2009-07-28, 15:07
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Jag kanske blandar ihop korten och drog förhastade slutsatser, någon måste ju veta vem som dog på Svinningevägen.
Det låter dock rimligare att en erkänd medlem på ett motorcyklistforum vet vem som omkom än en anonym kommenterare på DNs hemsida. Även om det faktiskt är föraren i bilen som skrivit kommentaren på DN är det troligt att personen fortfarande befinner sig i chocktillstånd och därför tar fel på både det ena och det andra.
2009-07-28, 15:23
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article5571696.ab

Darwins princip gäller fortfarande... Jag hoppas att de stackare som bor efter Svinningevägen snart får en lösning på att dessa galningar kör som om vägen är en racerbana. Skönt att det bara var idioten på hoj som strök med denna gången...

//jena

Orka Darwinsnacket vafan?

Jag tänker inte försöka rättfärdiga vårdslöshet i trafiken men en sak som ni icke-knuttar, eller gnällspikar, måste förstå är att det blir väldigt annorlunda när man sitter på en hoj. En hojåkare är intresserad av hojar och oftast är det roligare ju mer effekt man har. Du tror väl inte att folk sitter på maskiner som pinnar på över 300 knyck bara för att det är status?
Nej, det finns de som använder effekten också helt enkelt för att det är roligt och det är gratis att köra på gatan. Har man en själ som gillar att leka, blandat med en 1000+cc sporthoj mellan benen och en raksträcka framför sig, så kommer man inte kunna motstå frestelsen att dra ORDENTLIGT på gasen. Gasa helvete. SÅ, ÄR, DET.

Men som sagt, det rättfärdigar inte grov fortkörning eller ren vårdslöshet, jag säger bara vad jag tycker om motorcykling i allmänhet, det är helt vansinnigt roligt och det går ej att ligga och fisa runt i 70-80km/h när vägen är fin och maskinen antagligen lätt gör 140 knyck på ettan. Då kan man lika gärna byta ner sig till en RD80. Det går nog inte att förklara hur roligt det är att gasa helvete, det måste upplevas. När man väl upplevt det så skiter man antingen knäck och lägger sig i duschen och gråter, eller så blir man fast i mc-träsket och ger snabbt upp de tappra försöken att hålla den lagstadgade snigelfarten.
2009-07-28, 17:06
Medlem
Murder.Incs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse

Jag tänker inte försöka rättfärdiga vårdslöshet i trafiken men en sak som ni icke-knuttar, eller gnällspikar, måste förstå är att det blir väldigt annorlunda när man sitter på en hoj. En hojåkare är intresserad av hojar och oftast är det roligare ju mer effekt man har. Du tror väl inte att folk sitter på maskiner som pinnar på över 300 knyck bara för att det är status?
Nej, det finns de som använder effekten också helt enkelt för att det är roligt och det är gratis att köra på gatan. Har man en själ som gillar att leka, blandat med en 1000+cc sporthoj mellan benen och en raksträcka framför sig, så kommer man inte kunna motstå frestelsen att dra ORDENTLIGT på gasen. Gasa helvete. SÅ, ÄR, DET.

Men som sagt, det rättfärdigar inte grov fortkörning eller ren vårdslöshet, jag säger bara vad jag tycker om motorcykling i allmänhet, det är helt vansinnigt roligt och det går ej att ligga och fisa runt i 70-80km/h när vägen är fin och maskinen antagligen lätt gör 140 knyck på ettan. Då kan man lika gärna byta ner sig till en RD80. Det går nog inte att förklara hur roligt det är att gasa helvete, det måste upplevas. När man väl upplevt det så skiter man antingen knäck och lägger sig i duschen och gråter, eller så blir man fast i mc-träsket och ger snabbt upp de tappra försöken att hålla den lagstadgade snigelfarten.

Men då får man ju också vara beredd på konsekvenserna av sin körning, dvs bilister som inte har en chans att uppfatta att det kommer en hoj i 250 km/h när man svänger ut i en korsning tex.
2009-07-28, 17:20
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murder.Inc
Men då får man ju också vara beredd på konsekvenserna av sin körning, dvs bilister som inte har en chans att uppfatta att det kommer en hoj i 250 km/h när man svänger ut i en korsning tex.
Håller med. Och då kan Krafse berätta att han pratat sig led på Darwin hur mycket han vill.
2009-07-28, 21:46
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Det går nog inte att förklara hur roligt det är att gasa helvete, det måste upplevas. När man väl upplevt det så skiter man antingen knäck och lägger sig i duschen och gråter, eller så blir man fast i mc-träsket och ger snabbt upp de tappra försöken att hålla den lagstadgade snigelfarten.

Fair enough, varje människa får göra sin egen riskbedömning. Lyckligtvis så kostar det inte samhället så mycket då många dör direkt istället för att bli grönsaker. Trist för andra (anhöriga, bilister) som drabbas dock.

När jag bodde på söder så var det en mc som buskörde längs Hornsgatan, han kom till Ringvägen innan hans hjärna var utkletad på trottoaren. Jag såg det med egna ögon.

