2009-07-08, 13:09
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Ja, och dessutom det vatten som finns botten på alla tankar. Rengör/byt bränslefiltret och fyll upp tanken med soppa.
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Ja, bränslefiltret borde vara första kontrollpunkten vid ett sådant fel.

TS har redan bytt soppafiltret om ni kollar ett par inlägg upp...
Citera
2009-07-08, 13:12
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilin
Värför skulle den pajja iofs just vid soppatorsk?
mvh

som sagt jag behöver inte skriva för dig.. andra har förklarat..
Citera
2009-07-08, 14:31
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
TS har redan bytt soppafiltret om ni kollar ett par inlägg upp...
Äuhum, missade det.

Då låter det som skiten har satt sig i insprutningen (spridare mm). Kan gå att lösa med injector-cleaning på burk, men jag är skeptisk till dylik "snake-oil". Får förmodligen ta isär och rengöra bränslesystemet.
Citera
2009-07-08, 17:13
Medlem
Kilins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Äuhum, missade det.

Då låter det som skiten har satt sig i insprutningen (spridare mm). Kan gå att lösa med injector-cleaning på burk, men jag är skeptisk till dylik "snake-oil". Får förmodligen ta isär och rengöra bränslesystemet.

Okej, spridarknas säger du,
jag var tvungen at parkera om den idag, och jag kände hur de verkligen stank bensin i bilen när jag startat den, samt att den dog efter nån minuts körning så ja fick dra igång den igen, är detta symptom på dålig soppapump eller knas med spridarna tro?
Citera
2009-07-08, 17:18
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
jag kände hur de verkligen stank bensin i bilen när jag startat den
Läcker det soppa någonstans? Läckande soppa i motorrummet, framför allt under högt tryck, kan ställa till med en rejäl brasa. Framför allt på turbomotorer, då turbon blir jävulskt varm.
Se upp med det!
Citera
2009-07-08, 17:33
Medlem
Kilins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Läcker det soppa någonstans? Läckande soppa i motorrummet, framför allt under högt tryck, kan ställa till med en rejäl brasa. Framför allt på turbomotorer, då turbon blir jävulskt varm.
Se upp med det!
Jo jag vet, blev lite skrajj faktist, men jag hittar dock ingen läcka=/
Citera
2009-07-08, 19:51
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Jo jag vet, blev lite skrajj faktist, men jag hittar dock ingen läcka=/

tror det är dags att sluta gissa och lämna bilen till en verkstad.. som sagt det kan vara lite vad som helst... men jag skulle gissa på att pumpen inte orkar bygga upp tillräkligt med tryck.. dvs spridarna öppnar inte som dom ska.. det mesta verkar gå i retur. lämna in bilen för felsökning..
Citera
2009-07-08, 21:07
Medlem
Kilins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
tror det är dags att sluta gissa och lämna bilen till en verkstad.. som sagt det kan vara lite vad som helst... men jag skulle gissa på att pumpen inte orkar bygga upp tillräkligt med tryck.. dvs spridarna öppnar inte som dom ska.. det mesta verkar gå i retur. lämna in bilen för felsökning..

Pallar inte betala för felsökning än, de tyder ju på pumpen som du säger, sen om de nu inte skulle vara pumpen när den är bytt får ja gå vidare med felsökning, ska köpa pump imorn o åka till en verkstadssnubbbe som får byta den åt mig så får vi se hur de går
Citera
2009-07-08, 23:57
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Pallar inte betala för felsökning än, de tyder ju på pumpen som du säger, sen om de nu inte skulle vara pumpen när den är bytt får ja gå vidare med felsökning, ska köpa pump imorn o åka till en verkstadssnubbbe som får byta den åt mig så får vi se hur de går

vilket är billigast chansar du på ? felsökninga a 750 spänn eller soppapump 2000kr?
Citera
2009-07-09, 18:28
Medlem
Kilins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
vilket är billigast chansar du på ? felsökninga a 750 spänn eller soppapump 2000kr?

Värför ska jag felsöka i första hand om de mesta tyder på pumpen?
Skulle de mot all förmodan inte vara pumpen så får jag betala 750 spänn till men vafan de överlever man kanske
Är de pumpen så sparar jag ju 750 kr
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in