2005-10-04, 21:33
Medlem
alwexanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Du har ingen koll, Ströget ligger rakt fram från den korsningen. Eller menar du den som ligger vid Hard Rock Café?

Man kommer inte ut på Vestergaade om man kommer från centralen, utan man får gå upp vänster så kommer man till korsningen Vestergaade och den man kommer ut på om man tar huvudingången.

Därefter går man till vänster ca 500 meter så kommer man till ISO. Grön skylt med röd/vita bokstäver.

Inne på ISO har de alltid tillbud på minst en sorts vodka, jag har köpt Finlandia och Smirnoff 70ior för 80 ddk där.

Sen kan DU, CharlieR ta dig ett besök i Köpenhamn och kolla hur det ser ut där. Ja, Ströget ligger rakt fram om man går ut från centralstationen. Men det var inte det jag skrev och sen för det andra så gör det inte gå rakt igenom tivoli!!!
Citera
2005-10-05, 00:37
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwexander
Man kommer inte ut på Vestergaade om man kommer från centralen, utan man får gå upp vänster så kommer man till korsningen Vestergaade och den man kommer ut på om man tar huvudingången.

Därefter går man till vänster ca 500 meter så kommer man till ISO. Grön skylt med röd/vita bokstäver.

Inne på ISO har de alltid tillbud på minst en sorts vodka, jag har köpt Finlandia och Smirnoff 70ior för 80 ddk där.

Sen kan DU, CharlieR ta dig ett besök i Köpenhamn och kolla hur det ser ut där. Ja, Ströget ligger rakt fram om man går ut från centralstationen. Men det var inte det jag skrev och sen för det andra så gör det inte gå rakt igenom tivoli!!!
Missuppfattade lite hur du menade. Förstår bara inte hur du kan kalla den korsning som du refererar till som stor. Det var därför.
Jag var där igår..
Citera
2005-10-05, 17:55
Medlem
theleriums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Det där är inte billigt... Ett tips från mig till er alla är att ni besöker affären IT om ni är i Helsingör någon gång. Går man från båtarna till korvkiosken så viker man av till vänster och går ca 100 meter, sen kan man shoppa en 1 liters Andrej-vodka (tillverkade i Danmark) för 99 dk~125 kr... Helt okej vodka, kanske inte absolut-klass men högst prisvärd och bland dom godare jag smakat. Ingen Zaranoff varning där inte
jag sa inte att det var billigt, jag sa att det finns en affär där och priset på sprit
Citera
2005-10-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itq
Jag känner iofs inte till vilken klass Andrej-vodka är men om den kostar 99DKK så låter inte 112DKK dyrt för in smirnoff.
btw så har den stora affären på kastrups flygplats ett erbjudande just nu på många sorter; köp tre, betala för två. Köpte tre stycken smirnoff (119,50DKK inkl. skatt/st). Absolut, Danzka m,m är lite billigare.

99 dk för 1 liter och 112 dk för 70 cl är lite skillnad...
Citera
2005-10-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelerium
jag sa inte att det var billigt, jag sa att det finns en affär där och priset på sprit

Och min mening med inlägget var att belysa att det är fullt möjligt att hitta väldigt billig sprit om man bara letar lite
Citera
2005-11-27, 07:38
Bannlyst
Inköpstips Danmark

Om ni skall köpa bra grejer i DK så skall ni söka upp Aldi för sprit.
Här hittar ni Zaranoff vodka för 65 dkr och Mistery (typ dumlelikör) för
endast 49.95 dkr. Ölen hos Aldi är dock lågvatten. Bästa lågprisölen
hittar man hos Fakta, det är Carlsberg som tillverkar den och den
heter Dansk pilsner. Kostar cirka 1.50-1.75 dkr flarran. Helt enkelt en kanon öl.

-
Citera
2005-11-27, 07:40
Medlem
tackar hur mycke e en DK?
Citera
2005-11-27, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dutten
tackar hur mycke e en DK?

- En dkr är ca: 1.20 svenska kronor och jag kan verkligen
rekommendera Mistery, smakar som centerchokladkarameller
och har 17%. Perfekt musöppnare. - Köp dock INTE er öl
hos Aldi, smakar avslagen s k i t. Fakta är böäst på öl,
på andra plats kommer Netto.

- Jag bor i KPH sedan 2 år tillbaks, så jag har koll på läget.
Citera
2005-11-27, 11:31
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Det här är bra o veta
hur långt ligger dom här affärerna från Central stationen?
Citera
2005-11-27, 13:25
Bannlyst
Har alltid handlat på netto, var ligger den där bästa då??
Citera
2005-11-30, 20:39
Medlem
Vart ligger aldi i cph då?
Citera
2005-11-30, 21:16
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Interessant tråd! Jag fyller på med ett par frågor:

Är burkölen fortfarande groteskt mycket dyrare än den på flaska? Jag orkar inte släpa på massa aptunga backar och flaskor, i så fall handlar jag hellre hemma eller åker ner till Tyskland.

Vad får man ge för "finöl", typ Beck, Heinekken eller för all del någon billigare tysk öl? Jag har väldigt svårt för den danska majsölen.

Visst ligger panten på 1 DKK för flaskorna och lite mer för burkarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in