Ja jag blir också äcklad och det är nog inte otroligt att det kommer fler skandaler i samma kaliber som Skandia. Dessa s.k. direktörer har kollegor,
kompisar och "bröder" i andra företag så tiden får visa vad som händer.
Ännu värre är att dom troligen inte får något hårdare straff, utan precis som utredaren Rydbeck sa i TV" så uppnås det en förlikning, grisdirektörerna betalar tillbaka ett antal miljoner och så läggs antingen åtalet ner, eller också får dom
åtalseftergift på grund av deras ställning.
Just den här affären med Skandia kanske är stor jämfört med andra länder, eftersom det är ett företag som agerar i andra länder, men glöm inte dom
stora skandalerna i USA, typ Enron, Worldcom m.fl. så skenheligheten finns nog i alla länder.
Det värsta scenariot som kan hända är att skumraskaffärer i ett företag i ett land kan sätta igång en snöboll som bara rullar o rullar och till sist är snöbollen så stor att den krossar finansmarknaderna, tack vare oärlighet och snikenhet hos dom verkställande.
Tillbaka till Sverige;
Förresten, hur är det i den offentliga sektorn? Jag undrar om det inte på vissa ställen luktar skit där med, dvs högre tjänstemän, landstingsdirektörer osv borde nog synas litet närmare vad gäller fallskärmar, pensioner, tjänsteresor m.m. Det förekommer där med, var så säkra på det.
Dom som i slutändan drabbas av allt skit som dessa grisar håller på med är Du och jag och alla andra vanliga svenska löntagare, där kan jag påstå att vi är blåögda, men vad kan vi göra åt det?