2015-04-25, 12:49
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Om du inte googlat på huvudrollsinnehavaren, den unga mörkhyade (minns varken namnet i serien eller på skådespelaren). Rekommenderar jag det. Han har berikat Sverige positivt. En av Ullenhags exemplar.
Mike Almayehu.
Till det kan ju läggas Peter Birros uttalande vid seriens premiär om att den skulle leda till att svenskar aldrig skulle se likadant på flyktingar igen...

Serien i sig tyckte jag liksom många andra var skön och bra när det begav sig. Lite trivia är att det var den danska regissören som föreslog att ändra slutet från det lyckliga som Birro och Moodysson skrivit.
Citera
2021-08-16, 21:21
Avslutad
Tycker att Lia Boysen som spelar den blonda svenska tjejen gör en bra insats. Dåtidens instagram där många tjejer sökte sig till aktuell rapport. Idag heter det onlyfans
Citera
2026-08-16, 12:05
Medlem
Ördögs avatar
Det nya landet behandlades av Sveriges Radio i Klassikern i april 2025. Peter Birro intervjuades.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/det-nya-landet-birros-och-moodyssons-flyktingdrama-skapade-debatt

Jag hade gärna hört en utfrågning av Mike Almayehu också, men han torde numera befinna sig i en annan dimension.

Citat:
Ursprungligen postat av FlabbeMcFloppy
Om du inte googlat på huvudrollsinnehavaren, den unga mörkhyade (minns varken namnet i serien eller på skådespelaren). Rekommenderar jag det. Han har berikat Sverige positivt. En av Ullenhags exemplar.

Läs om honom och om filmen / tv-serien i dessa trådar och inlägg.

(FB) 27-årig skådespelare häktad för brutalt rån, vem?
(FB) Skådisar vars karriär abrupt upphört (skadeglädje)
(FB) Svenska politiska filmer som ska öka förståelse för invandrare
(FB) Filmer som blev hyllade när de släpptes men anses dåliga nu
(FB) Personer som snabbt blev "kändisar", fick hybris och sedan försvann lika snabbt?
(FB) Vart tog Kajsa Mellgren vägen? (Tråden om bortglömda föredettingar)
Senast redigerad av Ördög 2026-08-16 kl. 12:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in