Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Orka Darwinsnacket vafan?
Jag tänker inte försöka rättfärdiga vårdslöshet i trafiken men en sak som ni icke-knuttar, eller gnällspikar, måste förstå är att det blir väldigt annorlunda när man sitter på en hoj. En hojåkare är intresserad av hojar och oftast är det roligare ju mer effekt man har. Du tror väl inte att folk sitter på maskiner som pinnar på över 300 knyck bara för att det är status?
Nej, det finns de som använder effekten också helt enkelt för att det är roligt och det är gratis att köra på gatan. Har man en själ som gillar att leka, blandat med en 1000+cc sporthoj mellan benen och en raksträcka framför sig, så kommer man inte kunna motstå frestelsen att dra ORDENTLIGT på gasen. Gasa helvete. SÅ, ÄR, DET.
Men som sagt, det rättfärdigar inte grov fortkörning eller ren vårdslöshet, jag säger bara vad jag tycker om motorcykling i allmänhet, det är helt vansinnigt roligt och det går ej att ligga och fisa runt i 70-80km/h när vägen är fin och maskinen antagligen lätt gör 140 knyck på ettan. Då kan man lika gärna byta ner sig till en RD80. Det går nog inte att förklara hur roligt det är att gasa helvete, det måste upplevas. När man väl upplevt det så skiter man antingen knäck och lägger sig i duschen och gråter, eller så blir man fast i mc-träsket och ger snabbt upp de tappra försöken att hålla den lagstadgade snigelfarten.
Jag tänkte skriva ett vältaligt och underbyggt inlägg i den här tråden, men idioten ovan ryckte mattan under fötterna på mig.. Han/hon förklarade
nämligen på ett så tydligt sätt, som jag säkert inte hade klarat av, att den
här tråden handlar om utvecklingsstörda individer! Glöm "Darwin Awards"...
Här möter vi den totala dumheten, naken och oförfalskad. Skulle inte förvåna
mig om han har "svans" (en genetiskt betingad förlängning av svanskotorna)
eller hårväxt på handflator och/eller fotens undersida..
Det ENDA positiva med motorcykel-idioter (kontra bil-dito) är att det oftast
bara tar kål på sig själva. Mötet bil - motorcykel slutar vanligtvis lyckligt, d.v.s
bilen får bucklor medans MC-dåren inte går att skilja från en överkörd
grävling.
Ett tag funderade jag över att propagera för MC-förbud, men det gör jag
inte längre. Det naturliga urvalet (Darwin!) är satt ur spel sedan länge, men
motorcyklisterna utgör ett underbart undantag!!! Det vi har vunnit när det
gäller t.ex. medicin & kirurgi förlorar vi på att vi fortfarande låter våra
stackars intelligens-befriade andel av befolkningen "leka" på vägarna...
Jag tänker börja sanda i kurvorna i närheten av där jag bor. Grus syns för
bra... Sand funkar, ett tips för er som bor nära Åkersberga! Annars kan man
(observera att jag inte förordar detta!!!!) skjuta med luftvapen mot deras
visir. Ingen risk för kroppsskada, men tävlingskörningen avstannar...