blir bara killar som snackar om feminism och då glider det fel. jag tror jag skall bjuda in lite femmosar från soc.nu och se om det blir lite fart på feministforumet för lite roligare debatter välkomnar jag....

Det är inte vettiga mothugg utan vettiga kritiker.
Forumet är tyvärr stängt av skyddsombudet på grund av AFA-aktivism och psykisk vampyrism.
Citera
2004-01-07, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Att försöka föra en saklig diskussion i det forumet är som att prata förstånd med nazister. Jag bangar inte för en debatt, om det blir ett utbyte, ett givande och ett tagande. Att försöka ge dom mothugg är ganska lönlöst, inte ens med all tid i världen skulle det bli något annat än en piss i nilen.
Problemet är om jag känner så, och jag är varken kvinna eller feminist, vad känner dom kvinnor som kommer hit och verkligen har någonting att säga? Jag antar att det är alldeles för lite kvinnor i det forumet därför att dom helt enkelt inte tycker att det är något trevligt ställe att vara på. Men jag kan ju ha fel.

Jag har rensat upp lite i träsket, och personangrepp och dylikt kommer från och med nu att rendera en tillsägelse eller varning utan pardon. Detta för att försöka få lite rätsida på ett forum som helt klart spårat ur. Det kommer nog att ta ett tag att få rätsida på problemet, men jag hoppas att du tittar in någon dag och debatterar lite. Kanske har du läst boken jag tipsar om, och har något att säga om den? Välkommen in och se efter.
Citera
2004-01-07, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Jag har rensat upp lite i träsket, och personangrepp och dylikt kommer från och med nu att rendera en tillsägelse eller varning utan pardon. Detta för att försöka få lite rätsida på ett forum som helt klart spårat ur. Det kommer nog att ta ett tag att få rätsida på problemet, men jag hoppas att du tittar in någon dag och debatterar lite. Kanske har du läst boken jag tipsar om, och har något att säga om den? Välkommen in och se efter.

Dina inlägg på forumet har hållit en klar anitfeministisk linje, gör det dig verkligen lämplig som moderator?
Ungefär som att sätta en folkskollärare att moderera satanismforum.
En seriöst menad fråga och inte ett påhopp.
Citera
2004-01-07, 13:55
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvertejp
Dina inlägg på forumet har hållit en klar anitfeministisk linje, gör det dig verkligen lämplig som moderator?
Ungefär som att sätta en folkskollärare att moderera satanismforum.
En seriöst menad fråga och inte ett påhopp.

Hans politiska åsikt har väl ingenting med saken att göra sålänge som han inte modererar efter den. Är han verkligen mer lämplig som moderator om han vore feminist? Men du kanske inte svarar på frågor...
Citera
2004-01-07, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Hans politiska åsikt har väl ingenting med saken att göra sålänge som han inte modererar efter den. Är han verkligen mer lämplig som moderator om han vore feminist? Men du kanske inte svarar på frågor...

Jag frågade inte efter din åsikt utan Götebrogarns, men ändå...
Eftersom alla andra ideologiskt baserade forum ser ut att modereras av någon som håller den linjen och inte deras motpol så är det väl rimligt att samma linje hålls på feminsmforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in