Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-25, 22:32
Medlem
Hej.

Jag har fått problem med flertalet internetanvändande applikationer, däribland Skype, FF3, BF2, Xfire, MSN, Winamp och Steam, IE fungerar problemfritt av någon anledning.

Ett förtydligande av problemen:

Skype - Går inte att logga in och om jag kryssar ner det till meddelandefältet så kommer det upp en ruta och säger att skype.exe har slutat fungera.

FF3 - När jag startar det så öppnas bara en tom flik och det reagerar inte ens om jag skriver in en adress http://img23.imageshack.us/img23/148/firefoxijg.jpg och när jag stänger ner det så slutar det också att fungera och ibland så kommer det upp en ruta: "Undantag unknown software exception (0xc0000005) uppstod i programmet på adress 0x00d700c4. Klicka på OK om du vill avsluta programmet."

BF2 - När jag försöker logga in min profil så kommer det upp en ruta efter ett tag där det står: "There was an error creating a socket."

Xfire - Får connection timeout hela tiden.

MSN - Startar felsökningen som säger att DNS och Nätverksportar inte fungerar.

Winamp - Har ingen kontakt med internet och när jag stänger av det så kommer det iband upp en ruta: "Undantag unknown software exception (0xc0000005) uppstod i programmet på adress 0x03da00c4. Klicka på OK om du vill avsluta programmet."

Steam - Säger att jag inte är ansluten till internet, vilket jag är eftersom jag kan använda IE.

Jag fick samma problem för ungefär en månad sen, men då formaterade jag datorn men nu har det kommit tillbaka igen. Problemen uppkom när jag startade upp datorn idag, när jag stängde av datorn igårkväll så fungerade allt fint.

Jag har gjor en virussökning med NOD32 på alla mina hårddiskar men hittade inga virus. Dock så var det problem med att ett hundratal filer inte gick att öppna "error opening (file locked)" eller "error opening (access denied) [4]"

Någon som har en lösning till problemet eller bara vet nåt som kan hjälpa till på traven?
Citera
2009-07-26, 01:55
Medlem
Ok jag sökte omkring lite och kom fram till vad som var problemet.. Man skulle tydligen återställa winsock genom att använda kommandot; netsh winsock reset i kommandotolken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in