Citat:
Ursprungligen postat av BlackSunday
Enda och enda, det är väl inte mer än så den ska göra? Okej, och via connect360 kan jag föra över media filer, även filmer till xboxet? Kan jag streama direkt?
En annan fundering jag har är om jag ska införskaffa mig en time capsule, kan jag koppla ihop den med xboxet och föra över saker med connect360?
Är rätt dålig på den här tekniska biten så uppskattar all hjälp jag kan få. Tack på förhand!
Ja, med Connect360 så kan du dela ut material på din Mac som du sedan kan se på din Xbox 360, det gäller filmer, bilder och musik.
När det gäller Time Capsule så är jag inte helt säker på hur du menar, men det är en vanlig trådlös router, så om du ansluter din Xbox 360 till den med kabel och din dator trådlöst, eller via kabel, så kan de kommunicera med varandra. Men Xboxen kan inte ha någon glädje av själva Time Capsule:n förutom som router.
Edit: Eller det beror förresten på hur du tänkt dig det hela. Connect360 delar ut iTunes- och iPhoto-biblioteken och en filmkatalog, du kan ju ha de filerna på Time Capsulen, men du måste ändå ha en dator med Connect360 som är ansluten till Xboxen på ett eller annat vis.
Exempelvis kan du koppla så här:
Xbox360---(kabel)----Time Capsule----(trådlöst/kabel)-----Mac
Då kan du antingen ha dina filer på Time Capsule:n eller på Macen, huvudsaken är att Macen och Xbox360:n ingår i samma nätverk och att du kör Connect360 på Macen.