2013-04-17, 00:56
  #8701
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Teorin om en eller två läkare som maskerar sitt yrkeskunnande gör det totalt omöjligt för en läkare att försvara sig mot den, den är en fälla, för hur läkaren ifråga än vänder och vrider sig så binds han till styckningen. Är ngt inslag det minsta snyggt så kallas det elegant, och är det inte snyggt så kallas det medvetet grovt.

För bövelen människa, det var ju två läkare som var åtalade för mordet, jag har svårt att tänka mig att dom inte hjälptes åt med att stycka offrets kropp.

Där har vi anledningen till att kroppen ena gången verkar ha styckats av ett proffs men i nästa stund så är det en jägare/slaktare/amatör som gått till verket.
Citera
2013-04-17, 00:58
  #8702
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vi har ältat detta förut och vi verkar inte komma längre, men det vore fint om du kunde förklara hur du så absolut bergsäkert vet att fotorullen aldrig har existerat

Jag tror Dio var där hemma hos fotohandlarparet och hörde dem koka ihop en saftig skröna om überhemska styckbilder, innan de kontaktade polisen.
Citera
2013-04-17, 01:01
  #8703
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och hur vet du att fotorullen med det makabra innehållet aldrig har existerat ?
För att bilderna aldrig har återfunnits ?
Catrines huvud har ju aldrig återfunnits, innebär detta också att hennes huvud aldrig har existerat ?

Vi har ältat detta förut och vi verkar inte komma längre, men det vore fint om du kunde förklara hur du så absolut bergsäkert vet att fotorullen aldrig har existerat

Tusentals människor har sett Catrine da Costas huvud. Catrine var en verklig person. Du pissar på hennes efterlevande varje gång du skriver ett inlägg i den här tråden.
Citera
2013-04-17, 01:04
  #8704
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Så vidare värst stor uppmärksamhet har väl inte fallet fått här, det finns trådar i kriminalfallsdelen som har många fler visningar och inlägg.

Däremot så har tråden befolkats av Lindeberg-vänner som bombar ner den med en massa inlägg där alla minsann får veta att det här är Sveriges största justitiemord genom tiderna.......häxjakt........konspiration........o sv osv i all oändlighet.

Man kan ju undra varför de hänger just här, när det finns "mer seriösa" sidor & bloggar därute i cyberrymden? Var inte Eremona & Co. seriösa??
__________________
Senast redigerad av Hagenbach 2013-04-17 kl. 01:13.
Citera
2013-04-17, 01:06
  #8705
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Du tycker inte att människorna närmast CdC är trovärdiga alls? Absurt. Men inte förvånande. De som känner dig i tråden känner också till din högst privata logik. Du tvärsågar alltså vittnen i CdC:s närhet, vittnen som aldrig värderats av polisen eller i domstol ... wow. Trodde du höll på CdC, men alla vittnen från hennes närmaste krets som antyder att CdC levde efter pingsten, dom nackar du direkt

Jag har aldrig sagt att vittnena är bombsäkra, jag har skrivit att deras vittnesmål skulle vägts ihop med de andra, värderats. Men detta skedde aldrig. Sabas förhör hamnade tex i slasken.

Nåt mer? Ja, som vanligt öser du på med statiska påståenden och hoppas väl att det ska likna retorik. Det gör det aldrig.

Nåväl, allt i ditt inlägg har bemötts ordentligt redan. Skrolla och läs i tråden om du vill ha svar.

Allt du behöver veta har skrivits hundratals ggr i tråden redan

Nej dom vittnen som säger att dom sett Da Costa efter pingsthelgen 1984 och då speciellt efter den 10 juni är inte trovärdiga.
Dom kommer aldrig att bli trovärdiga heller hur mycket du än bönar och ber.

Ärligt talat Eremona, hur kan du vara så oerhört säker på att läkarna är så oskyldiga som du försöker intala oss andra ?

Tänk om fotohandlarparet faktiskt talade sanning, tänk om det var allmänläkaren som lämnade in fotorullen med dom hemska bilderna för framkallning.

Tänk om de två kvinnliga poliserna som sett Catrine i sällskap med TH också såg rätt?
Vart hamnar vi då ?
Citera
2013-04-17, 01:08
  #8706
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Du pissar på hennes efterlevande varje gång du skriver ett inlägg i den här tråden.

