2009-07-03, 14:25
Moderator
skunkensunes avatar
Enligt 1.06 så får man inte försöka koppla samman en fysisk (levande?) person med ett användarkonto.

Men gäller detta även om det rör sig av en avliden person?
Citera
2009-07-03, 14:28
Bannlyst
Ja, annars kan jag exempelvis påstå att ruskigbuss har dött i negersjukan (AIDS) och därefter outa honom, när han i själva verket är inaktiv eller på semester.

Heil.
Citera
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Enligt 1.06 så får man inte försöka koppla samman en fysisk (levande?) person med ett användarkonto.

Ja, det gör det.
Citera
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune

Jag misstänker att ledningen inte tolkar "fysisk" som du har gjort, dvs. levande, utan för att kunna skilja på begreppen "fysisk" och "juridisk" person.
Citera
2009-07-03, 15:01
Medlem
micaeles avatar
Även en avliden person är i högsta grad fysisk. Ta dig till kyrkogården, gräv dig ner i en relativt nyskapad grav och känn efter så får du se.
Citera
2009-07-03, 15:09
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Jag misstänker att ledningen inte tolkar "fysisk" som du har gjort, dvs. levande, utan för att kunna skilja på begreppen "fysisk" och "juridisk" person.

Ja, kom att tänka på detta då frågan uppstod i tråden om mamman med son som blev mördade i Rågsved.

Edit: Menar självklart där det är bekräftat bortom alla tvivel att personen ifråga är död. Exempel: Tidningarna skriver om att Neger Negersson blev ihjälslagen av polisen efter att ha skrivit en tråd här på Flashback.
Senast redigerad av skunkensune 2009-07-03 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in