2011-08-04, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
I tv-serien Titta han flyger/Greatest american hero spelade han rådgivare till presidenten. Såvitt jag vet har han spelat militärer och andra karaktärer med pondus och makt i en hel del filmer.
Han såg klart osympatisk ut.
Ja just det, den serien ja! Med den oförglömliga signaturlåten "Believe It or Not". Blir tvungen att länka bara för det: http://www.youtube.com/watch?v=7I5ckkFuCeQ&feature=related.

Jo, det stämmer att Spradlin av typcastad i den typen av roller (precis som karakärskådesspelare gärna blir). Kom att tänka på en annan sådan skådis som spelade liknande roller och som också dog för inte så länge sedan: Don Davis. Men det fanns en markant skillnad mellan Davis och Spradlin, för som du själv skriver så hade Spradlin en otrevlig uppsyn och porträtterade makten som lömsk och nyckfull. Davis, å andra sidan, spelade allt som oftast karaktärer som stod på "hjältens" sida och skulle ställa att till rätta.

Jag undrar lite grann hur resultatet skulle ha blivit om de hade fått varandras roller istället? Det är ju i princip samma sorts rollfigurer så frågan är om karaktärerna upplevs på detta sätt pga. att de verkligen är skrivna på det sätter eller pga. uppsynen av de skådesspelare som portträtterade dem?
Senast redigerad av scrollock 2011-08-04 kl. 02:07.
Citera
2011-08-04, 03:31
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, men då ska det inte avskrivas som "naturliga orsaker" är min poäng. Begreppet är alldeles för brett, slappt och urskiljningslöst då det kan vara precis vad som helst.

Oj! Läkaren har uttalat sig...Okunnig som vanligt... Visst kan man dö av naturliga orsaker vid 30-40 osv årsålder....Sjukdom är ju naturligt din åsna...
Citera
2011-08-04, 07:21
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Bubba Smith

http://www.tmz.com/2011/08/03/bubba-smith-dead-dies-police-academy-nfl-star-los-angeles-death-coroner-baltimore-colts-oakland-raid ers-houston-oilers/

Bubba får inte vara död, det ska ju spelas in en till Polisskolan och då MÅSTE Bubba vara med.
Citera
2011-08-04, 08:53
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...

Bubba får inte vara död, det ska ju spelas in en till Polisskolan och då MÅSTE Bubba vara med.

Då kommer varken Hightower eller Tackleberry att vara med där...Han som spelar Tackleberry, David Graf har ju också sorgligt nog varit borta i över tio år nu...
Citera
2011-08-04, 10:09
Medlem
Aven House e ju doed......
Citera
2011-08-04, 10:32
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cross dresser
Aven House e ju doed......

House vem då?

EDIT: Ah, du menar rollfiguren i Police Academy som spelades av Tab Chacker.
Senast redigerad av Loxus 2011-08-04 kl. 10:34.
Citera
2011-08-04, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
House vem då?

EDIT: Ah, du menar rollfiguren i Police Academy som spelades av Tab Chacker.

Tab Thacker heter han för övrigt . Thacker var dock bara med i två av de senare filmerna och är därför inte lika oumbärlig som många av de andra figurerna.

Vet att just David "Tackleberry" Grafs död var ett problem som diskuterades i samband med den nya tilltänkta filmen, och att man diskuterade huruvida man skulle ersätta honom med en ny skådis eller inte ha med honom alls i filmen. Med "Hightowers" bortgång blir det mer problematiskt då man har två karaktärer att ta hänsyn till.

Dock är filmseriens viktigaste skådisar, i mitt tycke, Michael Winslow, G.W. Bailey och George Gaynes. Deras karaktärer får och kan ALDRIG ersättas med andra skådisar.
Citera
2011-08-04, 11:11
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Tab Thacker heter han för övrigt . Thacker var dock bara med i två av de senare filmerna och är därför inte lika oumbärlig som många av de andra figurerna.

Vet att just David "Tackleberry" Grafs död var ett problem som diskuterades i samband med den nya tilltänkta filmen, och att man diskuterade huruvida man skulle ersätta honom med en ny skådis eller inte ha med honom alls i filmen. Med "Hightowers" bortgång blir det mer problematiskt då man har två karaktärer att ta hänsyn till.

Dock är filmseriens viktigaste skådisar, i mitt tycke, Michael Winslow, G.W. Bailey och George Gaynes. Deras karaktärer får och kan ALDRIG ersättas med andra skådisar.

Ja, skrev fel :P
Ja, Police Academy utan Michael Winslow skulle aldrig funka ;P
Citera
2011-08-04, 12:21
Medlem
sfrges avatar
Citat:

Ja, Bailey är faktist fruktansvärt bra som den galne Harris...

Citat: "You are "D" Squad; "D" for "dirtbags." When I say: "Hey, dirtbags!" that means you. You people are going to hate my guts for the rest of your lives. I am going to make you sorry that you ever came here"

Nu blev det lite OffTopic...Förlåt...Men ibland kan man behöva skratta lite i den här tämligen mörka men dock intressanta tråd...
Citera
2011-08-04, 13:48
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
I så fall är det hög tid att få igång kamerorna snart, då Gaynes passerade 90-strecket för ett tag sedan...

Mycket trist med Bubba, har alltid älskat Polisskolanfilmerna. Får bli en nostalgititt ikväll tror jag.
Citera
2011-08-04, 14:10
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jo, men då ska det inte avskrivas som "naturliga orsaker" är min poäng. Begreppet är alldeles för brett, slappt och urskiljningslöst då det kan vara precis vad som helst.

Fast naturliga orsaker är ju just naturliga orsaker. Sjukdom orsakad av ålder, cancer, hjärnblödning, KOL e.t.c. Olyckor, slag, fall, självmord, dråp är inte naturliga orsaker. Hur som helst tycks han ha dött av någonting åldersrelaterat och inte i något våldsamt trauma eller en överdos.
Citera
2011-08-04, 14:11
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Då kommer varken Hightower eller Tackleberry att vara med där...Han som spelar Tackleberry, David Graf har ju också sorgligt nog varit borta i över tio år nu...

Åh det visste jag inte. Trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in