Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-15, 17:22
Medlem
My©s avatar
Hej,

Ska ha polare över i helgen och har kommit över baby back ribs som kommer att grillas enligt alla konstens regler. Till det blir det rejäla tillbehör som cole slaw, majskolv, bönor osv...

Frågan är vad man ska ha till förrätt och dessert? Det enda jag kan komma på är varma nachos med tomatsalsa och gräddfil (kanske guacamole också...). Till dessert en peach cobbler...

Någon här som har något roligare tips? Vad käkar de egentligen i Texas? Jag har googlat en hel del men tycker inte att jag är nöjd med något jag hittat...

Kom med förslag!

Tacksamt!

/My©
Citera
2009-07-15, 17:25
Medlem
Ramaskriets avatar
Efter en sådan brakhuvudrätt kanske ni inte behöver käka mer

Annars har du majskolvar till förrätt med lite goda röror, så som salsa på traditionellt Texasvis. Men allt ska ju gärna ätas tillsammans. Personligen vet jag faktiskt inte vad som är vanligt förutom det du radat upp.
Citera
2009-07-15, 17:50
Medlem
My©s avatar
He he... Jag förstår vad du menar...

Grejen är att de kommer tidigt och går sent. De kommer säkert vid 5-rycket och har då bara ätit en lättare lunch. Bra att ha något på bordet då.

Sedan blir det inte ribs förrns vid 8 kanske?

Och... Jag, personligen, är en sucker för dessert så det måste bara finnas! Det ska ju vara så att en dessert sätter igång matsmältningen... Har jag hört...

/My©
Citera
2009-07-15, 20:05
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Förrätt lämnar jag till någon annan att komma på men jag hade i alla fall gjort en riktigt seg och god pecanpaj till dessert!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in