2009-07-05, 16:43
Bannlyst
Busringningen i fråga går i stora drag ut på att de ringer upp någon enhet för narkotikainformation eller liknande och frågar kryptiskt om deras last med gula, böjda frukter (alltså bananer) är knark. När buset är "färdigt" så glömmer den andra änden att lägga på telefonen och man hör dem fortsätta snacket i bakgrunden om det skumma samtalet.

Nån som vet? Länk?
Citera
2009-07-12, 21:22
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CDOE
Busringningen i fråga går i stora drag ut på att de ringer upp någon enhet för narkotikainformation eller liknande och frågar kryptiskt om deras last med gula, böjda frukter (alltså bananer) är knark. När buset är "färdigt" så glömmer den andra änden att lägga på telefonen och man hör dem fortsätta snacket i bakgrunden om det skumma samtalet.

Nån som vet? Länk?

Du har blandat ihop två olika busringningar. Den med bananen och den icke pålagda telefonluren går till livsmedelsverket tror jag.

Narkotikatipset heter just "Narkotikatipset" och går till polisen.
Citera
2009-07-14, 11:23
Medlem
Sinitsins avatar
Den med bananlådan från Brasilien är, om jag inte minns helt fel, gömd en bit in på sistaspåret på Hassan vol 5.
Citera
2009-07-14, 15:30
Medlem
blåljuss avatar
Hittar inget på youtube och inget på google. Du får nog ladda hem skivorna.
Citera
2009-07-14, 18:56
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=Imf3SVLXx0E&feature=PlayList&p=8CFB5EF365A C7247&playnext=1&playnext_from=PL&index=16

Den här kanske?
Citera
2024-04-04, 19:05
Medlem
Letade själv efter detta och hittade det av en slump, det var ett dolt spå på sista sketchen som hette Vesslan. Den kan lyssnas på på SR:

https://sverigesradio.se/artikel/4869351
Citera
2026-08-30, 23:10
Medlem
Jag har letat efter ett Hassan-klipp i ett par år nu utan framgång, så jag skakar liv i denna tråd.

Det handlar om Kristian Luuk som ringer till systembolagets kundtjänst, dialogen går något i stil med:

*Svarar nånting med systembolaget*
Luuk - Är det systembolagets kundtjänst?
*Bekräftar det på något sätt
.//..//
Luuk - Jag köpte vin XX, och jag bjöd över en god vän på middag, vi åt då en enkel pasta. Sen satte vi oss i soffan och jag började fingerpulla, och sen när jag kände att nu är det dags så började jag plötsligt må väldigt illa och var tvungen att springa ut och...kräktes. Är det något ni hört någon annan ringa om?
*Jag ska se om vi fått några klagomål på vin XX, (borta någon sekund). Nej vi har inga klagomål på den*
Luuk - Inte det, tack ska du ha.

Klippet är inte så långt, detta är det jag kommer ihåg.

Vi har aldrig haft skivorna så det är inte därifrån jag hört det, har också försökt titta igenom de skivor som finns och enligt titlarna så verkar det inte vara någon av de. Misstänker att jag hört det från ett YT-klipp som tagits bort.

Mycket mer än så vet jag inte, hoppas någon kan hjälpa mig hitta det, eller ja nu vill jag nästan bara få bekräftat att det är fler som hört det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in