Skaffade mobilt bredband kontant hos 3 för att kunna använda min laptop när jag åker bort. Laddade kortet, men när jag skulle använda det uppstod ett problem och programet avslutades. Slutligen avinstallerade jag det mobila och installerade om det. Samma problem uppstod, men nu fick jag ett mer exakt meddelande:en motstridig tjänst körs.ehSched.Media center scheduler service.Inget jag har ställt in iaf.Har försökt avsluta servicen men den kommer alltid tillbaka och det är omöjligt att använda det mobila bredbandet. Någon som känner igen detta och vet hur man löser problemet? Kan det vara något virus som orsakar detta? Tacksam om någon kan hjälpa mig!
Antingen har du Windows XP media center edition, eller så har du Media Center installerat på ditt Vista. Hur som helst så verkar det som att ditt modem inte gillar tjänsten. Prova att ta bort den från msconfig > services (tjänster). Ta bort bocken på den och tryck OK sen starta om datorn.
jag vet inte vad det är för service men det går ju inaktivera den om du dubbelklickar på den. man ska komma ihåg att vissa tjänster är beroende av varandra på kolla under fliken beroenden. vet du inte hur du ska göra så ställ in den på manuellt så märker du om den går igång, det är även det säkraste för att inaktivera tjänster som måste köras kan ge problem