Citat:
Ursprungligen postat av
Roibot
Ingen som nämnt
Walter Walshs (1907-2014) död än? Han levde ett långt och spännande liv som idrottsman och FBI-agent. Lite synd att missa sin 107-årsdag med endast 6 dagar. RIP
http://www.usashooting.org/news/2014/4/30/352-worlds-oldest-olympian-walter-walsh-passes-away
Nej nej nej nej!!! FAAAAN OCKSÅ!!! Blir alltid lika upprörd så jag ser att dödsängeln Roibot skriver i den här tråden för då VET jag att det är någon viktig som kolat!
Minneskrönikan är väldigt knapphändig så detta ska jag råda bot på ifall ni inte vet vem denne herre var. Gör inget misstag,
Walter Walsh var legendarisk på det sättet att han var den ende kvarvarande personen från Gangstereran och han låg personligen bakom många av de största gripandena/oskadliggörandena av högprofil gangsters i USA under Public Eran. Han spräckte Brady-ligan genom att skjuta ihjäl ledaren Al Brady och han sköt även gangstern James Dalhover, och blev själv alllvarligt skottskadad i eldstriden. Under andra världskriget sköt han även ihjäl en krypskytt med en M1911pistol från över 90 meters avstånd!!
Han hade utöver detta distinktionen att vara den siste FBI-agent som var äldre än organisationen självt. Att han var världens genom tiderna äldste OS-medaljör var liksom bara grädden på moset som underströk denna mans storhet, som gått de flesta förbi i det här landet. Walsh var dessutom troligen den äldste levande "kändis" vi känner till de de flesta andra är enbart kända för sin ålder.
Walter Walsh var en sann hjälte på ett sätt som inte ens Hollywoodhjältar blir. Han hade en enastående karriär inom
FBI. Han tjänstegjorde som befäll i
United States Marine Corps under WWII. Slutligen var han en OS-deltagare. Inte illa!