2009-07-10, 13:27
Medlem
patrikgbgs avatar
Har börjat tröttna på att Windows XP inte är skriftlägeskänsligt när jag sitter och programmerar för att sedan deploya till en nix burk.

Eftersom jag sitter på en arbetsdator så vågar jag inte riktigt ändra rakt av i fall något skulle gå åt skogen.

Någon som testat att sätta HKLM->System->CurrentControlSet->Control->Session Manager->kernel->obcaseinsensitive till något annat än 0? Blev det några problem? Fungerade det eller måste man sitta på en serverversion med det där unix kompabilitets tillägget?

Tack på förhand.
Citera
2009-07-10, 14:07
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Har börjat tröttna på att Windows XP inte är skriftlägeskänsligt när jag sitter och programmerar för att sedan deploya till en nix burk.

Eftersom jag sitter på en arbetsdator så vågar jag inte riktigt ändra rakt av i fall något skulle gå åt skogen.

Någon som testat att sätta HKLM->System->CurrentControlSet->Control->Session Manager->kernel->obcaseinsensitive till något annat än 0? Blev det några problem? Fungerade det eller måste man sitta på en serverversion med det där unix kompabilitets tillägget?

Tack på förhand.
Ta en backup av registret och testa vetja
Citera
2009-07-10, 14:11
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Ta en backup av registret och testa vetja

Är lite för nojjig för att göra det på arbetsdatorn. Är dessutom bortrest över helgen, så om jag inte får svar så testar jag på måndag och återkommer med rapport.
Citera
2009-07-11, 02:06
Medlem
En_Tavlas avatar
Virtuell maskin, sen testa!
Citera
2009-07-13, 08:30
Medlem
patrikgbgs avatar
Bah, blev inget test av denna ytterst intressanta frågeställning. Drog in senaste ubuntu på den egna datorn istället.

Men jag ska testa på jobbdatorn efter jobbet, hade ändå tänkt dra in ubuntu för att slippa case sens. problematiken med windows.

Citat:
Ursprungligen postat av En_Tavla
Virtuell maskin, sen testa!

Det tar för lång tid. Det är inte värt att installera windows bara för att testa en sådan grej.
Men om du har en virtuell maskin liggandes får du gärna testa och återkomma med svaret! Vore mycket tacksam!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in