2009-07-10, 02:12
Medlem
har aldrig köpt några värdepapper.. vilka hemsidor använder man sej av? hur gör man när man "köper och säljer"?
Citera
2009-07-10, 02:26
Medlem
rakes avatar
Tror det finns en hel del trådar om det här så prova sökfunktionen. Här är en iaf https://www.flashback.org/showthread.php?t=947885
Citera
2009-07-10, 04:43
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenneballongen
har aldrig köpt några värdepapper.. vilka hemsidor använder man sej av? hur gör man när man "köper och säljer"?

Gå till www.avanza.se och läs deras dokument som de har om aktier och fonder och allt om värdepapper. Lagom för en nybörjare. Sen har avanza en lätt och enkel design som gör att du snabbt kommer in i det.

Vill du snabbare och mer seriöst komma in i det så tycker jag att du skall ringa till någon i Aktiespararna och ställa frågor. Via deras hemsida och böcker som de ger ut och skriver om så kan du gå till profs.
Citera
2009-07-13, 20:22
Medlem
Kontakta din bank de kan hjälpa dej med aktier och hur man säljer och köper!
Citera
2009-07-13, 22:43
Medlem
Använd inte storbanker som Swedbank & co, dom är tjuvar hela bunten.
Citera
2009-07-13, 22:53
Medlem
Loc-Dogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Använd inte storbanker som Swedbank & co, dom är tjuvar hela bunten.

WORD! Bägaren som fick det att rinna över för mig var när jag skulle titta på bolagsinformation, detta kostade extra på nordea när man kan se det helt gratis på sidor på internet.
Dessutom hade jag möte med min personliga bankman under min gymnasietid, en komplett idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in