Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Mycket intressanta inlägg och hedervärda insatser av bla Eremona och Echoesofglory. Framkommer det något mer intressant om "incestanmälan" mot Allgén?
Tack *bockar* Jag känner att incesthistorien är mkt svår att ta tag i, men jag har tänkt titta på Christinas förhör så småningom. Dels är historien helt uppenbart fabricerad (barnet undersöktes av läkare 4 ggr om jag minns rätt, utan positiva resultat, och när Christina inte fick som hon ville vävde hon raskt ihop barnet med Tom och Tomteboken och huvudgrillar-kvinnoslaktar-sekten istället), dels är det sjukt mkt material (läs trams) att gå igenom. En gång ringer Christina tex polisen när hon är på örat, vilket kanske borde få åtminstone en förhörsledare att dra öronen åt sig. Dessutom gillade hon inte TA för fem öre, och till slut så förlorade han kontakten med sitt barn, och Christina gick sas segrande ur striden, men TA fälldes ju inte för incest. Nåväl, jag ska ta tag i den där FUP-luntan nån dag (180 A4!). Grejen är ju också att incesthistorien är ett påhäng, en blindtarm.
Det finns massor av grejer runt da Costa som ännu är lärorika, man kan förkovra sig personligen, förstå utredningen lite bättre och komma lite, lite närmare en brottsteori som man känner sig bekväm med (förhören med centrala personer, kartorna och de medicinska avsnitten är fascinerande, och så får man ngn sorts tidsbild som är intressant) ngt rimligt scenario, men incesthistorien alltså, den är svårhanterlig.
En av de mer spännande grejerna med FUP:en är NK:s långa redogörelse, där man både får och tidsmarkörer och en inblick i CdC:s dagliga liv, en rörig sommarvecka. NK ska tex gå och kolla på Per Cussion, Sveriges första renodlade rappare, och CdC släpar på en bergsprängare, en typisk åttiotalsgrej. Drogerna flödar fritt, pundare möts i portuppgångar, knarkandet verkar ske lite halvöppet så där, och prostitutionen var laglig ...