Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-28, 00:44
Medlem
Jag har ett problem som stör mig något enormt. När jag ansluter mitt USB-minne (Sandisk cruzer micro U3) till datorn så kommer meddelandet "Guiden ny maskinvara" upp. Tror inte det är USB-minnet det är fel på, har testat på annan dator och även formaterat om det. Har även testat med ett annat USB-minne, det funkar inte heller. Dock funkar andra USB-saker, t.ex. min kortläsare. Letade efter drivers men det stod att det inte skulle behövas till XP.

Är det någon som vet vad detta beror på? Är extremt frustrerad...
Citera
2009-07-28, 01:46
Bannlyst
Gissar på att det är trasigt. Det är knappast nytt, antar jag?
Har du kommit åt minnet på din dator, innan?
Citera
2009-07-28, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Gissar på att det är trasigt. Det är knappast nytt, antar jag?
Har du kommit åt minnet på din dator, innan?

Det är inte nytt nej, men det kan väl knappast vara trasigt då det funkar på andra datorer?
Ja, jag har kommit åt det tidigare, dock inte efter att jag formaterat om min dator för några veckor sedan.
Citera
2009-07-28, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 744687
Det är inte nytt nej, men det kan väl knappast vara trasigt då det funkar på andra datorer?
Ja, jag har kommit åt det tidigare, dock inte efter att jag formaterat om min dator för några veckor sedan.
Ok, du skrev "jag har testat andra datorer". Inte att det fungerade där.

Har du testat att sätta i windowsskivan innan windows söker efter filer att installera?
Citera
2009-07-28, 02:10
Medlem
dawahs avatar
vilken operativsystem använder du?
Citera
2009-07-28, 03:14
Medlem
927s avatar
enhetshanteraren; längst ner hittar du ett antal usb enheter. ta bort alla och starta om datorn, vid uppstart kommer alla hittas igen
Citera
2009-07-28, 21:41
Medlem
Nej, jag har inte testat sätta i windows-skivan.. Har inte behövt göra det tidigare, men tror du att det kan hjälpa?
Operativsystemet är Windows XP Professional.

Har testat det där med enhetshanteraren lite, men är tveksam till att det är det som är problemet. Är inte det mer för om själva USB-porten inte fungerar? För den funkar, har testat med andra usb-saker.. Det är bara att den verkar ha något emot usbminnen..

Var också inne på microsoft's hemsida igår och testade lite saker som de föreslog, då har jag för mig att det handlade det om att datorn inte kände igen usb-devicen.. Men inget tycktes fungera.. gaaaaaah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in