Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-03, 18:56
Medlem
Hejsan!

Jag har en Acer mini pc Aspire one och råkade olyckligtvis ut för den såkallade "bono kraschen". Eftersom acer totalvägrade att låta det gå på garantin så hade jag inget annat val än att försöka ta tag i problemet själv.
Så nu har jag alltså formaterat datorn och allting funkar som det ska förutom kanske det viktigaste. Internet såklart.

Om jag kopplar in en nätverkskabel så står det att jag är ansluten och allt det där. Men jag kommer inte ut på internet i alla fall.
Och när jag ska använda mig utav det trådlösa så existerar det inte ens i datorn.

Om man går in i enhetshanteraren så finns där en kategori som heter "Andra enheter", därunder ligger "Ethernet-styrenhet" Med en fin liten tillhörande ikon med ett frågetecken och utropstecken på.
Under kategorin nätverkskort står Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC. Utan frågetecken och krussiduller. Dvs allting ser ut som det ska. (Vilket det uppenbarligen inte är?)

I vilket fall som helst så behöver jag nu hjälp med att kunna lösa mitt lilla problem.

Jag har mina små gissningar på konflikt eller drivrutiner men vill gärna få lite mer klarhet i det hela av någon som är lite smartare på ämnet än vad jag är.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in