Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-16, 04:25
  #13
Avstängd
Det här är sanningen, det visste vi ju redan. Är det inte dags att folk börjar gå ut i gäng och slå ner de där "fiina" flickorna som tror de är nåt bara för sakens skulle också? Ge dem lite uppfostran som de missade som barn? Kom igen folk, krossa svinen!
Citera
2009-07-16, 08:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Snacka om att blunda för sanningen helt och hållet.
Har du så grava problem med att det finns kvinnor som tycker det är kul med att det finns fler kvinnor som kan stå upp för MÄNNEN i sammhället och kräva att kvinnor skall var lika inför lagen?

En intelligent/smart man förstår varför det är extrakul att en kvinna uppmärksammar detta. Även förstått att det finns kvinnor som är trötta på att bli favoritiserade för att de är kvinnor i juridiskens- och rättenskorridorer.

Men sedan finns det män, som exempelvis lillskrot, som alltid använder "autopiloten" och gnäller över feminismen, oavsett hur mycket smarthet och intelligens en kvinna visar och gör utlåtande till männens fördel och kräver att kvinnor skall dömas lika inför lagen.

Men det är också alltid extrakul när du skyller på "femnismen/femnistisk bananreppublik i tid och otid utan att sätta dig ner och tänka till även i lägen där kvinnor gör bra för männen och dåligt för kvinnor.
Bra för männen, dåligt för kvinnor? Om sanningen kommer fram är den då bra eller dålig? Det visar ju bara på hur hjärntvättade vi är. Dessutom är det inte bara i ett distrikt eller i en strafffråga som kvinnor får lägre straff. Är det inte 30-40 procents straffrabatt för kvinnor rakt igenom kontra män? Det vill jag läsa mer om, varje dag tills detta har förändrats och den procentuella skillnaden ligger på några procent.
Att det skulle vara extra kul med en kvinna bakom nyheten har jag ingen som helst förståelse för. Jag är väl medveten om att det finns många trevliga, intelligenta kvinnor. Nyheten hade inte fått samma trovärdighet om en man gjort den, det tycker jag är sorgligt. Vi är alla lika mycket värda, vissa är bara lite mer lika mycket värda än andra.
Vi har lagförslag på att en man ska kunna straffas för våldtäkt om han inte kan bevisa sig oskyldig, tjejer får högre betyg än killar trots sämre kunskaper, kvinnor har en duktig juridisk straffrabatt, kvinnor kan uttala sig negativt om män som grupp utan att någon reagerar, kvinnor är juridiskt favoriserade. Trots detta lever vårt samhälle i tron att kvinnor är strukturellt förtryckta. Ok, feministisk bananrepublik kanske är ett för starkt ord men ..........
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback