2009-07-02, 18:05
Medlem
CaptainNemos avatar
Moderaterna kommer ALDRIG att få min röst efter ALLA de lögner som Reinfelt sprutade ut över folk och fä inför valet 2006. Detta är ytterligare en lögn för att få folk att skänka sina röster till ett parti som svänger 180 grader direkt efter en valseger.
Citera
2009-07-02, 18:14
Medlem
Bofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av originalposter
Ifall man är både invandringspositiv och något fritänkande, så förstår man att invandringen måste vara något som är ett plus för landet. Det blir den inte om man inte gör sorteringar gällande vilka som kommer in i landet och får stanna.
Varför måste invandringen vara ett plus för landet? Och med landet menar jag den nuvarande befolkningen.

Det invandrar varken ny landareal eller nya naturresurser med invandrarna, varför den nuvarande befolkningen och deras ättlingar torde bli storförlorare på invandringen alldeles oavsett kvaliteten på invandrarna. (Ja, kanske inte om invandrarna besitter betydligt högre genomsnittsintelligens, är helt laglydiga, friska som nötkärnor, vackra, starka, friska, etc... helt enkelt har avsevärt bättre gener. Men det framstår inte som särskilt sannolikt, då svenskarna redan anses stå riktigt (åtminstone tillräckligt) högt på de flesta av dessa punkter.)

Nej, en fritänkare inser nog att invandring idag är ett stort minus för Sverige.

OBS: Med invanring menar jag utfärdande av fullständiga medborgarskap (inkl. rösträtt). Ett selektivt utdelande av TUT, (T)AUT och så vidare kan mycket väl ha gynnsamma effekter för Sverige.
Citera
2009-07-02, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Om de nu visas att det finns någon substans bakom uttalandet så kommer M få min röst.

Nej. M är inte sådant parti som bryr sej om invandringspolitiken.
Samma som MP. Dom säger att man borde få ladda hem musik och filmer. Men jag tror att dom kommer inte göra något åt det om dom blir statsminister.

Fiska röster burkar det kallas.
Citera
2009-07-02, 18:33
Medlem
olasvenssons avatar
Röstfiske!

Moderaterna försöker fiska röster från Sverigedemokraterna.
Citera
2009-07-02, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

MP försöker också fiska röster med sitt fildelningssnack.

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=2840508
Det här kommer svida för PP:are.
Senast redigerad av persson121 2009-07-02 kl. 19:06.
Citera
2009-07-02, 19:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Just det.
Citera
2009-07-02, 19:05
Medlem
EraserP12s avatar
Eftersom Moderaterna inte har ensam majoritet i Riksdagen kommer de aldrig att kunna genomföra förslaget. Men får man med övriga regeringspartier så är det klirrat. Dock kommer det inte att hända.

Så mycket röstfiske tror jag inte att det är, det här är ju inte det enda förslaget från moderaternas sida om strängare integrationspolitik.
Citera
2009-07-02, 19:18
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EraserP12
Eftersom Moderaterna inte har ensam majoritet i Riksdagen kommer de aldrig att kunna genomföra förslaget. Men får man med övriga regeringspartier så är det klirrat. Dock kommer det inte att hända.

Så mycket röstfiske tror jag inte att det är, det här är ju inte det enda förslaget från moderaternas sida om strängare integrationspolitik.

Det kan väl vara röstfiske i alla fall? Om Moderaterna tar väljare från Sverigedemokraterna så är det väl visst fiskeri? Har du aldrig fiskat fisk någon gång? Rätt agn ger rätt fisk!!!
Citera
2009-07-02, 19:30
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Rom byggdes inte på en dag

En utmärkt idé av M, men ett helt meningslöst förslag när Kd har sin fiina människosyn och Fp med sin självgodhet och Centern som bygger på att öka sin förträfflighet. M får aldrig dessa med sig på ett sådant förslag.

Men om Kd åker ur så slipper vi fundera över vad deras fiiina människosyn kan ställa tillmed och om Centern tappar ännu mer trotts en ivriga bäverhona i ledningen då kan det kanske var på väg i alla fall. Men det krävs nog att Sd blir inte bara vågmästare utan ganska stora.

Vi får väl se bortåt 2022
Citera
2009-07-02, 20:53
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Jag trodde inte mina ögon. Jag hört att M var det ända paritet som var på SD sida typ.

Ni som röstar på Moderaterna och är samtidigt emot SD så bör ni titta på dennna länk.

http://www.dn.se/opinion/debatt/ta-medborgarskapet-fran-kriminella-invandrare-1.800439

Läs igenom hela.

Nu är det inte så att jag har bytt parti. Moderaterna kommer kasta lite krut på denna fråga.

Fredrik har ju ändå sagt sanningen som invandringspolitiken på youtube.

"Medborgarskap som givits på felaktiga grunder ska därför kunna återkallas. Det kan handla om falsk identitet, hot eller mutor."

Jag tycker den biten låter ganska bra och "förslaget" överlag.

Varför ska ge vika för hot och mutor?
Citera
2009-07-02, 20:58
Medlem
originalposters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bofink
Varför måste invandringen vara ett plus för landet? Och med landet menar jag den nuvarande befolkningen.

JAg menar att man måste se till att invandringen är ett plus för landet.
Invandring kan vara bra eller dålig, beroende på hur den sköts och vilka människor som migrerar.

Detta inser moderaterna, till skillnad ifrån vänstern som tydligen tex anser att grovt kriminella inte skall fråntas medborgarskap.
Citera
2009-07-02, 21:19
Medlem
takeuschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
rasister!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

(USER WAS BANNED FOR THIS POST)

ont. det syns väl ganska tydligt att m är lite oroliga för sd's växande stöd runt om i landet. skriveriet om utredningen känns som ett väldigt tafatt försök att locka över lite väljare till sin sida. det skulle förvåna mig väldigt mycket om ett förslag som detta skulle träda i kraft.

och det är väl självklart att medborgarskap som utdelats på felaktiga grunder ska få tas tillbaka? jag förstår inte riktigt hur övriga integrationsansvariga i de andra partierna kan vara emot detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in