Citat:
Ursprungligen postat av WeaselPodowski
Hur menar du nu? Hur kan det faktum att de inte erkänt vara ett möjligt tecken på att de är skyldiga? Vad skulle alternativet vara?
Eftersom jag misstänker dom för att ligga bakom Catrines död och styckning av hennes kropp.
Citat:
Jag skulle önska ett lite mer utförligt svar från din sida, för fortfarande är det så att du använt argument som "dom har ju t.o.m stått åtalade för det" när det det gäller Teet och Thomas påstådda skuld samtidigt som du inte fäster någon vikt vid domarna mot Quick.
Det är inte så att jag tycker annorlunda – min tolkning är också den att han erkänt för att få uppmärksamhet och då kanske särskilt från sin terapeut som sedan drev på – men det blir verkligen konstigt när allt som är betyngande i fallet med läkarna (åtalet, udda beteende, mindre förseelser, expertutlåtanden), eller det som är mer komprometterande (erkännande, domar, brottsligt förflutet) vad gäller Quick inte betyder något alls när det kommer till honom.
Det är inte så att jag tycker annorlunda – min tolkning är också den att han erkänt för att få uppmärksamhet och då kanske särskilt från sin terapeut som sedan drev på – men det blir verkligen konstigt när allt som är betyngande i fallet med läkarna (åtalet, udda beteende, mindre förseelser, expertutlåtanden), eller det som är mer komprometterande (erkännande, domar, brottsligt förflutet) vad gäller Quick inte betyder något alls när det kommer till honom.
Ser på olika sätt på dessa två fall, helt enkelt.
Citat:
Kan det inte vara så att Teet nog ville göra sig mer märkvärdig (särskilt i sin egen tankevärld) än vad han i själva verket var, under bland annat de föreläsningar han höll och att det var därför han ibland drog det lite väl långt (utan att för den sakens skull erkänna ett 30-tal mord han inte begått)?
Och du måste väl medge att det är värre att ha knivhuggit en person och tagit gisslan vid ett rån, än att ha gått till prostituerade under en tidsperiod då det dessutom var lagligt, även om alla tre såklart är olämpliga.
Och du måste väl medge att det är värre att ha knivhuggit en person och tagit gisslan vid ett rån, än att ha gått till prostituerade under en tidsperiod då det dessutom var lagligt, även om alla tre såklart är olämpliga.
Kanske.
Det är värre, om Härm är oskyldig.
Citat:
Definitivt mindre kriminella i alla fall.
Det vet vi egentligen inte.
Citat:
Att blåsa sig till åtta morddomar är inte illa – du tror alltså att alla inblandade agerade i god tro, allt för naiva för att genomskåda Quick samtidigt
som de var honom behjälplig med väsentlig information under tiden?
Nu var det ju inte riktigt så, utan det finns till och med exempel på poliser som hoppade av utredningen på grund av de metoder som användes – en av dem intervjuades i Hannes Råstams dokumentär om fallet.
som de var honom behjälplig med väsentlig information under tiden?
Nu var det ju inte riktigt så, utan det finns till och med exempel på poliser som hoppade av utredningen på grund av de metoder som användes – en av dem intervjuades i Hannes Råstams dokumentär om fallet.
Kan egentligen inte uttala mig om allt som gäller Quick, men för mig verkar han bara vara en som mår bra av att få uppmärksamhet. Är ingen större sport att "erkänna" att man ligger bakom ett antal olösta mord, men dom allra flesta gör inte det eftersom det vore jävligt korkat och fullständigt meningslöst och slöserier med polisresurser och skattepengar. Men, Quick är funtad så att han kan göra detta.
Senast redigerad av lamashta 2012-02-01 kl. 02:48.
Senast redigerad av lamashta 2012-02-01 kl. 02:48.