Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-26, 19:03
Medlem
BlackSundays avatar
Hej,
Jag skulle vilja ansluta min macbook air till mitt xbox 360, så att jag kan streama över film och se på min platt-tv, trådlöst. Med den här modulen http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x/xbox360wirelessnetadapter/ så skall man trådlöst kunna streama över media mellan en windows dator och ett xbox, jag vill bara ha klarhet i om det även fungerar med en mac (den är ju också intel-baserad)? Är det någon som har gjort samma sak och är ni nöjda, samt hur snabbt går det att föra över filer till hårdisken på xboxen, alternativt kan man streama median direkt genom att spela upp en film på datorn så den visas direkt på tvn? Mvh
2009-07-26, 19:29
Medlem
Pallemans avatar
Det enda den där adaptern gör är att möjliggöra trådlös nätverksuppkoppling för Xboxen.

För att koppla ihop din mac med din Xbox rekommenderar jag programmet Connect 360.
2009-07-27, 14:07
Medlem
BlackSundays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Det enda den där adaptern gör är att möjliggöra trådlös nätverksuppkoppling för Xboxen.

För att koppla ihop din mac med din Xbox rekommenderar jag programmet Connect 360.
Enda och enda, det är väl inte mer än så den ska göra? Okej, och via connect360 kan jag föra över media filer, även filmer till xboxet? Kan jag streama direkt?

En annan fundering jag har är om jag ska införskaffa mig en time capsule, kan jag koppla ihop den med xboxet och föra över saker med connect360?
Är rätt dålig på den här tekniska biten så uppskattar all hjälp jag kan få. Tack på förhand!
2009-07-27, 14:20
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSunday
Enda och enda, det är väl inte mer än så den ska göra? Okej, och via connect360 kan jag föra över media filer, även filmer till xboxet? Kan jag streama direkt?

En annan fundering jag har är om jag ska införskaffa mig en time capsule, kan jag koppla ihop den med xboxet och föra över saker med connect360?
Är rätt dålig på den här tekniska biten så uppskattar all hjälp jag kan få. Tack på förhand!

Ja, med Connect360 så kan du dela ut material på din Mac som du sedan kan se på din Xbox 360, det gäller filmer, bilder och musik.

När det gäller Time Capsule så är jag inte helt säker på hur du menar, men det är en vanlig trådlös router, så om du ansluter din Xbox 360 till den med kabel och din dator trådlöst, eller via kabel, så kan de kommunicera med varandra. Men Xboxen kan inte ha någon glädje av själva Time Capsule:n förutom som router.

Edit: Eller det beror förresten på hur du tänkt dig det hela. Connect360 delar ut iTunes- och iPhoto-biblioteken och en filmkatalog, du kan ju ha de filerna på Time Capsulen, men du måste ändå ha en dator med Connect360 som är ansluten till Xboxen på ett eller annat vis.

Exempelvis kan du koppla så här:

Xbox360---(kabel)----Time Capsule----(trådlöst/kabel)-----Mac

Då kan du antingen ha dina filer på Time Capsule:n eller på Macen, huvudsaken är att Macen och Xbox360:n ingår i samma nätverk och att du kör Connect360 på Macen.
Senast redigerad av miklon 2009-07-27 kl. 14:24.
2009-07-27, 15:36
Medlem
BlackSundays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Ja, med Connect360 så kan du dela ut material på din Mac som du sedan kan se på din Xbox 360, det gäller filmer, bilder och musik.

När det gäller Time Capsule så är jag inte helt säker på hur du menar, men det är en vanlig trådlös router, så om du ansluter din Xbox 360 till den med kabel och din dator trådlöst, eller via kabel, så kan de kommunicera med varandra. Men Xboxen kan inte ha någon glädje av själva Time Capsule:n förutom som router.

Edit: Eller det beror förresten på hur du tänkt dig det hela. Connect360 delar ut iTunes- och iPhoto-biblioteken och en filmkatalog, du kan ju ha de filerna på Time Capsulen, men du måste ändå ha en dator med Connect360 som är ansluten till Xboxen på ett eller annat vis.

Exempelvis kan du koppla så här:

Xbox360---(kabel)----Time Capsule----(trådlöst/kabel)-----Mac

Då kan du antingen ha dina filer på Time Capsule:n eller på Macen, huvudsaken är att Macen och Xbox360:n ingår i samma nätverk och att du kör Connect360 på Macen.
Jättetack!
Själva tanken är att jag vill se/höra mitt nedladdade material på min lcd-tv, och det är här xboxen kommer in i bilden. Jag ska hursomhelst köpa en TC - men undrar om jag behöver använda xboxet eller om jag direkt kan koppla TC'n till tvn och köra direkt? Eller finns det någon annan apparat jag bör införskaffa mig istället för TC för detta syfte? Tack på förhand igen!
2009-07-27, 17:56
Medlem
Hispers avatar
Det här med att ansluta sin Mac till XBox diskuteras gärna här, helst.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=865432

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in