2009-07-16, 16:03
Medlem
Försöker köra 3-4 dagar i veckan och jag har ett normalt liv som vilken annan person som helst. Kliver bara upp 3-4 timmar tidigare ifall jag valt och måla på en vardag. Annars är jag som vilken "svensson" som helst.
Citera
2009-07-16, 19:26
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666IKVSTR
vad räknar du som skitjobb? för mig är ett skitjobb att sitta inne på ett kontor med heltidsanställning, och den tiden man inte jobbar så sover man. vad spelar det för roll om man tjänar 40.000 på en månad när man ändå inte kan använda pengarna?

Sant som fan.
Citera
2009-07-16, 19:41
Medlem
asebabs avatar
jobbar som plåttaks renoverare. bor hemma för ja har inte råd med lägenhet.
skissar gör jag på kvällar o ledig tid.

tokiig jag hade gärna tjänat 40 laxar i månaden för att sova! xD
Citera
2009-07-16, 19:53
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asebab
jobbar som plåttaks renoverare. bor hemma för ja har inte råd med lägenhet.
skissar gör jag på kvällar o ledig tid.

tokiig jag hade gärna tjänat 40 laxar i månaden för att sova! xD

Tjänar hellre 5 lax för lite jobb ibland och lever livet resten av tiden.
Citera
2009-07-16, 20:36
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Hur länge har ni planerat att gå hemma som arbetslösa/med skitjobb, klottra, runka, gå och lägga er 24/7? Eller kommer det komma en dag, när ni vaknar och tänker: "Vad fan håller jag på med?!"

Jobbet är en sån liten del i mitt liv så det finns inte. Visst är det viktigt att ha någon sorts inkomst, men jag älskar livet och tänker inte kasta bort det på att jobba hela tiden, jag förstår inte hur folk tänker egentligen. Det viktiga är väl att ha så man klarar sig och kan göra vad man känner för, det vill säga klottra, hänga med polarna och göra roliga saker.

Jag ser mitt liv som ett rikt liv, jag upplever saker och gör det jag älskar dagarna i ända. förstår inte vad som är felet med det. Och om jag nu någon gång i framtiden vill leva ett svensson liv så finns det en tid för att fixa ett stadigt jobb någon annan gång. Jag har verkligen inte fuckat upp min utbildning, för jag vet att det behovet kan komma.

Jag tycker ändå inte lönen är det viktiga så länge man har kompisar, mat på bordet och en familj som man alltid kan känna sig trygg hos. Det är inte dyrt att leva rikt!
men just nu är jag så nöjd jag bara kan bli
Senast redigerad av Brunnsparken 2009-07-16 kl. 20:38.
Citera
2009-07-16, 20:43
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben
Haha, bor du på Lidingö, eller? Var ju inget märkvärdigt han skrev..

Nej, visst, vi säger så. Så kan jag låtsas vara någon jag igentligen inte är också. Kan skriva en ny post...

Jo jag är ju då grabben ni alla ser upp till. Tar alla droger och är skitstor i käften. Gillar att spöa ordningsvakter om dom ens kollar åt mitt håll. Målar sissådär 10+ tåg i veckan, skitbäng förstås. Rånar folk, rackar, säljer knark och sådär för att få pengar. Har ett gäng horor som bara ligger i sängen och väntar på att jag ska knulla dom, men det har jag inte tid med så det får mina homies göra, bitches aint shit nivet. Målar bara med dom riktigt stora killarna som också knarkar och har vapen. Knarkar du inte så är du toy och är inte duktig någonstans!! Jag målar mycket med fher, sad, bst, mis, xeno, och dom grabbarna. Men många har lagt graffen på hyllan nu..pussys.

Lever alla stockholmare det livet? Jävla idioter. Man måste inte vara tuff och knarka för att måla graffit, när ska ni lära er? Det är inget som ger respekt med att knarka, ingenting.
Citera
2009-07-17, 00:25
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Nej, visst, vi säger så. Så kan jag låtsas vara någon jag igentligen inte är också. Kan skriva en ny post...

Jo jag är ju då grabben ni alla ser upp till. Tar alla droger och är skitstor i käften. Gillar att spöa ordningsvakter om dom ens kollar åt mitt håll. Målar sissådär 10+ tåg i veckan, skitbäng förstås. Rånar folk, rackar, säljer knark och sådär för att få pengar. Har ett gäng horor som bara ligger i sängen och väntar på att jag ska knulla dom, men det har jag inte tid med så det får mina homies göra, bitches aint shit nivet. Målar bara med dom riktigt stora killarna som också knarkar och har vapen. Knarkar du inte så är du toy och är inte duktig någonstans!! Jag målar mycket med fher, sad, bst, mis, xeno, och dom grabbarna. Men många har lagt graffen på hyllan nu..pussys.

