Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Att sätta Cagliari på en 14:eplats tycker jag känns lite som ett hån :P De hade en imponerande period förra säsongen då de tillsammans med Roma och Inter var de lag som tagit mest poäng de senaste 14 omgångarna om jag inte missminner mig. Och jag kommer inte bli förvånad om de återfinner sig på topp 10 även nästa säsong.
Visst har det färska vattnet försvunnit till Genoa/Atalanta men jag ser stor potential i hans ersättare Nenê
Visst har det färska vattnet försvunnit till Genoa/Atalanta men jag ser stor potential i hans ersättare Nenê
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
De har tappat Robert Acquafresca som spelade riktigt bra förra säsongen.
Men ja tror också de hamnar någonstans runt 10plats.
Men ja tror också de hamnar någonstans runt 10plats.
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
De har inte värvat bra på anfallssidan tycker jag iaf, en ny brasse i Nene som är ett osäkert kort men som har gjort bra ifrån sig i Nacional.
Jag tror att Nenê kan fungera fint tillsammans med sin landsman Jeda. Nené ska tydligen vara en riktig måltjuv (20 mål på 28 matcher i Portugal och därmed skytteligasegrare), medan Jeda är mer delaktig i spelet. Tillsammans med Cossu så tror jag att anfallet kan fungera riktigt bra.
Problemet är att Matri och Larrivay inte riktigt duger, och att Ragatzu är för ung att ta något ansvar, vilket gör Cagliari sårbara för skador (eller att Nenê faktiskt inte presterar i Serie A).