2009-07-17, 13:38
  #13
Medlem
Sam.Bogas avatar
<Eller så köper du en chili som heter naga jolopia och gör en pasta av den i mixern.Then enjoy the ring of fire!!
Citera
2009-07-17, 14:39
  #14
Medlem
kebabmammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midnighttrain
sambal oelek är blixtergott.. att äta det som det är har jag dock inte provat.. tycker det är gott med stark mat men oroar mig alltid för när det ska "ut". Hur mår du kring ändtarmsöppningen 8-16 timmar efter du satt i dig en burk?

Jag brukar inte få rännskita eller förstoppning, förut så kunde jag bli förstoppad men magen har vant sig nu
Citera
2009-07-17, 14:41
  #15
Medlem
kebabmammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovskagg
Även jag gillar sambal oelek och sambal badjak, men precis som alla andra undrar jag hur ditt tarmsystem mår efteråt. Skulle själv aldrig få för mig att äta en burk bara sådär

Pröva! Smaka med fingret innan du kör igång med skeden
Citera
2009-07-17, 14:43
  #16
Medlem
kebabmammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boga
<Eller så köper du en chili som heter naga jolopia och gör en pasta av den i mixern.Then enjoy the ring of fire!!

Aldrig smakat Det ska jag nog göra
Om jag kan få tag på en
Citera
2009-07-17, 14:44
  #17
Medlem
kebabmammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annihilat0r
Hur fungerar wasabi för dig, homie?

Wasabi funkar men jag tycker det smakar skit,
Citera
2009-07-17, 14:45
  #18
Medlem
redbull72s avatar
ja, älskar sambal med, men tycker burkarna e alldeles för små... sorten du visade på bilden har ju 2 olika storlekar iaf... men det går nån burk i veckan ibland...
Citera
2009-07-17, 14:52
  #19
Medlem
kebabmammans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
ja, älskar sambal med, men tycker burkarna e alldeles för små... sorten du visade på bilden har ju 2 olika storlekar iaf... men det går nån burk i veckan ibland...

Jo jag köper den stora annars får jag inte ned skeden, skönt att det finns någon annan som delar mitt intresse
Citera
2009-07-17, 15:45
  #20
Medlem
Använder mycket sambal, men att äta rent känns skevt =)
Jag har aldrig fått problem med magen efter stark mat, vissa tål väl det bättre bara?..
Citera
2009-07-17, 17:31
  #21
Medlem
BridgeRocks avatar
Röd currypasta är väldigt gott
Citera
2009-07-17, 17:50
  #22
Medlem
Karl-Bertils avatar
http://yfrog.com/10hot1fjx

Är det starkaste jag vet...
Citera
2009-07-18, 09:57
  #23
Medlem
rovskaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmamman
Pröva! Smaka med fingret innan du kör igång med skeden

Det har man ju gjort såklart, det är ju inte så skitstarkt till en början. Men att käka en hel burk känns helt galet! Har du prövat sambal badjak?
Citera
2009-07-18, 10:08
  #24
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du skulle kanske testa harissa. Den bör ge dig hår på bröstet

Harissa är nog det godaste som finns, för 7-8 år sen när jag kunde äta riktigt stark mat så hade jag harissa på mackorna istället för smör tom. Men inte mycket då..är riktigt starkt men fantastiskt gott. Gör man köttfärssås så är en sked harissa given

Äta direkt ur burken skulle jag nog inte rekommendera dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in