2010-08-30, 19:46
Medlem
MrBlehs avatar
Tack så mycket gott folk!
Såg att de införs 1 januari.

''Med virkning fra den 1. januar skal unge nemlig være fyldt 18, før de må købe spiritus med en alkoholprocent på 16,5 og derover.''
Citera
2010-09-09, 16:21
Medlem
Alkoholen mycke billigare i danmark?

Jag o min vän sitter här o diskuterar om alkoholen i danmark verkligen e så mycke billigare än den är i sverige. Jag säger att det knappt e någon större skillnad (bortsett från t.ex. dansköl o andra danska varor). Jag var nämligen där i sommras o jag kan inte minnas att det var så speciellt mycke billigare.

Kan det va så att det var billigare förr och nu har det blivit ungefär samma priser om inte dyrare? Det är iallafall så jag har förstått det som då alkoholen inte alls var så billig som min vän säger att den är.

Disskutera...
Citera
2010-09-09, 16:23
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phillie
Kan det va så att det var billigare förr och nu har det blivit ungefär samma priser om inte dyrare?
ja, så är det.
Citera
2010-09-09, 16:26
Bannlyst
Förr kunde man köpa en 30-back med pilsner för 69DKK på valfri storhandel. Tror den tiden är över nu. Det är Tyskland som gäller nu när det kommer till en billig fylla.
Citera
2010-09-09, 16:28
Medlem
AlexOnTops avatar
Nej det är inte längre värt att åka till Danmark, speciellt om man räknar med tid och pengar som går åt att bara ta sig dit (om man inte bara råkar bo precis på andra sidan bron). Däremot är det fortfarande värt att åka till Tyskland! Där är det fortfarande mycket billigare, så åk några mil till ;P
Senast redigerad av AlexOnTop 2010-09-09 kl. 16:55.
Citera
2010-09-09, 16:42
Medlem
Pintuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexOnTop
Nej det är inte längre värt att åka till Danmark, speciellt om man räknar med tid och pengar som går åt att bara ta sig dit (om man inte bara råkar bo på andra sidan bron). Däremot är det fortfarande värt att åka till Tyskland! Där är det fortfarande mycket billigare, så åk några mil till ;P

Alla i Sverige bor väl på "andra sidan" bron?

Spriten i danmark är fortfarande betydligt billigare än i Sverige, däremot öl och vin är skillnaderna mindre. (Danmark har betydligt lägre alkoholskatt)
För var ju den svenska kronan betydligt starkare gentemot den danska och därmed var det värt att åka till Danmark och handla.
Idag får du 1 dansk krona för 1,25 svenska vilket gör det betydligt mindre värt att åka dit och handla överhuvudtaget.
Sen har det i alla tider varit så att svenskarna åker till Danmark o handlar sprit och danskarna åker till Tyskland.
Citera
2010-09-09, 16:53
Medlem
Highsounds avatar
En platta öl för 130SEK tycker jag är helt överkomligt.
Citera
2010-09-12, 00:21
Medlem
catt-disens avatar
mitt intryck är att priset är nån tia billigare per flaska, men att danskarna kör på liter-flaskor istället för 75cl-flaskor.
Citera
2010-09-12, 00:39
Medlem
Dicepools avatar
inte direkt billigare.. men fruktansvärt bekvämt att man kan handla på färjan efter 14 en lördag...
Citera
2010-09-17, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pintus
Spriten i danmark är fortfarande betydligt billigare än i Sverige, däremot öl och vin är skillnaderna mindre. (Danmark har betydligt lägre alkoholskatt)

Kanske har dåligt minne men när jag var där i somras (Helsingör) fick jag intrycket att ölen var smått billigare än i Sverige. Hur det var med den övriga spriten minns jag inte helt
Citera
2010-09-17, 07:53
Medlem
Pintuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Kanske har dåligt minne men när jag var där i somras (Helsingör) fick jag intrycket att ölen var smått billigare än i Sverige. Hur det var med den övriga spriten minns jag inte helt

Som jag skrev då? Öl och vin är lite billigare men däremot är spriten fortfarande "mycket" billigare.
Citera
2010-09-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pintus
Som jag skrev då? Öl och vin är lite billigare men däremot är spriten fortfarande "mycket" billigare.

Jo du har rätt där (var trött när jag skrev det förra hehe ) hade tänkt skriva "mycket billigare" först i det förra inlägget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in