Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-16, 23:06
Medlem
De senaste månaderna har jag, varje gång jag startat datorn, fått upp ett meddelande om att något undantag som inte hanterats har uppstått i ett tillämpningsprogram. Det står att jag ska aktivera JIT-felsökning.

Så här står det:

"************** JIT-felsökning **************
För att aktivera JIT-felsökning (just-in-time ) måste .config-filen för
det här tillämpningsprogrammet eller datorn (machine.config) ha
jitDebugging-värdet angivet i avsnittet system.windows.forms.
Tillämpningsprogrammet måste också vara kompilerat
med felsökning aktiverat.

Till exempel:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

När JIT-felsökning är aktiverad kommer alla undantag som inte
hanteras att skickas till JIT-felsökaren som är registrerad på
datorn snarare än att hanteras av den här dialogrutan."

Ibland står det även något om att www.dcgamenetwork.com inte kan hittas. Jag har gått in på den adressen och kan inte minnas att jag ens varit inne på den sidan förr, så jag förstår inte vad den kan ha med detta att göra.

Någon som vet hur jag ska göra?
Citera
2009-07-16, 23:12
Moderator
Protons avatar
Serr ut att vara något undantag som kastas av nånting inifrån en .NET-applikation. Eftersom du säger att felet uppstår när du startar din dator tyder det på att det är i ett program som startar när nu startar windows. Precis som felmeddelandet lyder kan det mycket väl bero på att vad-det-nu-är som startar inte får kontakt med sidan www.nåntingjagglömtvaddethette.com och därför får du felet.

Första testet för att försöka isolera felet är ju att starta datorn i felsäkert läge och se om samma felmeddelande dyker upp.

Nästa steg är ju att kolla vad du har för jox som startar samtidigt med windows. Har du installerat nånting på senaste som kommer från denna sajt, vad det nu hette?

Tredje steget är ju att stänga av allt som startar med windows och knäppa på ett å ett till du får felet igen. För mej låter det lite creepy att du har saker på din dator som är beroende av nån spelplats ser det ut som på url-en, speciellt om du inte själv vet hur du fått in det på din dator?
Citera
2009-07-16, 23:16
Medlem
Jag tror inte att jag har installerat något från den sidan, för jag minns inte ens att jag har varit inne på den sidan någon gång.

Men hur gör jag för att stänga av alla program som startar med windows?
Citera
2009-07-17, 03:04
Moderator
Protons avatar
Till att börja med, provade du felsäkert läge?
Citera
2009-07-17, 10:55
Medlem
Ja, det kommer inte upp i felsäkert läge.
Citera
2009-07-17, 14:13
Moderator
Protons avatar
Inte alldeles oväntat iofs.

Ok, haru kollat den här?

http://www.freebits.co.uk/cleanboot.html

googlade på windows selective start om det kan vara till nån hjälp för att få fart på det...
Citera
2009-07-17, 14:32
Medlem
Det verkar som att det fungerade. Tack så mycket för hjälpen.
Citera
2009-07-17, 14:39
Medlem
Men nu fungerar det inte att scrolla med musen helt plötsligt.
Citera
2009-07-17, 15:01
Medlem
Nu fungerar allt som det ska.
Citera
2009-07-17, 15:34
Moderator
Protons avatar
Vad var det som stökade då, och hur gjorde du för att avhjälpa det hela? Kunde ju vara kul för andra att få reda på hur du gjorde med?
Citera
2009-07-17, 15:55
Medlem
D3N13Ds avatar
Gör en virussökning också...

http://www.threatexpert.com/report.aspx?md5=c6b13e06f5be7024939e03624fdb2eb0
Citera
2009-07-17, 16:14
Medlem
Jag skrev in "msconfig" på "Kör" och trycke på OK så att "Systemkonfiguration" startade. Först klickade jag på "Selektiv start" och kryssade ur rutan "Läs in Autostart-objekt". Då kom inte felmeddelandet upp när jag startade om datorn, men scrollen på musen slutade fungera. Så då gick jag in igen och kryssade i den rutan igen. Sen klickade jag på "Autostart" och kryssade ur rutorna vid program som är onödiga och som jag inte använder (typ Itunes och sånt) och program som det stod "okänd" på. Sen startade jag om datorn och då fungerade allt utan problem och felmeddelandet kom inte fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in