2003-12-04, 15:08
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24-Hour.Tc.Dr.
Får man fråga hur det gick till när hr. Allin kilade runt hörnet? Finns hans död möjligen med på videoupptagningen från hans sista framträdande? Vet att jag läst något om det här för ganska länge sedan!

(mitt fordom alldeles förträffliga minne är inte längre vad det än gång varit! )
Nej, den finns inte med på videoupptagningen. Konstjärten slutar iaf med att micen stängs afv och GG blir sur och sparkar sönder någon glasruta. Sedan så går han ut på New Yorks gator, täckt av bajs och för lite lifv. GG och hans vänner letar taxi men hans fans går efter dem och för ännu mer lifv. Nåväl. Det sista man ser av GG är att han hoppar in i en taxi och åker ifväg. Förmodligen till samma polare som han tog en öfverdos hos och kolade.
Citera
2003-12-04, 15:12
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Nej, den finns inte med på videoupptagningen. Konstjärten slutar iaf med att micen stängs afv och GG blir sur och sparkar sönder någon glasruta. Sedan så går han ut på New Yorks gator, täckt av bajs och för lite lifv. GG och hans vänner letar taxi men hans fans går efter dem och för ännu mer lifv. Nåväl. Det sista man ser av GG är att han hoppar in i en taxi och åker ifväg. Förmodligen till samma polare som han tog en öfverdos hos och kolade.

Köp DVD:n "Hated" och se ovanstående. Det som Hüland beskriver ovan är ju dock extramaterilet som inte alls ens hör till höjdpunkterna på filmen. Bäst tycker jag det är när dom intervjuar en av GG:s hetaste fans, "Unk". Större pappskalle får man fan leta efter. Historian om GG:s födelsedagsfest är också härlig.

Ja, GG var ett geni helt enkelt.

Dom hittade honom på morgonen efter, på mage i soffan, avliden av en överdos heroin.
Citera
2003-12-04, 15:20
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Köp DVD:n "Hated" och se ovanstående. Det som Hüland beskriver ovan är ju dock extramaterilet som inte alls ens hör till höjdpunkterna på filmen. Bäst tycker jag det är när dom intervjuar en av GG:s hetaste fans, "Unk". Större pappskalle får man fan leta efter. Historian om GG:s födelsedagsfest är också härlig.

Ja, GG var ett geni helt enkelt.

Dom hittade honom på morgonen efter, på mage i soffan, avliden av en överdos heroin.
Ska vi snacka pappskallar så kan vi ju dra upp GG´s gamla skolkamrater också!
Köp Hated till er farmor eller någon annan i julklapp. Det kommer att uppskattas kan jag lofva!
Citera
2003-12-04, 15:46
Medlem
diskodiks avatar
Jag har bara lyckats köpa soundtracket - var tusan hittar man filmen?
Citera
2003-12-04, 15:59
Medlem
Skägg-Krales avatar
GG Allin´s soundtrack?

Börja med att lyssna på skivorna.
Citera
2003-12-04, 17:19
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr0g
Njaa, tveksamt.

Men det fanns många omständigheter kring det eventuella självmordet som pekar på att Kurt inte var den som tog sitt liv. Bland annat så hade han redan en dödlig dos heroin i sig, vilket gjorde skjutvapnet överflödigt.

Hans fru hade motiv, och en kille har berättat att courtney hade erbjudit honom 50 000 dollar för att mörda hennes make. Det är mycket mer som visar på att det möjligen var mord.

Kalla in chockad och låt honom göra en utredning.
Jag tror iaf att Kurt tog livet av sig p g a att han hade ont i magen hela tiden.
Citera
2003-12-04, 19:06
Medlem
Skägg-Krales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Kalla in chockad och låt honom göra en utredning.
Jag tror iaf att Kurt tog livet av sig p g a att han hade ont i magen hela tiden.

Eller ångest? Missbruk? Det är faktiskt folk som tar livet av sig i Sverige, vart du än bor. Ingen konspiration.
Citera
2003-12-06, 05:21
Medlem
petersens avatar
Dog verkligen herr J. Thunders av en överdos heroin? Har för mig att han var dödligt sjuk (kanske pga hans inte direkt småaktiga umgänge med heroin) ett bra tag innan han dog.

I varje fall var han mycket svag dagen innan han dog. I sällskap med många andra stora artister som Joey Ramone och Ronald Biggs sjöng han - liggande, eftersom han inte längre kunde stå upp - in en cover på "Carnival in Rio" tillsammans med Die toten Hosen för deras skiva Learning English. "Punk was Ronnie Biggs in bed with your mum."
Citera
2003-12-07, 00:39
Medlem
Pellenezs avatar
Två av medlemmarna i svenska gruppen Noice dog av sviterna från sitt missbruk. Freddie Hansson & Hasse Carlsson,
Citera
2003-12-08, 13:22
Medlem
noms avatar
Citat:
Michael Hutchence
död 22/11 1997, sångare i "INXS", 37 år, narkotikarelaterat självmord
Dog inte han i strypsexlekar?
Citera
2003-12-08, 19:50
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nom
Dog inte han i strypsexlekar?

Det har nog inte helt retts ut om det var självmord eller en lek som gick för långt. Men droger var säkerligen inblandade.
Citera
2003-12-10, 14:12
Bannlyst
Tage Danielsson var ganska hård på kolan, och det var slutligen den som knäckte honom, oavsett alla politiskt korrekta rykten om andra orsaker!
...Det är min teori...

Vad gäller Kurt Cocaine så måste jag säga att jag blev förvånad när han dog. Inte över ATT han dog, utan att det tog så lång tid.
Om jag inte minns helt fel, vilket jag säkert gör då jag inte är och aldrig har varit ett Nirvana-fan, så åkte fanskapet in för en överdos veckan innan eller något sådant. DÅ var jag helt säker på att idioten skulle dö. Men icke... Så när han repade sig, och åkte hem från Italien (har för mig att överdosen ägde rum i Rom) så blev jag besviken för att han inte dog. Dock så åkte han hem och sköt sig istället. Ordningen återställd så att säga.

Pratet om att det skulle ha varit ett mord är bland det löjligaste jag hört på länge. Låter som något som Chockad skulle komma på.
Visst blev han mördad. Och Elvis lever och bor i Kramfors också. Och jorden är platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in