Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-26, 18:55
Medlem
Tjena, jag formaterade min data igår och glömde spara mina bilder och musik så allt är borta nu, klantig som man e.
Men jag har råkat göra så en gång innan och lyckades få tillbaka allt, men nu provar jag samma program och hittar kanske 100 bilder av 2000, och 1-10 låtar av 5000 st. ngn som vet ngt bra program så jag får tillbaka mina bilder och min musik?

Tackar på förhand
Citera
2009-07-26, 19:02
Medlem
Victorswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjonk3n
Tjena, jag formaterade min data igår och glömde spara mina bilder och musik så allt är borta nu, klantig som man e.
Men jag har råkat göra så en gång innan och lyckades få tillbaka allt, men nu provar jag samma program och hittar kanske 100 bilder av 2000, och 1-10 låtar av 5000 st. ngn som vet ngt bra program så jag får tillbaka mina bilder och min musik?

Tackar på förhand

Kan man få tillbaka det man tagit bort permanent från datorn!? Aldrig hört det tidigare
Citera
2009-07-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victorswe
Kan man få tillbaka det man tagit bort permanent från datorn!? Aldrig hört det tidigare

Ja, beroende på hur du har raderat filerna och dem inte har skrivits över av annan data
Citera
2009-07-26, 19:07
Medlem
GuitarPROs avatar
Handy Recovery heter ett program som jag använde när jag failade och tog bort hela min musikmapp!

Jag fick då tillbaka allt, men då hade jag inte formaterat och inte installerat något mer som kunde ta upp den platsen.

Kan ju vara värt att prova, fast alla recovery program kanske är lika bra?
Citera
2009-07-26, 19:27
Medlem
okej, nu har jag ju formaterat C disken, och installerat W7
Men som sagt sist jag gjorde det fick jag tillbaka mina grejer
Citera
2009-07-26, 19:30
Medlem
tommydoss avatar
Citat:

Tackar på förhand

Du har alltså formaterat och installerat operativsystem, det mesta är sannolikt överskrivet, resultatet från recovery programmet tyder på det.
Citera
2009-07-26, 19:34
Medlem
ahh det har jag, men har ju lyckats en gång tidigare. ngt måste ju funka?
Citera
2009-07-26, 19:36
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Tackar på förhand

Sök på forumet " File Recovery "

Det ligger matnyttiga trådar samt länkar om detta ämne.
Citera
2009-07-27, 09:37
Medlem
Citat:
ahh det har jag, men har ju lyckats en gång tidigare. ngt måste ju funka?

Finns inga garantier för att filerna inte ska vara överskrivna. Eftersom W7 tar mer plats än XP så är sannolikheten högre att dina filer är överskrivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in