New York-rapparens liv har kantats av tunga missbruk. 2016 var han nära att mista livet efter en överdos på ett hotellrum i New York. För tre år sedan dömdes han till 12 månaders fängelse för skattefusk. Han har också suttit inne för droginnehav, stöld och djurplågeri.
"Den 7 mars skrev Svenska Friidrottsförbundets förre vd Ulf Ekelund på Facebook att han hade drabbats av cancer och att han inte hade lång tid kvar att leva:
”Helgen har jag ägnat åt idrott och inte minst åt EM i friidrott som ser ut att bli mitt sista då jag i förrgår fick beskedet att jag har ’väldigt många metastaser av malignt melanom i hjärnan’ och att det är obotligt och förloppet förväntas gå snabbt och att jag har kort tid kvar”
"Ulf Ekelund har alltså inga större ekonomiska problem, men heller inget formellt yrke. Han är 62 år och behöver nog inget fram till pensionen.
- Man får se hur länge man har råd att leva, skojar han."
Nu kan han inte skoja om den saken längre.
Bodde tydligen bra. Med sin man. Med ungersk bakgrund.
Senast redigerad av Alldeadalldead 2021-04-10 kl. 11:20.
"Harold Seymour Shapiro, professor emeritus i matematik vid KTH, Stockholm, har avlidit vid nära 93 års ålder."
"Harold Shapiros vetenskapliga produktion omfattar cirka 150 artiklar samt fyra böcker. Han var internationellt högt respekterad. Större konferenser i USA arrangerades i samband med hans 60- och 75-årsdagar."
Har dessutom meriten att vara far till en person som kallats "världens intelligentaste
svensk", nämligen Stanfordprofessorn Max Tegmark.
Vet inte hur mycket man får krångla till det men Karin Tegmark-Wisell, känd från
pressmöten med FHM, lär vara kusin till Max Tegmark.
Någon begåvad person kanske kan räkna ut just hennes släktrelation till den avlidne.
Jonny Logan, who won the Eurovision Song Contest with What’s Another Year, written by Mr Healy, told RTÉ One’s Brendan O’Connor Show on Saturday morning that he was heart-broken over his death.
Logan described Mr Healy as a “very witty man”, who had a gift for words.
Även Irlands president har uttalat sig, vilket säger en del om Healys status.
President Michael D Higgins said news of the death of Mr Healy “will have been heard with sadness by so many across the community of music and music-making in Ireland”.
“Shay’s talents extended across so many areas and continued, even when challenged by illness, into the modern decades,” the President said. “His approach to everything he did was original and conveyed with enthusiasm. The range of his song-writing was such that it included not just songs that could compete with real prospect at Eurovision, but also songs that responded to contemporary events and that could take their place in the folk community.”
Trummisen Bosse Skoglund (1936-2021) somnade in på sin 85-årsdag, enligt hans Facebook-sida.
Bosse Skoglund började som studiomusiker och spelar på många svenska klassiker. Han var Peps Perssons trummis i flera årtionden och gav även ut skivor i eget namn. Han kallade det han gjorde groove-arbete.