Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-04, 17:46
Medlem
ZzappAttacks avatar
Information om datorn:

Windows Vista Home Premium
32-bitars operativ system
Fujitsu Siemens
AMD ultra dual-core 2.1 Ghz
4GB Ram

Har precis fått min Beta key till Aion Online och skulle nu börja dra hem spelet, tankar först en fil "Aion.exe"
som ska starta installationen av "NCsoft Launcher" som jag därifrån ska installera Aion antar jag.
Allting börjar bra går igenom "Aion.exe" relativt fort sen startar Install Wizard och installerar NC Soft Launcher,
senare när instalationen är klar så dubbelklickar jag "NCLauncher.exe" och man ser att datorn tänker men sen händer inget?
Inget startar, kommer inte up i listan äver processer igång heller, datorn vägrar helt enkelt starta programmet,
har avinstallerat och installerat om ett tital gånger utan resultat och har haft en kompis skicka sin "Launcer" mapp och jag kunde inte starta ifrån den heller.

Så någon som vet vad problemet kan vara och hur jag ska åtgärda det?
Citera
2009-07-09, 08:42
Medlem
ZzappAttacks avatar
Kan tilläggas att jag öppnat alla portar som har med Launchern att göra lagt till undantag i brandvägg / stängt av brandvägg helt... Har följt alla steg på PlayNC's hemsida som har att göra med launchern och hur man åtgärdar problem.

Funkar fortfarande inte... ingen som vet vad det kan bero på?
Citera
2009-09-14, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZzappAttack
Kan tilläggas att jag öppnat alla portar som har med Launchern att göra lagt till undantag i brandvägg / stängt av brandvägg helt... Har följt alla steg på PlayNC's hemsida som har att göra med launchern och hur man åtgärdar problem.

Funkar fortfarande inte... ingen som vet vad det kan bero på?

Fick du löst det eller? Sitter på ungefär samma problem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in