2013-03-19, 15:34
Medlem
Redzss avatar
Det står att den ska boota från cd. Jag vet ju hur man gör när man formaterar med skiva problemet är att den inte vill det nu. Skivan går ett tag och filer installeras men sen stängs bara datorn av
Citera
2013-03-19, 15:54
Medlem
i3o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redzs
Det står att den ska boota från cd. Jag vet ju hur man gör när man formaterar med skiva problemet är att den inte vill det nu. Skivan går ett tag och filer installeras men sen stängs bara datorn av
Om du bara kommer halvvägs genom första laddningen av drivrutiner så kanske du måste ändra sata-mode från ahci till ide i bios, brukar resultera i en snabb blåskärm och omstart om det är felinställt.
Citera
2013-03-19, 16:07
Medlem
Redzss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i3o6
Om du bara kommer halvvägs genom första laddningen av drivrutiner så kanske du måste ändra sata-mode från ahci till ide i bios, brukar resultera i en snabb blåskärm och omstart om det är felinställt.

Det fungerade!!!
Tack så mycket för hjälpen, du är bäst!
Citera
2013-03-19, 23:04
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Dom fungerar?
Japp, mina funkar felfritt.
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Precis allt fungerar förutom att windows installatinen ger ett felmeddelande
Nöj dig med det då!
Senast redigerad av Skadat gods 2013-03-19 kl. 23:13.
Citera
2013-03-20, 21:42
Medlem
Tänkte formatera om min systemdisk den jag har windows på. Men har ingen skiva för drivrutiner till moderkortet vilket behövs för att få igång internet m.m. När jag går in på asus sida så får jag fram massa olika kategorier och har inte en aning om vad jag ska ladda ned av alla....Finns det inte på något sätt att ladda hem de filer som finns med på skivan som autoinstallerar allt?

ASUS P8Z77-V LX är det moderkortet jag har.

Tänkte föra över de filerna till en annan hårddisk sen installera dem efter att jag formaterat om windows.
Citera
2013-03-20, 21:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yakupov
Tänkte formatera om min systemdisk den jag har windows på. Men har ingen skiva för drivrutiner till moderkortet vilket behövs för att få igång internet m.m. När jag går in på asus sida så får jag fram massa olika kategorier och har inte en aning om vad jag ska ladda ned av alla....Finns det inte på något sätt att ladda hem de filer som finns med på skivan som autoinstallerar allt?

ASUS P8Z77-V LX är det moderkortet jag har.

Tänkte föra över de filerna till en annan hårddisk sen installera dem efter att jag formaterat om windows.

Välj sedan efter ditt operativsystem -> http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_LX/#download
Citera
2013-03-20, 22:56
Medlem
ludwiqs avatar
Hjälp med Windows Vista/Återställa till Fabriksinställningar

Tjenna, min gamal Dell Laptop med Windows Vista har blivit fruktansvärt seg och vill gärna installera om hela hårddisken, (är inte så rutinerad på det hära, så behöver hjälp). Har försökt använda mig utav "Killdisk" för att rensa hdisken för att sedan lägga till ett nytt operativsystem via USB, men grejjade inte det riktigt. Men är det möjligt att utan skiva fixa tillbaka den till fabriksinställningar och kommer den isåfall gå snabbare osv, antar att datorn är full med virus och skit osv. Har också testat F8/F11 vid uppstart, men det händer inget. De enda alternativen är F2(Setup) och F12(Boot menu), (ingen recovery osv).

tacksam för alla svar!
Citera
2013-03-20, 22:59
Medlem
area50s avatar
Hade typ samma problem för ett tag sedan så jag fick tyvärr omformatera hela datorn
Citera
2013-03-21, 00:40
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Tjenna, min gamal Dell Laptop med Windows Vista har blivit fruktansvärt seg och vill gärna installera om hela hårddisken, (är inte så rutinerad på det hära, så behöver hjälp). Har försökt använda mig utav "Killdisk" för att rensa hdisken för att sedan lägga till ett nytt operativsystem via USB, men grejjade inte det riktigt. Men är det möjligt att utan skiva fixa tillbaka den till fabriksinställningar och kommer den isåfall gå snabbare osv, antar att datorn är full med virus och skit osv. Har också testat F8/F11 vid uppstart, men det händer inget. De enda alternativen är F2(Setup) och F12(Boot menu), (ingen recovery osv).

tacksam för alla svar!
Googla och läs om Killdisk före du använder det, nästa gång. Ingenting finns kvar på disken efter Killdisk, F11 kallar på Fabriksåterställningspartitionen/recovery som Killdisk hjälpt dig att för evigt avlägsna från ditt permanentlagringsmedia

Vista är skit! Win7 fungerar miltals bättre, skaffa det ist.
Citera
2013-03-21, 13:18
Medlem
Håller på och försöker dra en DBAN på min laptop. För att jag tänkte att jag skulle sälja den.
Bara det att jag klantade mig första gången och råkade dra en DBAN över usb-minnet så det var väl ingen höjdare. Notera att jag redan hade DBAN installerat på usb-minnet sen ca 1 år sedan.

Så nu när jag laddade ned Universal-USB-Installer-1.9.3.0 och DBAN 2.2.7.iso och installerade det på mitt usbminne. Och sen försöker boota via usb, så får jag bara upp texten "syslinux edd 4.0 xxxx".

Har även testat äldre version utav DBAN, men får fortfarande samma felmeddelande.
Funderade på att testa en äldre version utav Universal-USB-Installer. Men kan inte hitta en fungerande nerladdnings länk.

Någon som har en aning hur jag kan fixa till problemet?
Citera
2013-03-21, 16:21
Medlem
Tje-na!

Har installerat om W7 från 64-bit till 32, och då skapades en mapp på disken med namnet "Windows.old". Lugnt att ta bort denna? Datorn är inte använd till något förutom ominstallationen till 32.
Citera
2013-03-21, 16:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malkinson
Tje-na!

Har installerat om W7 från 64-bit till 32, och då skapades en mapp på disken med namnet "Windows.old". Lugnt att ta bort denna? Datorn är inte använd till något förutom ominstallationen till 32.

Svar ja på din fråga.

Hur? -> http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/how-do-i-remove-the-windows-old-folder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in