Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
lite tufft att snåla ihop till vad TS beskrev närmare 300 på mindre änn tre år.. njaa låter som lånefälla ...
Nu såg jag inga siffor om 300.000:- på tre år direkt men att spara ~8300kr/mån i tre år är en omöjlighet menar du? Jag har fler kompisar som sparat såna summor på knegarjobb. Man väljer själv sina utgifter och hur mycket extra man vill lägga ner på att öka sina inkomster. Har man bra underlag på att svetsaren lånat så är det väl så men att anta att någon inte har råd på egen inkomst leder ju ingenstans. Då frågar man personen hur han har råd förstås!
Har själv sparat i snitt 5.000kr/mån i snart ett år utöver goda amorteringar och stora shopping-inslag utan att jag känner att jag snålar. Jag väljer nästan uteslutande alla mina inköp med god omsorg och det gör mycket för en hälsosam privatekonomi enligt mig

Är man sugen på en ny bil och vill vänta två-tre år så har man inte bara karaktär man gör också livet lättare för sig i fall det kommer dippar i ekonomin.
Nu känner jag verkligen inte bara folk med karaktär om det verkar så. Många jag känner lever på brödsmulor varje månad, eller varierande nivå på skulder, och jag ser verkligen inget som tyder på att det klassiska leva-för-stunden är något som gjort dessa människor speciellt lyckliga. Men självklart gäller det inte alla. Vi har alla olika livsfilosofier och vi slipper jante i min umgängeskrets som tur är!
Jag hoppas trådskaparens far har arv eller något han betalat med och skäms över det eller något, istället för att ta alla dessa bilar och motorcyklar på kredit :/ Vore tråkigt annars.