Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-14, 13:28
Medlem
feed-mes avatar
Tjena. Jag behöver råd och tips om nyttiga maträtter man kan göra med snabbnudlar. Jag har fått försämrat hjärta och behöver äta så nyttigt det bara går men då undrar man ju vad man kan göra till lunch som är snabbt och enkelt så om du har fler tips är du mer än välkommen att berätta.

MVH
Citera
2009-07-14, 13:31
Medlem
antiadmins avatar
Snabbnudlar med grönskaker?
Citera
2009-07-14, 13:34
Medlem
b0gfettos avatar
Stekta nudlar med kyckling eller quornbitar och wokgrönsaker.
Citera
2009-07-14, 13:36
Medlem
Snabbnudlar är väl inte så himla nyttigt? På vilket sätt ska maten vara nyttig? Fettsnål, vitaminrik, kolhydratfattig eller vad vill du ha?

Ta kycklingfilé, skiva/strimla, stek, vänd i nudlarna ner i samma panna som kycklingen, dra på kryddorna från nudelpåsen, lite soya, rör runt som tusan, ha till sist på grönsaker du gillar såsom broccoli, gurka, tomat, paprika.

Kan även göra samma sak fast koka allt.
Citera
2009-07-14, 13:37
Medlem
pikzels avatar
Värt att tänka på är att snabbnudlar är oerhört energirika, så ät inte allt för mycket av dem. Det är varken svårare eller tar speciellt mycket längre tid att koka pasta på fullkorn.

Du kan göra snabbnudlar med wokgrönsaker, med korv eller kanske med lax.
Citera
2009-07-14, 13:39
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Tjena. Jag behöver råd och tips om nyttiga maträtter man kan göra med snabbnudlar. Jag har fått försämrat hjärta och behöver äta så nyttigt det bara går men då undrar man ju vad man kan göra till lunch som är snabbt och enkelt så om du har fler tips är du mer än välkommen att berätta.

MVH
Har du fått problem med pumpen så skulle jag rekommendera att kanske strunta i nudlarna helt och inrikta dig på grönsaker, frukt och så rent kött som möjligt. Dvs mindre fett och kolhydrater.

Det är tämligen komplicerade kemiska processer som sker i kroppen i samband med matförtäring men de senaste rönen pekar på att det tydligen är farligare att äta överflöd av kolhydrater än fetter.

Mitt bästa råd är därför att äta samma typ av mat som rekommenderas till diabetiker.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in