2009-07-09, 17:30
Medlem
Yes! Jag kom in! Systemutvecklare, here I come!
2009-07-09, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fubi
Yes! Jag kom in! Systemutvecklare, here I come!

Var?
2009-07-09, 17:33
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realwille
Du kom på åttonde plats i urvalsgruppen.

Nej, någon sån information kan inte utläsas.

Han var en av de 8. Sen vet vi inte om han hade bäst, sämst eller kanske 4:e bästa meritvärdet i urvalsgruppen.
Medlem
frallzorzs avatar
Ant i UG 11

Betyder det att det är 11 som har kommit in på programmet eller?
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
I den urvalsgruppen, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Realwille
Du kom på åttonde plats i urvalsgruppen.

Aha ok. Så det har inget att göra med antalet elver att göra då?
Aja, coolt

Men va fan gör man nu då? Måste man ju hitta ställe att bo på i Halmstad nu då jue.
Va inte direkt beredd på att komma in.
2009-07-09, 17:37
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frallzorz
Ant i UG 11

Betyder det att det är 11 som har kommit in på programmet eller?

Ja, i just den urvalsgruppen. Så det totala antalet antagna är förmodligen högre om det fanns flera urvalsgrupper.
2009-07-09, 17:38
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Finns det statistik över hur många som brukar tacka nej efter urval 1?

vhs.se så kan du se föregående terminer.

http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1447
2009-07-09, 17:40
Moderator
Snuffelbutts avatar
Står såhär

BG-14.20

Antagen

140

Alltså är jag antagen? Fattar noll, ser bara framtiden

Fan vad dum jag är! urval 1 eller något var det jag ramlade med på. Sen var det ju bara svara så var man inne!
Senast redigerad av Snuffelbutt 2009-07-09 kl. 17:45.
2009-07-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
vhs.se så kan du se föregående terminer.

http://www.vhs.se/templates/Page.aspx?id=1447

Man kan väl inte alls se hur många som tackar nej? I sådana fall får du gärna förklara hur!
2009-07-09, 17:52
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Man kan väl inte alls se hur många som tackar nej? I sådana fall får du gärna förklara hur!

Om du vill se yttligare statistik får du nog gå in på högskola/univ hemsida.

Det jag menade var att du kan ju se hur pass mycket gränsen för betyg har sjunkit efter urval 2. Sen är det ju bara att jämföra med egna betyg. Men det kanske var dumt av mig att uttrycka mig att man kunde se hur många reserver... menar bara att det kan vara intressant att se vad slutbetyget efter urval 2 ligger på.
2009-07-09, 17:53
Bannlyst
Stort jävla problem!

Jag pluggade på ett gymnasium som själva reggade ens betyg efter studenten och min polare som gick i samma klass kom in på univ. utan att ha lagt in sina. Senaste året så har jag pluggat upp på Komvux, endast 250 poäng dock och sen skickade jag in de betygen jag pluggat upp och idag får jag svaret att jag är obehörig, alltså jag vet att mina betyg är tillräckligt för nästan alla mina val så det måste vara att skolan inte skickat in mina betyg!? Vad kan jag göra och vad ska jag göra?

Inga skämt, snälla..
2009-07-09, 17:53
Medlem
Hej!

Jag såg nu att jag hade ett betygsmedelvärde ā BG-18.7. Jag var osäker angående ansökning till högskola, och valde därför Civ. ing i datateknik vid KTH.

Några veckor efter sista sökdag fick jag upp ögonen för Kognitionsvetenskap vid LiU, och gjorde därför en sen ansökan dit (offTopic, planerade att börja med en kand. examen där som mjukstart, för att senare fortsätta på någon ingengörslinje).

Idag, då fick jag beskedet (tack till Socrates!) att jag blev reserv 2 på mitt förstahandsval, kog. vet (detta p.g.a min sena ansökan), men blev antagen till andrahandsvalet Civ. ing D.

Nu vill jag faktiskt hellre gå kognitionsvetenskapsprogrammet i Linköping, men är alltså reservintagen och undrar därför hur stora mina chanser är att ändå komma in där? Jag vet att man får definitivt besked någon gång i början av augusti, men jag har inte den tiden på mig då jag kommer få alltför kort tid att hitta/bestämma en bostad.

Tacksam för svar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in