Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-26, 20:57
Medlem
Vill skapa en ny partition från C men det vill sig inte.

Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): Windows XP Professional
Service Pack: 3
Antivirus: ESET NOD32 Antivirus 4.0
Brandvägg: Windowsbrandväggen avstängd
Märkesdator eller självbyggd: DELL Vostro 1000
Program som du har problem med, ange version: PartitionMagic 8.0
Problembeskrivning:

När jag kommer fram till processen där PartitionMagic ska börja arbeta står det att han är klar och välkomst skärmen visas. När jag loggat in ser jag att programmet inte har gjort ett enda skit. Varför? PartitionMagic har alltid fungerat så bra för mig förut.

Har försökt med EASEUS Partition Master 4.0 Home Edition och där händer samma sak.

Felmeddelande: Inget
Försökt hittills: 3
Citera
2009-07-26, 21:27
Medlem
Run3s avatar
Testa GParted, det har alltid funkat för mig. Ladda ner från http://gparted.sourceforge.net/ , bränn ut, boota upp och kirra biffen.
Citera
2009-07-26, 21:31
Medlem
tommydoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke157
Vill skapa en ny partition från C men det vill sig inte.

Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): Windows XP Professional
Service Pack: 3
Antivirus: ESET NOD32 Antivirus 4.0
Brandvägg: Windowsbrandväggen avstängd
Märkesdator eller självbyggd: DELL Vostro 1000
Program som du har problem med, ange version: PartitionMagic 8.0
Problembeskrivning:

När jag kommer fram till processen där PartitionMagic ska börja arbeta står det att han är klar och välkomst skärmen visas. När jag loggat in ser jag att programmet inte har gjort ett enda skit. Varför? PartitionMagic har alltid fungerat så bra för mig förut.

Har försökt med EASEUS Partition Master 4.0 Home Edition och där händer samma sak.

Felmeddelande: Inget
Försökt hittills: 3

Om du vill skapa ytterligare en partition från C:\ som måste du först "minska" C:\ för att göra plats för din nya partition.

Jag kanske missförstår dig.
Citera
2009-07-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tommydos
Om du vill skapa ytterligare en partition från C:\ som måste du först "minska" C:\ för att göra plats för din nya partition.

Jag kanske missförstår dig.

Det är just det programmet ska göra när jag ska skapa en partition.
Citera
2009-07-26, 22:58
Medlem
tommydoss avatar
Citat:
Det är just det programmet ska göra när jag ska skapa en partition.
Jag brukar göra allt i ett svep om man säger dvs resize partition och create partition, när man sedan väljer verkställ så vill datorn starta om, och under uppstarten så börjar arbetet i DOS, jag mins dock inte om man är tvungen att bekräfta vid uppstarten, i vart fall ska det komma upp ett meddelande "gör ett val inom 10 sekunder"
Citera
2009-08-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tommydos
Jag brukar göra allt i ett svep om man säger dvs resize partition och create partition, när man sedan väljer verkställ så vill datorn starta om, och under uppstarten så börjar arbetet i DOS, jag mins dock inte om man är tvungen att bekräfta vid uppstarten, i vart fall ska det komma upp ett meddelande "gör ett val inom 10 sekunder"

Lol. Jag har sagt att det är det jag gör. Han vill inte starta arbetet när jag startat om datorn eftersom han tycker att han är klar på 2 sekunder X)
Citera
2009-08-02, 20:59
Medlem
tommydoss avatar
Citat:
Lol. Jag har sagt att det är det jag gör. Han vill inte starta arbetet när jag startat om datorn eftersom han tycker att han är klar på 2 sekunder X)

OK sorry för missuppfattningen
Det blixtrar inte förbi något felmeddelande heller?
Kom på att det kan vara lämpligt att köra scandisk samt defragmentera före partitionering
Citera
2009-08-04, 13:21
Medlem
Äh. Jag gjorde en total ominstallation av datorn istället nu. Fick inte igång skitet.

Tack ändå för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in