Nu är det ju fortfarande oklart om det senaste dödsfallet berodde på buskörning eller inte. Det kan ju ha varit grus på vägen och att han förlorade kontrollen över sin mc som höll lagstadgad hastighet. Men det mest sannolika är att han körde som de flesta andra på den vägen m.a.o väldigt fort.
2009-07-28, 21:54
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh
Någon som har mer information om olyckan? Vad jag förstår är den här vägen ett tillhåll för motorcyklister som ser en njutning i att köra fort med fara för andras liv. Nu tycks en av dessa motorcyklister istället ha vigt sitt eget liv, i fronten på en passerande bil. Mycket tragiskt för bilföraren, som sannolikt känner en skuld i detta, samt naturligtvis för den dödes familj och vänner.

I kommentarerna till DN-artikeln (http://www.dn.se/sthlm/24-aring-dod-i-mc-krock-i-akersberga-1.919269) spekuleras det i att det kan ha varit HD-knuttar som cruisade och fick problem med framhjulet. Låter det troligt?

Det var inga HA-killar
Senast redigerad av Nennene 2009-07-28 kl. 22:47.
2009-07-28, 21:55
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Jag kanske blandar ihop korten och drog förhastade slutsatser, någon måste ju veta vem som dog på Svinningevägen.

Det var Nicklas.
2009-07-28, 23:57
Medlem
cavaliers avatar
Citat:

Jag tänkte skriva ett vältaligt och underbyggt inlägg i den här tråden, men idioten ovan ryckte mattan under fötterna på mig.. Han/hon förklarade
nämligen på ett så tydligt sätt, som jag säkert inte hade klarat av, att den
här tråden handlar om utvecklingsstörda individer! Glöm "Darwin Awards"...
Här möter vi den totala dumheten, naken och oförfalskad. Skulle inte förvåna
mig om han har "svans" (en genetiskt betingad förlängning av svanskotorna)
eller hårväxt på handflator och/eller fotens undersida..

Det ENDA positiva med motorcykel-idioter (kontra bil-dito) är att det oftast
bara tar kål på sig själva. Mötet bil - motorcykel slutar vanligtvis lyckligt, d.v.s
bilen får bucklor medans MC-dåren inte går att skilja från en överkörd
grävling.

Ett tag funderade jag över att propagera för MC-förbud, men det gör jag
inte längre. Det naturliga urvalet (Darwin!) är satt ur spel sedan länge, men
motorcyklisterna utgör ett underbart undantag!!! Det vi har vunnit när det
gäller t.ex. medicin & kirurgi förlorar vi på att vi fortfarande låter våra
stackars intelligens-befriade andel av befolkningen "leka" på vägarna...

Jag tänker börja sanda i kurvorna i närheten av där jag bor. Grus syns för
bra... Sand funkar, ett tips för er som bor nära Åkersberga! Annars kan man
(observera att jag inte förordar detta!!!!) skjuta med luftvapen mot deras
visir. Ingen risk för kroppsskada, men tävlingskörningen avstannar...
2009-07-29, 01:18
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nennene
Det var inga HA-killar
Det finns väl gott om folk som kör HD utan att vara HA (Bandidos, exempelvis )

Citat:
Ursprungligen postat av Nennene
Det var Nicklas.
Ok, då var DN-kommenteraren alltså ute och cyklade.

Frågan återstår dock om den här olyckan orsakades av vådakörning med risk för eget och andras liv, eller av otur i samband med en legitim motorcykelkörning på ovan nämnda väg.

Finns det någon legitim orsak till varför en motorcyklist befinner sig på Svinningevägen, utöver att ha "roligt" på ett sådant sätt att motorcyklisten på ett kalkylerat sätt riskerar andras liv?
2009-07-29, 01:25
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Jag tänkte skriva ett vältaligt och underbyggt inlägg i den här tråden, men idioten ovan ryckte mattan under fötterna på mig.. Han/hon förklarade
nämligen på ett så tydligt sätt, som jag säkert inte hade klarat av, att den
här tråden handlar om utvecklingsstörda individer! Glöm "Darwin Awards"...
Här möter vi den totala dumheten, naken och oförfalskad. Skulle inte förvåna
mig om han har "svans" (en genetiskt betingad förlängning av svanskotorna)
eller hårväxt på handflator och/eller fotens undersida..

Det ENDA positiva med motorcykel-idioter (kontra bil-dito) är att det oftast
bara tar kål på sig själva. Mötet bil - motorcykel slutar vanligtvis lyckligt, d.v.s
bilen får bucklor medans MC-dåren inte går att skilja från en överkörd
grävling.

Ett tag funderade jag över att propagera för MC-förbud, men det gör jag
inte längre. Det naturliga urvalet (Darwin!) är satt ur spel sedan länge, men
motorcyklisterna utgör ett underbart undantag!!! Det vi har vunnit när det
gäller t.ex. medicin & kirurgi förlorar vi på att vi fortfarande låter våra
stackars intelligens-befriade andel av befolkningen "leka" på vägarna...