^^ Din kommentar till Lawn.

Gjorde inte TH något liknande, när han skar av huvudet på Annika Nordbergs obducerade kropp? Tror knappast hennes föräldrar ville att dotterns huvud/kranium skulle stå på en rättsläkares hylla och samla damm...
Citera
2013-04-17, 01:10
  #8707
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Tusentals människor har sett Catrine da Costas huvud. Catrine var en verklig person. Du pissar på hennes efterlevande varje gång du skriver ett inlägg i den här tråden.

Absolut inte, nu hittar du på.
Jag vill att Catrine ska få en återupprättelse och jag vill att de skyldiga ska erkänna att det var dom som gjorde det.
Tråden har alltför ofta fått ta del av ett illa dolt kvinnoförakt, du vet precis vad jag menar om du scrollar igenom hela tråden.
Citera
2013-04-17, 01:12
  #8708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Hans karriär rök ju åt h-e. Han hade nog inte räknat med att bli anklagad för mord, ja, ett mord som han hoppats och känt att han skulle kunna komma undan med*. Han hade sett till att dödsorsaken är omöjlig att fastställa och placerat plastsäckarna inte så långt ifrån sin arbetsplats och av någon anledning velat att den döde skulle kunna gå att identifiera (i ett slags rollspel). Kanske hoppades han på en snabb skjuts i karriären, dessutom, genom att säga den exakta åldern på CdC , - 28 år! (ja, hon hade varit alldeles i närheten av att fylla 28 innan hennes liv släcktes), när rättsläkarna skulle göra en åldersbestämning? Och ingen kan göra en sådan exakt åldersbestämning. Ja, såvida man inte gör en vild gissning och råkar träffa rätt. Men, TH förnekade senare att han sagt "28".


*) Han hade ju lyckats tidigare.

Självmordsförsöket ägde rum i slutet av november 1985, i samband med en rekonstruktion av Anne-Catherines död, inget åtal väcktes mot mot TH i det ärendet, och inget åtal existerade ännu för mordet på da Costa.
__________________
Senast redigerad av echoesofglory 2013-04-17 kl. 01:18.
Citera
2013-04-17, 01:13
  #8709
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
^^ Din kommentar till Lawn.

Gjorde inte TH något liknande, när han skar av huvudet på Annika Nordbergs obducerade kropp? Tror knappast hennes föräldrar ville att dotterns huvud/kranium skulle stå på en rättsläkares hylla och samla damm...


Det där är ju rent fruktansvärt faktiskt, snacka om att visa noll respekt både för den avlidna (mördad) och för hennes anhöriga.
Citera
2013-04-17, 01:19
  #8710
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Absolut inte, nu hittar du på.
Jag vill att Catrine ska få en återupprättelse och jag vill att de skyldiga ska erkänna att det var dom som gjorde det.
Tråden har alltför ofta fått ta del av ett illa dolt kvinnoförakt, du vet precis vad jag menar om du scrollar igenom hela tråden.

Du är en ynklig människa som använder en annan människas tragiska öde som ursäkt för att för en gångs skull få lite respons, väcka lite uppmärksamhet, känna dig lite viktig. Och det kan alla som följer den här tråden lätt konstatera.
Citera
2013-04-17, 01:21
  #8711
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Dåligt påläst? Självmordsförsöket ägde rum i slutet av november 1985, i samband med en rekonstruktion av Anne-Cathrines död, inget åtal väcktes mot mot TH i det ärendet, och inget åtal existerade ännu för mordet på da Costa. Du stavar inte Annicas namn rätt heller.

Ooops! Min tabbe! Skrev det i bara farten. Men, det ändrar ju inget, eftersom han varit misstänkt för att ha mördat sin fru och hade dessutom suttit häktad för mordet på och styckningen av CdC och det sista var direkt karriärdödande, något som var värre än allt annat i hans liv.
Citera
2013-04-17, 01:24
  #8712
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Du är en ynklig människa som använder en annan människas tragiska öde som ursäkt för att för en gångs skull få lite respons, väcka lite uppmärksamhet, känna dig lite viktig. Och det kan alla som följer den här tråden lätt konstatera.

^^ Du kommenterar här Lawn.

Genom att ni PL-vänner hela tiden försvarar TH, så är det ju som att sparka på AN och hennes anhöriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in