2009-07-29, 16:05
Medlem
Jag har också haft problem med benhinnorna och fick Voltaren och andra antiinflammatoriska. Inget hjälpte så till slut sa läkarna att de inget kunde göra och att jag fick lära mig leva med det =/ eeh tack.
Citera
2009-10-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azoon
Jag har också haft problem med benhinnorna och fick Voltaren och andra antiinflammatoriska. Inget hjälpte så till slut sa läkarna att de inget kunde göra och att jag fick lära mig leva med det =/ eeh tack.

Det finns visst lösning på deta :] operation

då springer du på asfalt så det svullnar jättemycket så det blir enkelt och skära bort sen..

har övervägt och göra det för inlägg hjälper inte mig och jag har haft problemen i 4 år snart
Citera
2009-10-28, 16:04
Medlem
Har också detta problemet. Dock spelar jag inte fotboll så det var väldigt enkelt för mig att lösa problemet; slutade jogga helt enkelt. Ingen annan träning känns på mina benhinnor. Tragiskt att du har problemet som fotbollspelare. Du kommer ju aldrig kunna vila tillräckligt länge så du kan lösa problemet.
Citera
2010-05-12, 18:06
Medlem
Mina benhinnor klarar ca 5km har jag kommit på sen börjar dom krångla. Jag hade ett träningsmål som innefattade att löpa milen så det är lite trist. Kanske går att vänja dom succesivt. kanske prova 6km osv eller vad tror ni?
Citera
2010-05-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Mina benhinnor klarar ca 5km har jag kommit på sen börjar dom krångla. Jag hade ett träningsmål som innefattade att löpa milen så det är lite trist. Kanske går att vänja dom succesivt. kanske prova 6km osv eller vad tror ni?

Bumpar denna fråga. 5KM går smärtfritt nu. Denna slinga är väldigt tuff med stora långa backar. Ska jag fortsätta samma distans eller kan jag öka. Naturligtvis skulle jag ju helt enkelt kunna testa, men är livrädd att få tillbaka problemen.

Älskar verkligen löpningen just nu....
Citera
2010-05-22, 00:18
Medlem
hp91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Bumpar denna fråga. 5KM går smärtfritt nu. Denna slinga är väldigt tuff med stora långa backar. Ska jag fortsätta samma distans eller kan jag öka. Naturligtvis skulle jag ju helt enkelt kunna testa, men är livrädd att få tillbaka problemen.

Älskar verkligen löpningen just nu....
Själv får jag ont efter ca: 100 m. Har haft skiten i över 4 år nu (spelat fotboll hela livet). Har testat allting känns det som, nya skor, inlägg, två sjukgymnaster (går hos ena för tillfället), voltaren, en rad olika läkare som bara skickar vidare en, röntgat benen, senaste läkaren vill inte operera då han inte är säker att jag har benhinneinflamation.

Någon som har nåt tips? skulle uppskattas väldigt mkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in