Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-07-24, 01:06
Medlem
Pestens avatar
Räcker det inte att fotografera dem?
Citera
2009-07-24, 18:37
Medlem
flesks avatar
Jag körde skrivar + mac kampanjen och ipod + mac kampanjerna förra året.
Fick båda rabatterna, ipod streckkoden kunde jag dra av enkelt men den på skrivarkartongen var svår och jag klippte.
Tog dock kopia på båda innan jag skickade iväg dem.

De är inte så kräsna, jag skickade in en kopia av min macbookstreckkod till skrivarkampanjen och det fungerade bra. Hade ju redan skickat iväg originalstreckkoden med ipod kampanjen! (Hade dessutom inte heller skrivaren och datorn på samma faktura som det står att de kräver)
Citera
2009-08-12, 14:44
Bannlyst
Inköpskvitto

Har precis fyllt i online-formuläret. Men det står att man ska skicka med inköpskvitto, och jag beställde från Apple online... ska man skriva ut överföringen från min bank eller vad är det som gäller som kvitto?
Citera
2009-08-12, 16:03
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CerpinTaxt
Har precis fyllt i online-formuläret. Men det står att man ska skicka med inköpskvitto, och jag beställde från Apple online... ska man skriva ut överföringen från min bank eller vad är det som gäller som kvitto?

Du bör ha fått ett kvitto på mailen. Annars kan du skriva ut det via apple.se/store , duger inte det kan du ringa Apple Store så kan de maila ut ett åt dig. Brukar ta upp till 72h att få det på mailen.
Citera
2009-08-13, 19:26
Medlem
Hade samma problem. Beställt från Apple Store och betalat med kreditkort.

Man kan gå in på Apple store och skriva ut ett kvitto. Tror det var under Beställningsstatus - Visa Beställningsinfo - Skriv ut faktura.

Tyckte det var omöjligt att dra bort lappen utan att den gick sönder på lådan till datorn så jag ringde och fick info att de måste ha originalet och att man kunde klippa ut dem.

Provade en gång till och det var inte så svårt att dra bort den. Det ser ut som den håller på att gå sönder men den glättade framsidan håller ganska bra.

Edit:

Hoppas inte det blir vanligt med såna här "Mail in rebate" i Sverige.
Citera
2009-08-14, 18:19
Medlem
erty2s avatar
Kan tänka mig att man måste förstöra kartongerna bara för att man inte ska kunna sälja sin touch i obruten förpackning till närapå nypris.
Citera
2009-08-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erty2
Kan tänka mig att man måste förstöra kartongerna bara för att man inte ska kunna sälja sin touch i obruten förpackning till närapå nypris.

Kan mycket väl vara så. Många passar nog på att köpa Ipoden för att sälja den och på så sätt få 1200-1300 mer i "rabatt"

Jag tyckte det var lättare att få bort lappen på Ipod:en. Dra upp klisterlappen och öppna. Lyft ur plastbiten som telefonen sitter i. Lyft upp den vita kartongbiten som allt annat ligger i och dra bort lappen. Sätt tillbaka allt och klistra tillbaka klisterlappen som håller ihop plasthalvorna.

Tittar man noga så ser man att förpackningen är öppnad men allt är ju fortfarande inplastat. Ska nog inte vara några problem att sälja den till nån fjortis för 1500.
Citera
2009-08-15, 22:17
Medlem
Hmm, jag tror jag gjorde en mindre tabbe när jag skickade in papperna.

När jag skulle välja mellan check och direkt banköverföring så tyckte jag att registreringen och systemet var så tillkrånglat att jag tvivlade om de skulle fixa en direkt blodöverföring. Mardrömmen hade ju varit att betalningen hade börjat studsa för det saknades nått siffra i clearingkoden eller så.

Så jag valde check.

Jag är en aktiv bankkund hos Nordea, sparar lite pengar i fonder och har lite över 100.000 på sparkontot, lönen kommer till nordea osv osv.

Är det krångligt att lösa in en sån check från Apple på Nordea? Börjar få värsta nojan att man får betala 1000 kr i avgift eller så.
Citera
2009-08-16, 20:23
Medlem
LeBrons avatar
Hur svårt kan det vara? Skär med ett rakblad för att få loss streckkoder, ta en sax, riv? Vafan. Jag körde rakblad, syndes knappt på lådorna. Ta det försiktigt. Skriv ut kvitto som du fått mailat till dig och skicka med brev till UK. Frimärke typ 20 spänn. Vänta en månad och få pengar.
Citera
2009-08-16, 23:37
Medlem
thands avatar
Lyckades riva sönder båda streckkoderna samt skicka in brevet två veckor för sent förra året och antog att jag inte skulle få några pengar alls, men, men, någon vecka senare fanns de på kontot. Apple verkar inte vara så värst petiga alls med dessa rabatter.
Citera
2009-08-17, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
När jag skulle välja mellan check och direkt banköverföring så tyckte jag att registreringen och systemet var så tillkrånglat att jag tvivlade om de skulle fixa en direkt blodöverföring. Mardrömmen hade ju varit att betalningen hade börjat studsa för det saknades nått siffra i clearingkoden eller så.

Hmm, banköverföring ska det vara.

Vill också säga att det inte var svårt att få bort klisterlappen på varken Macbook Pro:n eller Ipod:en. Den verkade gå sönder men den glättade ytan höll ihop fint.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in