2002-11-03, 02:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Hmm...Jag ville ju göra lumpen. Kan det haft betydelse att jag valde Thule-t-shirten?
Stod hemma inför mönstringen och funderade ska jag ta med tröjan med White Power-näve eller Thule-tröjan. Jag tänkte det var bäst att köra Thule-tröjan. Det var visserligen ett solhjul på den, men jag tyckte den var ganska mild.

Stötte på nån' snubbe i en korridor som insisterade att få se på mina papper. Misstänker att han noterade mitt namn och att resten av mönstringen var bortkastad tid.

Hur som helst är du svensk och vill slippa lumpen, säg bara att du älskar ditt land och vill säkra en framtid för kommande generationer.
Är du däremot invandrare är det nog trovärdigare att köra nån' knarkar historia.
Citera
2002-11-03, 03:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Hmm...Jag ville ju göra lumpen. Kan det haft betydelse att jag valde Thule-t-shirten?
Stod hemma inför mönstringen och funderade ska jag ta med tröjan med White Power-näve eller Thule-tröjan. Jag tänkte det var bäst att köra Thule-tröjan. Det var visserligen ett solhjul på den, men jag tyckte den var ganska mild.

Stötte på nån' snubbe i en korridor som insisterade att få se på mina papper. Misstänker att han noterade mitt namn och att resten av mönstringen var bortkastad tid.

Hur som helst är du svensk och vill slippa lumpen, säg bara att du älskar ditt land och vill säkra en framtid för kommande generationer.
Är du däremot invandrare är det nog trovärdigare att köra nån' knarkar historia.

Sa kärringarna att det var anledningen eller? Vill man så får man.. oftast iaf..
Citera
2002-11-03, 05:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:

Du måste ju bara skoja, du begriper väl att du blir bortsorterad direkt om de ens kan misstänka att du är semi-nazi.

Citat:

Och varför visade du dem för honom? En analog situation när jag mönstrade var att massa folk i rummet jag bodde i söp och levde fan. Det kom två gubbar dit och krävde personnummer/papper av alla där inne. Eftersom jag inte tänkte riskera min militära "karriär" så nekade jag bara klart och tydligt och gick därifrån. Dagen efter åkte alla i rummet utom jag in på "förhör". En viktig sak att komma ihåg är att Pliktverket inte vet någonting om dig förutom de uppgifter du lämnar. Säg/visa bara det de vill höra/se. Vad de letar efter är vanliga, stabila och ansvarstagande killar med god hälsa.
Citera
2002-11-03, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Ja, vägra lumpen. Lumpen ska bara riktiga män göra. Inga små fjollor som ni.

Håller med
Citera
2002-11-03, 14:31
Medlem
Tur

En sån tur att man inte känner något behov att vara manlig å ickefjollig.
Citera
2002-11-03, 18:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Om ni inte vill göra lumpen, säg det!
Säger ni att ni har en massa sjukdommar som inte står i protokollet skriver dom in det, och så står du där, nekad pensionsförsäkring när ni är 65...
Citera
2002-11-04, 13:15
äldre konto (old)
Ej medlem
hahaha jag hoppas verkligen att de e skämt de mesta här hehe
fast förbannat roligt att läsa

saken e den man ska inte säja att man har knarkproblem och liknande idioti saker för allt man säjer till försvars makten registreras och kan tas fram vid ex en viss jobbansökan
sen Trollbunden
du skrev
Precis.. SÄPO/SÄK reggar dig som nazi då och då kan du ex inte jobba inom polisen, säpo och diverse andra jobb som betalas av skattebetalarna

hehe du får inte nått sådant jobb om du inte gjort lumpen ju så de blir torde inte spela någon som helst roll då

dom jobb som dom kan kolla upp dej på och du får problem e tex kärnkraftsverk och andra skyddade arbetsplatser
Citera
2002-11-04, 14:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag kom dit kvällen innan, för att jag ville inte åka mönstringsbussen utan tog vanliga lokal/regional bussar istället. Sov över, vaknade 7 på morgonen av en sur gubbe. Var där hela dagen å gjorde prover å sånt..nästa dag så var det dags för möte med inskrvningsofficern.
Jag hade perfekt syn/hörsel, 7på iq testet, 5 på kondis o styrka. Höga psykologiska bedömningar o.s.v
Inskrivaren tyckte jag skulle göra om styrketestet så jag kunde bli fallskärmsjägare eller kustjägare.

Jag sa bara: "Jag vill inte göra lumpen" och då sa han: Okej, då får du friseldel.
Inga lögner eller historier, jag var ärlig i alla tester och behövde inte slingra mig i nånting. Dessutom har jag för mig att dom bara kan ta in 30% av alla som mönstrar lr nå...
Citera
2002-11-04, 15:04
äldre konto (old)
Ej medlem
äntligen någon som vet va han pratar om hehe

samma gjorde jag och de e bara att räkna jag e 31
Citera
2003-07-18, 15:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Äntligen är FB's forum uppe igen. Och nu har jag mönstrat.

Det var ingen fara - jag skulle inte ens fått göra lumpen om jag så velat.

Behövde aldrig ens nämna att jag inte ville göra den.

Först gjorde jag intelligenstestet - Hmm - åtta.
Sen bar det iväg till sjuksystern, varav syntestet kom först. Jag var sanningsenlig på det.

Hon vart typ helt chockad när jag sa att jag inte kunde se att tavlan var framför mig och att den "flöt ihop" med väggen.
Efter det gick hon och hämtade några "spec-tavlor" för närsynta. När hon stod ca. 1meter från mig med ca 1dm höga bokstäver kunde jag läsa.

Därav var det godnatt.

-"Då har du så dålig syn att vi inte ens kan ta in dig i försvaret. Om du vill kan du försöka med att slicka inskrivningsförrättarens skor som vi säger här, men jag tror att det är kört för din del."

-"Så bra. Jag vill nämligen inte göra lumpen ändå."

På mitt inskrivningsbeslut står det:

"Ser F1 syn på vänster öga och F2 på höger öga. ILG i samråd."

Hade totalt varit där i ca. 1:30 tim.

Käket på restaurangen var förbannat gott dock, det var nästan värt att dra dit Scary tidpunkt dock, 06:45! Vart tvungen att gå upp i tretiden.. URK
Citera
2003-07-19, 23:44
äldre konto (old)
Ej medlem
förstår inte varför bi inte vill göra lumpen...

men är det ngn som vet vad som krävs för fallskärmsjägare?
jag hade tänkt försöka satsa på det

styrke + intelligensproven vet ja inte kommer bli några problem
men min hörsel är det lite fel på
inte mycket men på mitt högra öra hör jag inte den högsta frekvensen (kommer inte ihåg va den hette) så bra

är det kört då?? :?
Citera
2003-07-20, 13:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xinote
Hon vart typ helt chockad när jag sa att jag inte kunde se att tavlan var framför mig och att den "flöt ihop" med väggen.
Efter det gick hon och hämtade några "spec-tavlor" för närsynta. När hon stod ca. 1meter från mig med ca 1dm höga bokstäver kunde jag läsa.

HAHA, faan va illa 8)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in