2009-08-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Att sätta Cagliari på en 14:eplats tycker jag känns lite som ett hån :P De hade en imponerande period förra säsongen då de tillsammans med Roma och Inter var de lag som tagit mest poäng de senaste 14 omgångarna om jag inte missminner mig. Och jag kommer inte bli förvånad om de återfinner sig på topp 10 även nästa säsong.
Visst har det färska vattnet försvunnit till Genoa/Atalanta men jag ser stor potential i hans ersättare Nenê

Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
De har tappat Robert Acquafresca som spelade riktigt bra förra säsongen.
Men ja tror också de hamnar någonstans runt 10plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
De har inte värvat bra på anfallssidan tycker jag iaf, en ny brasse i Nene som är ett osäkert kort men som har gjort bra ifrån sig i Nacional.

Jag tror att Nenê kan fungera fint tillsammans med sin landsman Jeda. Nené ska tydligen vara en riktig måltjuv (20 mål på 28 matcher i Portugal och därmed skytteligasegrare), medan Jeda är mer delaktig i spelet. Tillsammans med Cossu så tror jag att anfallet kan fungera riktigt bra.

Problemet är att Matri och Larrivay inte riktigt duger, och att Ragatzu är för ung att ta något ansvar, vilket gör Cagliari sårbara för skador (eller att Nenê faktiskt inte presterar i Serie A).
Citera
2009-08-11, 20:33
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Apropå ingenting, är det några härifrån som ska ner till Borås och kolla elfsborg - Lazio? Jag tror det kommer bli jävligt kul, och väntas ju uppenbarligen ganska stort följe från Rom också (runt 1000 pers). Finns info om allting på svenskafans Lazio-sida.

Sen väntar jag fortfarande på förstärkningar hos Lazio. Backlinjen ser otroligt svag ut, fortfarande...

Ni har ju värvat den där svensken, Rasmus Bengtsson. Han har väl skrivit kontrakt, besökt klubben och allting var frid och fröjd och han blev bemött hur bra som helst.... Eller hur var det? ^^
Citera
2009-08-11, 21:01
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Ni har ju värvat den där svensken, Rasmus Bengtsson. Han har väl skrivit kontrakt, besökt klubben och allting var frid och fröjd och han blev bemött hur bra som helst.... Eller hur var det? ^^

Lotito skapar kaos som vanligt. Men Bengtssons agent har ju erkänt att Rasmus har godkänt ett avtal från Lazio, som dessutom har anmält det hela till FIFA. Tveksamt om man skulle anmäla en sådan sak utan belägg, så vi får väll se vart det leder.

Förövrigt hade jag nog inte sett Rasmus Bengtsson som en särskilt stor förstärkning. Jag vill ha en riktigt stabil, etablerad mittback som kan klara av en hel säsong i Serie A.
Citera
2009-08-11, 21:18
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismosen
M, Zarate, kommer han lira i Lazio i år?

Yes, verkar som han är hälftenägd av Lazio sen kan dom köpa ut honom efter säsong 2 i klubben om dom vill.
Citera
2009-08-11, 21:21
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Yes, verkar som han är hälftenägd av Lazio sen kan dom köpa ut honom efter säsong 2 i klubben om dom vill.

Jag tror han floppar iår.
Citera
2009-08-11, 21:58
Medlem
4522s avatar
Citat:
Jag tror han floppar iår.

How come? Jag håller honom som en av ligans mest underskattade spelare, alla snackar om Lavezzi och hans talang trots att Zarate är minst lika bra. Sen var han riktigt bra under en längre period också, stundtals så bar han hela Lazios offensiv. Det kanske framgår att jag var djupt imponerad av hans prestationer förra säsongen?
Senast redigerad av 4522 2009-08-11 kl. 22:07.
Citera
2009-08-11, 22:13
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
How come? Jag håller honom som en av ligans mest underskattade spelare, alla snackar om Lavezzi och hans talang trots att Zarate är minst lika bra. Sen var han riktigt bra under en längre period också, stundtals så bar han hela Lazios offensiv på axlarna. Det kanske framgår att jag var djupt imponerad av hans prestationer förra säsongen?

Jag var också impomerad av han, men jag har en magkänsla som visserligen inte betyder ngt men tror inte han iår. Jag tror Cruz överglänser han och angående Lavezzi, han är för ojämn för att jag ska bli imponerad.
Citera
2009-08-11, 22:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Jag var också impomerad av han, men jag har en magkänsla som visserligen inte betyder ngt men tror inte han iår. Jag tror Cruz överglänser han och angående Lavezzi, han är för ojämn för att jag ska bli imponerad.

Ja, det kommer onekligen bli svårt att prestera lika bra som förra säsongen men han känns trots allt som en stabil personlighet. Det skulle inte förvåna mig nämnvärt om han blir uppköpt efter nästa säsong. Sen har jag oerhört svårt att se hur Cruz skulle kunna överglänsa Zarate som har ett så mycket bredare register. Tillåt mig att tvivla å det grövsta. Det återstår dock att se hur allting slutar.
Citera
2009-08-11, 22:38
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ja, det kommer onekligen bli svårt att prestera lika bra som förra säsongen men han känns trots allt som en stabil personlighet. Det skulle inte förvåna mig nämnvärt om han blir uppköpt efter nästa säsong. Sen har jag oerhört svårt att se hur Cruz skulle kunna överglänsa Zarate som har ett så mycket bredare register. Tillåt mig att tvivla å det grövsta. Det återstår dock att se hur allting slutar.

Spelmässigt så överglänser han nog inte Zarate, men jag tror han gör det målmässigt.
Citera
2009-08-12, 13:32
Medlem
Eternys avatar
Mourinho

När tränaren fick frågan varför Lazio klarade av att spela bättre än Inter i den pressande hettan sade portugisen:

– Jag förstår varför kinesisk fotboll är skräp och varför landet aldrig vunnit några guldmedaljer i fotboll när journalisterna är så oproffsiga.

Haha, han ska ju hålla på hela tiden. Kan han inte vara seriös och svara vanligt nån gång?
Citera
2009-08-12, 13:36
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eterny
Mourinho

När tränaren fick frågan varför Lazio klarade av att spela bättre än Inter i den pressande hettan sade portugisen:

– Jag förstår varför kinesisk fotboll är skräp och varför landet aldrig vunnit några guldmedaljer i fotboll när journalisterna är så oproffsiga.

Haha, han ska ju hålla på hela tiden. Kan han inte vara seriös och svara vanligt nån gång?
Det är kutym att uppge källa.
Citera
2009-08-12, 13:36
Medlem
Robinson-Mickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Apropå ingenting, är det några härifrån som ska ner till Borås och kolla elfsborg - Lazio? Jag tror det kommer bli jävligt kul, och väntas ju uppenbarligen ganska stort följe från Rom också (runt 1000 pers). Finns info om allting på svenskafans Lazio-sida.

Sen väntar jag fortfarande på förstärkningar hos Lazio. Backlinjen ser otroligt svag ut, fortfarande...

Jag ska ner till Borås! Inte ofta man får se världens vackraste lag spela på svensk mark. Kommer bli ett jävla drag på bortasektionen..

På tal om Lazios backlinje kan jag bara hålla med. Minst en mittback av klass är ett måste innan säsongen drar igång, hoppas man lyckas knyta till sig Lugano som det ryktas om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in