Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-09, 00:35
Medlem
Sista_Bossens avatar
Hej, har två frågor.

Fråga 1: Varje gång jag loggar in på Windows så kommer dessa tre RunDLL-felmeddelanden upp. http://tinyurl.com/ns2djc
Hur får jag bort dessa?

Fråga 2: Varje gång jag loggar in på Windows får jag otroligt mycket program längst ner till höger: http://tinyurl.com/n2yfqu
Var ändrar jag vilka program som ska startas upp i Vista?
Citera
2009-07-09, 00:41
Medlem
CoolDudes avatar
DLL felmeddelanden är DLL filer som är risk att vara virus. Skulle rekommendera köra en grundlig virussökning.

Program som startar automatiskt tar du bort genom att gå till Start->kör->msconfig->ok->autorun och kryssa ur de som inte ska starta.
Citera
2009-07-09, 00:49
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolDude
DLL felmeddelanden är DLL filer som är risk att vara virus. Skulle rekommendera köra en grundlig virussökning.

Okey, fast jag hittar inte dessa dll-filer när jag söker efter dem.
Får nog ordna ett antivirusprogram

Program som startar automatiskt tar du bort genom att gå till Start->kör->msconfig->ok->autorun och kryssa ur de som inte ska starta.

Tackar! Nu hittade jag tre konstriga startobjekt.
CPMd7cccfbb, d4fffc27 & honihirahi.
Det finns en flik som heter kommando i autostartlistan, och dessa tre konstiga startobjekten har ett kommando som är c:/windows/system32/OchSenEnAvDLL-FilernaJagNämndeIMittFörstaProblem.dll
Citera
2009-07-09, 01:53
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör Antimalware, Superantispyware och avsluta med en Avast boot-scan.
Citera
2009-07-09, 09:11
Medlem
927s avatar
det ser att vara borttagna vundofiler, möjligt att du har några mer och det är lite rester i registret som ska bort. kör en snabb scan med malwarebytes antimalware
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in