Lever alla stockholmare det livet? Jävla idioter. Man måste inte vara tuff och knarka för att måla graffit, när ska ni lära er? Det är inget som ger respekt med att knarka, ingenting.
Ingen har sagt att det inger respekt att knarka, och man ska ju inte överdriva det som du gjort åvan. Du verkar ju bara göra det för att kunna skryta och vara tuff.
TS ställde en fråga som jag svarade ärligt på, sen att du inte verkar tåla svaret är en annan sak. Jag målar för min skull, bara för mig. Sen tycker jag det är riktigt jävla dålig stil av "kompisar" som de själva vill kalla det att vägra måla med folk pga. vissa omständigheter så som narkotika och alkohol. Därav är de färska.
Citera
2009-07-17, 01:21
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Ingen har sagt att det inger respekt att knarka, och man ska ju inte överdriva det som du gjort åvan. Du verkar ju bara göra det för att kunna skryta och vara tuff.
TS ställde en fråga som jag svarade ärligt på, sen att du inte verkar tåla svaret är en annan sak. Jag målar för min skull, bara för mig. Sen tycker jag det är riktigt jävla dålig stil av "kompisar" som de själva vill kalla det att vägra måla med folk pga. vissa omständigheter så som narkotika och alkohol. Därav är de färska.

Om man vill undvika knas är det väl ett ganska bra sätt att slippa dras med påtända människor?
Citera
2009-07-17, 01:27
Medlem
tokiigs avatar
Citat:

I varje jävla tråd klagar du om knark. Han svarade på frågan TS ställde och gjorde det inte kaxigt på något sätt. Sköt ditt så sköter han nog sitt.
Citera
2009-07-17, 02:17
Medlem
Brunnsparkens avatar
Citat:

Det verkar som om droger endast fungerar som ett försök till kukförlängning i dina ögon? så är det nog inte för de flesta som tar droger.
Citera
2009-07-17, 02:31
Medlem
Attjagorkars avatar
Jag har mina åsikter om droger och ni har era. Det jag påpekade var att jag tyckte det verkade osannoligt och tyckte han spelade lite väl mycket hårding, men visst, han är säkert så hård irl också.

"I varje jävla tråd klagar du om knark." Nu ska vi väl inte överdriva? Jag tycker det är synd att jag är ensam om det också, för den nya flugan innom graff är att vara så jävla pundig och äcklig som möjligt, för då är man bättre målare tycker många ungar. Vilket vi alla vet att det inte stämmer. Så att påminna folk om det tycker jag är en god gärning.

"Sköt ditt så sköter han nog sitt" Där gick du precis in i fällan "dubbelmoral" min kära vän.

Brunnsparken:
Ja, ibland är det nog lite dom vibbarna jag får. Många använder droger av personliga själ, för att dämpa ångest, krydda till tillvaron eller vad nu anledningen är. Men många utav snorungarna som målar idag tror att knark är en del av graffiti, och det är dom jag stör mig på.

Gör du en wack piece? -Skyll på drogerna!
Vågar du måla den där väggen som du annars är för nojjig för? -Tacka drogerna!
Torskade du? -Skyll på drogerna!
Duger du inte som graffiti målare? -Ta droger och ta rollen som "galen" (se ocf)!

Och så klagar vi på att graffitin har spårat ur och att alla tror sig så jävla mycket, när vi själva tror att vi är bättre än nästa snubbe. Vi klagar på toysen som ger sig på tåg för tidigt höga som höghus, men samtidigt är det skitballt om någon "erfaren" gör det.

Graffiti 2009 bygger på dubbelmoral och mytomaner. Vi är alla slavar under amerikas idealbild av klottrare. Va dig själv istället vafan! Måla graffiti för att du själv vill det och inte för att bevisa för polarna hur tuff du är. Väljer du att ta droger samtidigt? Gör det gärna, men skylta inte med det och tro att du kommer få högre värde.

Vill ni forsätta disskutera graffiti med mig får ni höra av er via PM. Nu lämnar jag den här tråden till folk som vill hålla sig innanför trådens ramar.
Citera
2009-07-17, 08:53
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnsparken
Om man vill undvika knas är det väl ett ganska bra sätt att slippa dras med påtända människor?
Ja absolut, i vissa lägen, men när det ligger till så att jag torskat minst och kört mest av de jag umgicks med så tycker jag det är bullshit.
Lika sant som "det blir knas" när jag bombar alla tåg i layupen istället för att köra 1 "JÄÄÄÄTTE FET" panel, så lägger jag två snabba och sätter en kråka på resten av tågen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in