• 1
  • 2
2009-07-10, 22:25
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKnarkare
Givetvis inte, men om han skriver att "svenskt kött är bedrövligt" så är han ute på tunn is. I en solidarisk och rättvis värld skulle alla kunna få äta närproducerat kött men nu ser inte världen ut så tyvärr. Vissa får helt enkelt nöja sig med ett stycke fryst fraktgods eller de äckliga vacumförpackade köttbitarna man ser i "charkdiskar" runtom i våra affärer.

Inte någon granne till mig hellre för den delen, men morsan´s gammla goda barndomsvänvän har gift sig med ena bondpojk, så hon kan köpa fint kött åt oss till fördelaktiga priser
Får säga att jag håller med honom iallafall. Sen om det beror på köttet i sig eller på att frys-frakten mörat köttet vet jag inte, men jag vet att när jag köper svenskt kött så är det ett lotteri som i bästa fall slutar med en godkänd biff, köper jag sydamerikanskt/nya zeeländskt eller liknande så har jag ännu inte blivit besviken.

Får gratulera till din kött-kran. Sånt är värt mycket.
Citera
2009-07-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKnarkare
Givetvis inte, men om han skriver att "svenskt kött är bedrövligt" så är han ute på tunn is. I en solidarisk och rättvis värld skulle alla kunna få äta närproducerat kött men nu ser inte världen ut så tyvärr. Vissa får helt enkelt nöja sig med ett stycke fryst fraktgods eller de äckliga vacumförpackade köttbitarna man ser i "charkdiskar" runtom i våra affärer.

Inte någon granne till mig hellre för den delen, men morsan´s gammla goda barndomsvänvän har gift sig med ena bondpojk, så hon kan köpa fint kött åt oss till fördelaktiga priser
Jag tycker inte att det är något fel på ett stycke oxfile från Scan eller liknande. När den vakuumförpackade köttbiten legat några veckor och konsumeras efter att bäst före datumet gått ut brukar den oftast smaka mycket bra. Det kan ju såklart bero på att jag aldrig smakat vad du kallar närproducerat kött men tills vidare nöjer jag mig med Scans "äckliga" köttbittar.
Citera
2009-07-10, 23:37
Medlem
BridgeRocks avatar
Nu är ju tråden väldigt OT, men sen är det ju allmänt känt att brasilien har världens bästa nötkött, för att dom låter djuren gå ute på mycket grönbete.
Citera
2009-07-11, 12:02
Medlem
KristerKlisters avatar
japan= kossorna får bira mozart påsättning massage
sydamerika= kossorna grönbetar på ängar stora som europa
sverige= kossorna betar på en rutten gård på ekerö och får betala skatt för varje fis
Citera
2009-07-11, 12:08
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Nu är ju tråden väldigt OT, men sen är det ju allmänt känt att brasilien har världens bästa nötkött, för att dom låter djuren gå ute på mycket grönbete.
Jag förmodar att du menar Argentina?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in