2011-05-10, 19:06
Medlem
Laser Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laser Mannen
Jag har lite problem, för den bootar inte efter jag lagt removable device högst på bootprio. Vad gör jag för fel? Vad borde jag göra?

nevermind, allt är fixat
Citera
2011-05-10, 20:06
Medlem
Ska installera 7.
Men jag vet inte om datorn min klarar av 32 eller 64 bit.

AMD Phenom 9550 Quad-Core Processor.
4 GB RAM Minne.
ATI Radeon HD 4600 Series

Snabba svar tack! Ska installera det ikväll.
Citera
2011-05-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Ska installera 7.
Men jag vet inte om datorn min klarar av 32 eller 64 bit.

AMD Phenom 9550 Quad-Core Processor.
4 GB RAM Minne.
ATI Radeon HD 4600 Series

Snabba svar tack! Ska installera det ikväll.

http://products.amd.com/pages/DesktopCPUDetail.aspx?id=400&AspxAutoDetectCookieS upport=1

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15&displaylang=en

var det snabbt nog?
mvh
t
Citera
2011-05-10, 20:27
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
nevermind, allt är fixat
Berätta gärna vad som gick fel och hur du löste det; alltid hjälper det någon annan!
Citera
2011-05-10, 20:42
Medlem
När jag ska installera Windows 7 får jag följande felmeddelande: 0x80070017
Vad fan är felet?
Blir så jävla frustrerad.
Citera
2011-05-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
När jag ska installera Windows 7 får jag följande felmeddelande: 0x80070017
Vad fan är felet?
Blir så jävla frustrerad.

ev http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-support-och-ovriga-tradar/844204-omojligt-att-installera-nytt-os-error-code-0x80070017/

mvh
t
Citera
2011-05-10, 23:52
Medlem
Laser Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Berätta gärna vad som gick fel och hur du löste det; alltid hjälper det någon annan!

Jag gjorde om det bara, sen efter lite omförsök så frågade den mig vilken drive jag ville boota från och jag valde mitt usb-minne och sen va det bara att installera win7 i vanlig ordning..

Dock har jag nya problem. För när jag fixat massa med konfigurationer och uppdateringar och skulle starta om datorn så passade jag på att byta tillbaka till att boota från HD, men började den "läsa in" windows, ladda vista-startskärmen och sen blåskärmade. Jag gick in i bios och bytade tillbaka till usbminnet och nu är det fint igen.(en anmärkningsvärd sak är kanske att när jag har inne usbminnet så frågar den mig om jag vill boota win7 eller vista)

Ska jag ta bort hela "windows.old" för att bli av med de sista spåren av vista så den inte "förvirrar" sig eller vad kan problemet vara?
Citera
2011-05-11, 12:10
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Jag gjorde om det bara, sen efter lite omförsök så frågade den mig vilken drive jag ville boota från och jag valde mitt usb-minne och sen va det bara att installera win7 i vanlig ordning..

Dock har jag nya problem. För när jag fixat massa med konfigurationer och uppdateringar och skulle starta om datorn så passade jag på att byta tillbaka till att boota från HD, men började den "läsa in" windows, ladda vista-startskärmen och sen blåskärmade. Jag gick in i bios och bytade tillbaka till usbminnet och nu är det fint igen.(en anmärkningsvärd sak är kanske att när jag har inne usbminnet så frågar den mig om jag vill boota win7 eller vista)

Ska jag ta bort hela "windows.old" för att bli av med de sista spåren av vista så den inte "förvirrar" sig eller vad kan problemet vara?
Hmm...det låter som om det blivit något fel med bootfilerna.
Testa att installera EasyBCD och kolla runt lite i det: troligtvis kommer du att se att det finns två alternativ och du kan då enkelt ta bort Vista-alternativet; dessutom kan du om det behövs installera om själva bootfilerna.
Jag fick göra det en gång när en XP-installation gick ordentligt söderut...
Citera
2011-05-11, 18:33
Medlem
HenkWeeders avatar
Från windows 7 till windows Xp home.

Köpte ett begagnat windows xp home på tradera för en överkomlig peng men lyckas inte installera det då det kommer upp felmeddelanden då jag ska sätta igång.. Varför vill inte windows 7 låta mig installera det?

Otydligt och allt men jag är rätt kass på datorer.

mvh
Citera
2011-05-11, 18:37
Medlem
Bookes avatar
Boota från skivan, formatera och kör in win xp...

Varför man nu skulle vilja detta....
Citera
2011-05-11, 18:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kan inte nedgraderar versionen. Det är då du får detta problem. Om det hade varit tvärtom, d.v.s XP Home -> Win7 så är det inga problem. Då får du följdfrågan " vill du uppgraderar "

I detta fall så gäller det en ren ominstallation.
Citera
2011-05-12, 00:54
Medlem
4168s avatar
Hur gör man så att de markerade inte kommer upp när man håller musen över? http://i54.tinypic.com/28w30d1.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in