2009-07-23, 00:22
Medlem
Cool kille. Nästan så man blir sugen på att skippa karriären och flytta ut i skogen permanent. Staden är för kärringar.
Citera
2009-07-23, 00:35
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Geek
Cool kille. Nästan så man blir sugen på att skippa karriären och flytta ut i skogen permanent. Staden är för kärringar.

*Nickar förstående* Jobba upp ett konto först, investera i lågvärdeaktier (halvdant läge, och de flesta bussar har nog gått .. FANS JÄVLAR!!!! uhm ja...).

Sen skall man köpa ett fett hus på vischan. Källare, garage, verkstad är ett måste. Pynta ut med en 500k och man får betyligt vackrare/passande leverne än en 2-3mille villa 10-15km från stan. Hmmm...
Senast redigerad av Zaxxon 2009-07-23 kl. 00:39.
Citera
2009-07-23, 00:49
Medlem
Hade egentligen flyttat ut på landet direkt om det inte vore för jobbet. Finns ju inte så stort utbud av arbete på landsbygden. Skulle jag en dag vinna en stor summa pengar så hade det första jag gjorde varit att köpa en bit mark i ödemarken och byggt ett mindre hus samt en stor verkstad.

Finns för få möjligheter i tätbebyggelsen om man gillar alternativa bostadslösningar. Hatar lägenhet, vill inte köpa en villa för flera miljoner. Hatar också allt vad bygglov heter. Vill kunna göra vad fan jag vill på min egen mark utan att grannarna ska ha något att säga till om.

Någon som har ett förslag på ett vettigt alternativ? Finns ju en del småbyar för alternativa människor men de verkar tyvärr bara vara bebodda av kommunister och miljönissar.
Citera
2009-07-23, 01:12
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Hade egentligen flyttat ut på landet direkt om det inte vore för jobbet. Finns ju inte så stort utbud av arbete på landsbygden. Skulle jag en dag vinna en stor summa pengar så hade det första jag gjorde varit att köpa en bit mark i ödemarken och byggt ett mindre hus samt en stor verkstad.

Finns för få möjligheter i tätbebyggelsen om man gillar alternativa bostadslösningar. Hatar lägenhet, vill inte köpa en villa för flera miljoner. Hatar också allt vad bygglov heter. Vill kunna göra vad fan jag vill på min egen mark utan att grannarna ska ha något att säga till om.
Med risk för att dra tråden OT, så kan jag inte annat än gilla den inställningen. Lgh är fucked up, men vafan gör man? Har man ett mer praktiskt/hantverkar-yrke är det ett plus, då man antagligen kan hitta sådant kneg på vischan. Var hade du tänkt bo? Brukar finnas billiga gårdar "i norrlands inland", men det handlar om nåra mil till närmsta bensinmack. Jämför man samma shit i södra Sverige blir det nog "några" 100k extra.

Citat:
Någon som har ett förslag på ett vettigt alternativ? Finns ju en del småbyar för alternativa människor men de verkar tyvärr bara vara bebodda av kommunister och miljönissar.
Haha, jag vill ha dig som granne.
Citera
2009-07-23, 02:01
Medlem
Kåwnans avatar
Vafan, bygg era egna hus ute på vischan då som han gjort
Citera
2009-07-23, 02:37
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kåwnan
Ja men toa, el å INTÄRNÄT!?!

Doppa pungen i jökelvatten gjorde man för ofta i lumpen, bekväm som man är numera.
Senast redigerad av Zaxxon 2009-07-23 kl. 02:39.
Citera
2009-07-23, 02:42
Medlem
M0rt4l1tys avatar
Han är precis som Dr. Freeman
Citera
2009-07-23, 03:00
Medlem
Citat:
Med risk för att dra tråden OT, så kan jag inte annat än gilla den inställningen. Lgh är fucked up, men vafan gör man? Har man ett mer praktiskt/hantverkar-yrke är det ett plus, då man antagligen kan hitta sådant kneg på vischan. Var hade du tänkt bo? Brukar finnas billiga gårdar "i norrlands inland", men det handlar om nåra mil till närmsta bensinmack. Jämför man samma shit i södra Sverige blir det nog "några" 100k extra.

Kan tänka mig att börja med en stuga i småländska skogarna. Tror man kan hitta en ganska billig kåk trots att danskar och tyskar har dragit upp priserna. Kan ha en lägenhet i stan och fly till vildmarken på helgerna.

Citat:

Jag har som mål att bygga mitt eget boende. Måste erkänna att jag delar vissa drag med den killen.

Citat:
Ja men toa, el å INTÄRNÄT!?!

Finns torrdass. Internet däremot går inte att kompromissa, tur nog så finns det mobilt bredband.
Citera
2009-07-23, 03:28
Medlem
Del 33

Härlig tåga.
Men man börjar ju oroa sig fasligt för hur prylarna ska hålla. vajrarna har redan börjat nötas sönder och alla dom där fjädrarna från studsmattan känns mest som en handfull lösa kanoner.
Dock var det kul att se att han dissade den där borrmaskinen lite. Trodde han blivit värsta sellout när han snackade om den första gången nere i florida.
Spääääänande
Citera
2009-07-23, 15:35
Medlem
glootus avatar
http://www.youtube.com/watch?v=FYMrneB1uKo

Del 34 ute nu.

Inte långt kvar nu eller. Göra samma sak på alla 6 ben, fixa den där variator grejjen till motorn, sen är den väll i princip klar? En ratt att snurra tornet med.
Citera
2009-07-24, 12:29
Medlem
Om man kan lita på vad han har skrivit på sin hemsida; http://jamius.com/, så har han gått på Browns university i USA vilket är med i ivy league. För ni som inte vet var ivy league är:

Citat:
Universiteten i gruppen hör till USA:s mest renommerade och mest selektiva i fråga om antagning av studenter. De rankas i den högsta procenten av världens universitet i fråga om ekonomiska tillgångar och attraherar många betydande forskare från hela världen. Sju av de åtta universiteten grundades under kolonialtiden.

Citera
2009-07-24, 13:33
Medlem
Kåwnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glootu
http://www.youtube.com/watch?v=FYMrneB1uKo

Del 34 ute nu.

Inte långt kvar nu eller. Göra samma sak på alla 6 ben, fixa den där variator grejjen till motorn, sen är den väll i princip klar? En ratt att snurra tornet med.

Haha man märker hur exalterad han är nu alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in