Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Journalisterna skriver ju bara vad polisen/anhöriga/talesmannen eller vem det nu är säger. Och enligt den informationen som de har fått tyder allt på att han dött av naturliga orsaker, vilket kan vara allt ifrån hjärtattack, stroke, lunginflammation etc, vilket är fullt naturligt att dö av när man är 74 år. Naturliga orsaker är egentligen ett samlingsbegrepp på allt som inte har förbegåtts av något brott, självmord, överdos eller olycka.
På CNN står det dock att man ska göra en obduktion för att ta reda på den exakta dödsorsaken.
Jo jag vet det, men jag tycker det är en "cop out" (som jänkarna brukar säga) att bara meddela "naturliga orsaker" som kan vara allt mellan himmel och jord när det faktiskt finns en orsak. För mig är "naturliga orsaker" reserverad för folk som dör av extremt hög ålder och där ingen annan sjukdom finns med i bilden, utan att man helt enkelt har "slitits ut" av det långa livet och organen har gett upp.
Betryggande dock att han kommer att obuceras så att vi kan få klarhet i detta mysterium!