2013-12-28, 09:19
Medlem
mutaddatums avatar
5/5. En av de bättre tripprapporterna jag läst. Tack för att du tog dig tid och fick den såpass detaljerad och välformulerad. Lite förvånad över eran dosering dock. Fick själv en liknande resa på en halv lapp syra, som under min livssituation just då var förutspått som en "walk in the park" för mig. Förstod inte riktigt själv hur jag kunde komma till de dimensionerna som jag gjorde (ätit tre stycken lappar men inte kommit i närheten av vad jag gjorde av en halv)...

Men känner verkligen igen det kaotiska och "fraktal-baserade" universum som du beskriver och känslan av att vara "fången" i det nuet som en betydelselös observant...
Citera
2013-12-28, 18:50
Medlem
candystashs avatar
Bästa tripprapporten jag läst, 5 av 5!

Tack TS!
Citera
2013-12-28, 21:59
Medlem
Jag känner igen dina känslor och tankeloopar! Att läsa din text är som att bli nysköljd men samtidigt påmind om något jag smått glömt av (men när man trippar "kommer man ihåg" detta starkare förstås)

Älskar hur din text får mig att både uppleva din egna tripp, ser allt framför mig på ett roligt sätt, och att din upplevelse påminner om min egna första gång, och ger nya känslor.

5/5
Citera
2013-12-31, 15:40
Medlem
Konkeletares avatar
Riktigt bra rapport !

Citat:
Helt plötsligt grips jag av en känsla jag känner igen. Det är en känsla jag bara känt en gång tidigare i mitt liv och det var på syra men inte lika starkt som nu. Känslan är sjukt svår att beskriva, den är stark som fan och den hör ihop med tankar att ingenting har något värde. Det finns ingen mening med någonting. Det är omöjligt att sätta sig in i hur detta tillstånd känns om man inte själv har upplevt det. Det är ingen vag aning eller förnimmelse det är som om du kommer ihåg någonting som du glömt, det slår dig som ett baseballträ i ansiktet. Jag blir nedstämd och lite ledsen, jag vill att det ska finnas mening med min tillvaro. Det var som om jag såg världen på ett extremt objektivt sett, såg hur det egentligen är. Sett från universums perspektiv så betyder vi människor absolut ingenting. Vi är bara en del av universums bisarra oändliga spel. Vad jobbigt och intensivt allt börjar bli tänker jag för mig själv.

Jag har känt exakt samma känsla.. händer då och då men inte alls ofta.

Går inte att förklara, trodde jag var ensam om den (om det nu är den).

Allt känns hopplöst iaf.. osv så som du beskriver det.
Citera
2014-01-01, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konkeletare
Riktigt bra rapport !

Jag har känt exakt samma känsla.. händer då och då men inte alls ofta.

Går inte att förklara, trodde jag var ensam om den (om det nu är den).

Allt känns hopplöst iaf.. osv så som du beskriver det.
Känner också igen det. Jag trippade för några dagar sedan, och så slog tanken mig att jag planerade att sälja min gitarr för att uppgradera min stackars dator (som sjunger sin sista vers). Då tänkte jag. Varför? Varför behöver jag upgradera min dator? Det kändes helt meningslöst, för jag vet att den kommer gå sönder igen så småning om, och att jag det bara är matriella ting.

OnT Sjukt bra rapport! Brukar inte läsa såhär långa, men jag fastnade direkt! 5/5!!
Citera
2014-01-09, 08:29
Medlem
Ao-Onis avatar
Riktigt bra rapport som fångade mig. Verkade obehagligt där ett tag men det måste varit skönt när det väl la sig och du började må bra.
Citera
2014-01-10, 15:19
Medlem
toLowerCases avatar
5 svampar av 5

Väligt bra skriven!
Citera
2015-10-31, 12:45
Medlem
1-Hell-of-a-Trips avatar
Den bästa tripprapporten jag läst här på Flashback, och jag har läst många. En otrolig detaljrikedom. Jag själv upplevt en total förlust av mitt ego, och det kändes det som jag själv var med under hela läsningen. Hög klass på din återgivning. Äkta och genuint. 10/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in