Citat:
Ursprungligen postat av Svedjebonde
Janne Brålanda har avlidit
Jag vet inte om kändisskvaller egentligen är rätt plats för det här men Janne var trots allt bekant för väldigt många. Någon får väl flytta inlägget om det inte passar.
Mannen, myten och legenden Janne Brålanda, mer känd som just 'Brålanda', 'Spårvidden' eller 'Janne i Bäcken' har avlidit vid 71 års ålder.
Alla som varit på någon större hojfest har säkerligen träffat detta original och alla med anknytning till bikerkulturen i hela västra Sverige med omnejd känner till denne man. Legenden säger att han en gång för över 30 år sedan körde fel med bil och hamnade på en hojfest istället. Där hade han så trevligt att han fortsatte åka på hojfester fram till sin död för ett kort tag sedan. Han ägde så vitt man vet aldrig någon motorcykel utan kom alltid i bil men har ändå alltid varit varmt välkommen på varje hojfest. Hans mest framträdande egenskap var att på ett trevligt sätt tjata hål i huvudet på folk om precis vad som helst. I timmar i sträck kunde han samtala om järnvägar, primuskök och motböcker bara för att bara nämna något.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/525514_10150730838488335_616158334_9575341_5926561 10_n.jpg
Tråkigt att läsa, jag var tvungen att kolla bilden innan jag visste vem du pratade om. Vi kallade honom för Ärt-Janne då han odlade ärtor.Han var alltid på Gôrfesten i Forshaga, Mothers Freak och det numera insomnade HI .Alltid trevlig, alltid ödmjuk och väldigt pratsam. På ett bra sätt. Jag kommer att minnas honom med glädje och sentimentalism. Många är gryningarna vi har delat i Sofokles anda.
Tillägg: Sofia Hogs i Stockholm, Stampede i Äppelbo och Northen Twins i Kalix är ställen vi har träffat honom, säger maken. Han var tydligen överallt i Sverige...