Förstår inte riktigt vad du menar i inlägget. Men du har en Win 7 licens som pappers lapp på datorn?
Det finns 2 vägar att gå
1) Du har återställnings partition på din dator och då trycker du Alt+F10 vid start eller du boota upp en live cd sätter på aktive flagga på en den partitionen som är rencover
2) Du tankar hem Windows 7 ISO från Microsoft hemsida och installera . Dock kommer du får jaga drivrutiner till datorn, om du väljer det här alternativet. Som tur nog är SIS och Via chipset nästa utrotade från jordens yta ,därav är lite humanare på win 7 än på Xp.
Att microsoft efter ca 30 dagar vill att du aktivera din Windows är ganska självklart, därav är det viktigt att du har den här licenslappen på datorn, för där står vilken licens som din dator "äger"
Citat:
Ursprungligen postat av Gtar
Hej jag köpte en aptus dator för ca 4 månader sedan.
Måste nu formatera om (fråga inte varförrr)
men jag har inte cd skivor. Det finns en återställningsmeny på datorn men den formaterar inte utan bara för datorn till en annan tidpunkt. Jag vill inte hela "reparera" den. Jag vill FORMATERA.
Jag har orginal windows 7 (fick d med datorn men inga cd skivor)
Det går ju att ladda ner 7'an men efter ett tag så vill microsoft att man aktiverar de.. åååh orkar inte.
min fråga är: hur kan jag använda windows 7 - den originella-som finns i datorn? kan man bränna ner den.. går det? hur gör man? TACKSAM FÖR SVAR