Jag tänker börja sanda i kurvorna i närheten av där jag bor. Grus syns för
bra... Sand funkar, ett tips för er som bor nära Åkersberga! Annars kan man
(observera att jag inte förordar detta!!!!) skjuta med luftvapen mot deras
visir. Ingen risk för kroppsskada, men tävlingskörningen avstannar...

Jag måste bara få fråga en sak... Är du helt jävla dum i huvet?

Det är exakt sådana personer som du som sänker medel IQ i Sverige något enormt mycket.

Hur kan du ens sitta och skriva på ett forum och önska livet ur personer du aldrig träffat, och förmodligen inte kommer träffa heller?

Det är fan synd att ditt namn och orten du bor på inte står i din användarprofil för du hade kunnat vänta ett par fina samtal från polisen i så fall.

jag kan hålla med om att det är tur att mc förare oftast bara tar livet av sig själva när dom krockar/kör av vägen.
Men det ger dig fortfarande inte rätt att lägga ut sand vid vägkanterna för att få folk att köra av vägen, hur fan i hela helvete kan man ens komma på en sån sak ? Låt oss säga att du nu lyckas med ditt idiotiska upptåg och får någon stackar som inte alls körde för fort, utan det var 45 åriga ulf, 3 barns pappa som lever lyckligt med sin fru och barn, kommer körandes på sin suzuki sv650 och kör av vägen och dör pga din fina sand som han inte ser i kurvan. Då är det du som har begått ett brott, nämligen mord/dråp. Är det speciellt kul att veta att man tagit livet av den där stackars mannen ? Nej tänkte det..

Och jag instämmer med Krafse, man måste själv ha kört hoj för att få någon uppfattning hur jävla kul det är att gasa lite extra på den där fina raksträckan med fri sikt och utan trafik. Det ger en endå inte tillåtelse till fortkörning eller grov fortkörning över huvud taget. Men det är en jävligt speciell känsla att köra hojj, så är det bara, det går inte att beskriva med ord, det måste upplevas och antingen gillar man det eller så hatar man det. Och du har förmodligen inte fått uppleva det heller din stackare eftersom du resonerar som du gör.
Jag kör själv både motocross och vanlig MC och det är något av de roligaste jag vet, att få känna friheten när man grenslar sin motorcykel och bara njuter. Ska man behöva oroa sig när man kör för att det kanske är någon idiot som du som sandat kurvorna ? nejtack..

Fy fan vad man blir förbannad när man läser sådana idiotiska inlägg som det du nyss gjorde..

Ps. Om du inte gillar all motorcykel trafik, varför i hela fridens namn bosätter du dig så nära vägen då för?.. Flytta till lappland gubbjävel så vi slipper dig här nere, och du slipper motorcykel åkare. Fast fan, då kanske du får träffa på snöskotrar istället. Nä då får du väll gå ut med en blåslampa och smälta snön för dom?

Trevlig kväll på dig
Senast redigerad av raddical 2009-07-29 kl. 01:27.
2009-07-29, 02:41
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Jag kör själv både motocross och vanlig MC och det är något av de roligaste jag vet, att få känna friheten när man grenslar sin motorcykel och bara njuter. Ska man behöva oroa sig när man kör för att det kanske är någon idiot som du som sandat kurvorna ? nejtack..
Om du tycker det är roligt att i hög fart framföra en motorcykel (något jag mycket väl förstår glädjen i), varför kör du då inte på inhängnad bana? Då kan du köra hur fort du vill utan att riskera att skada någon annan än dig själv. Du behöver inte heller oroa dig för att trilla på grund av att du kör över några sandkorn eller några barn.

Själv gillar jag att skjuta med gevär. Borde jag då ställa mig på en allmän väg och skjuta, och hoppas att jag inte skjuter ihjäl någon? Eller ska jag skjuta på en skjutbana, där jag vet att ingen kommer ivägen?
2009-07-29, 02:50
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh
Om du tycker det är roligt att i hög fart framföra en motorcykel (något jag mycket väl förstår glädjen i), varför kör du då inte på inhängnad bana? Då kan du köra hur fort du vill utan att riskera att skada någon annan än dig själv. Du behöver inte heller oroa dig för att trilla på grund av att du kör över några sandkorn eller några barn.

Själv gillar jag att skjuta med gevär. Borde jag då ställa mig på en allmän väg och skjuta, och hoppas att jag inte skjuter ihjäl någon? Eller ska jag skjuta på en skjutbana, där jag vet att ingen kommer ivägen?

Jag förstår din poäng och håller med dig fullständigt. Men det ger honom fortfarande inte tillåtelse att slänga ut sand i kurvorna.

sen menade jag inte heller några extrema hastigheter. utan mer kanske 110 på en 90 väg eller liknande. som enligt mig inte är något att hetsa upp sig för. det är inte när det går snabbt rakt fram som det är kul att sitta på en hoj, utan det är när det svänger som det börjar hända saker.

Hoppas du förstod vad jag menade, börjar bli sent och huvudet hänger inte riktigt med..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in