2025-01-14, 22:07
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Enormt mycket tokigheter i det här men det som sticker ut ändå är att Rajs var involverad i utredningen av Tomas dotter!!

Eller hur - vad i h..lvete gjorde Rajs där? Vad hade han med barnet att göra?

Att inga sunda personer - polisutredare, åklagare, förundersökningsledare, andra rättsmedicinare, Socialstryrelsen eller (kommande) försvarare - såg till att Rajs lyftes bort är märkligt.
Rajs borde ju inte fått ha alla dessa roller samtidigt!
Senast redigerad av coli 2025-01-14 kl. 22:34.
Citera
2025-01-14, 22:51
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Eller hur - vad i h..lvete gjorde Rajs där? Vad hade han med barnet att göra?

Att inga sunda personer - polisutredare, åklagare, förundersökningsledare, andra rättsmedicinare, Socialstryrelsen eller (kommande) försvarare - såg till att Rajs lyftes bort är märkligt.
Rajs borde ju aldrig fått ha alla dessa roller samtidigt!
Rajs och då även Lindblad och Eriksson blev extra utredningspersonal som jobbade parallellt med polisen för att sätta dit läkarna. De bildade en skuggrupp tillsammans med CA och kanske fler civilpersoner. I utlåtandet lyser det igenom att CA som egentligen skulle utredas mer deltog i utredningen för att på något sätt få något ur dottern som bevisning.

Man har frågat sig varför CA blev informerad om utredningsinsatser. Svaret är nog helt enkelt för att hon deltog i utredningen!
Citera
2025-01-14, 22:57
Medlem
flugornass avatar
Det här har följt mig långt innan dokumentären sändes nyligen.

Först läste jag Per Lindebergs bok sedan Lars Borgnäs.

Kontentan av alla dessa timmar för att försöka förstå och bilda mig en egen uppfattning blev mig övermäktigt.

Att mamman är en manipulerande typ spökskrivare är jag säker på, och fylld av hat/avsky inför sin man.

Fastnar i att Jovan Rajs var rädd för att bli anklagad att själv vart delaktig i styckningen och därför gör dessa tvära kast i utlåtande.

Dagboks Lena tror jag inte alls på.
Varför är bara en känsla av att hon vill få uppmärksamhet.

Fotohandlarparet och kunden som kom in och noterade typ upplevd total fasa i butiken ingen av dessa tror jag på. Det fanns polaroidkamera vid den tiden som borde används för att fotografera detta.
Om det nu ens fanns fotografie

Det vittne som har minst trovärdighet är damen med hunden, där är det ju snurrigt värre med årstiderna.

Ni kan fakta bättre än mig, men jag fastnade för att slaktaren från Polen är min kandidat till styckningen, vem som mördade henne om inte slaktaren gjorde det innan styckning så finner jag ingen annan kandidat att han även tog livet av henne.

Den kvinnliga nykläckta polis kvinnan tror jag inte heller på, hon trodde hon hittat en språngbräda i karriären.

Incest påstående faller på tidslinjen och är helt galet, hittar inte bättre ord.

Men så fann jag den här artikeln, så nu släpper jag det här och bara följer ert arbete med att finna sanningen.

https://lakartidningen.se/wp-content/uploads/OldPdfFiles/1999/19692.pdf

Slutligen så hoppas jag att dom får någon form av upprättelse, behöver inte vara ekonomiskt hellre då att staten kryper till korset och ger dom det juridiskt.
Citera
2025-01-15, 01:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jaa! Det väntade bara i tre år

Nej fotohandlarparet VÄNTADE inte i 3 år utan när media skrev om fallet så kom de ihåg att en fotokund hade lämnat in oerhört märkliga bilder för framkallning 3 år tidigare.

Om vi ska utgå ifrån din märkliga logik så borde ett TV-program som Efterlyst läggas ned omedelbart eftersom vittnen kan "vänta" i åratal med att höra av sig.

Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Och givetvis får vi inte glömma Roffe R*ben, den omtänksamme jägmästaren som dök upp 1988 och plötsligt kom på att han lämnat in en filmrulle till framkallning fyra år tidigare. Enligt R*ben höll herr fotohandlaren på att framkalla en film, och av någon anledning ropade han till sig någon annan anställd och samtliga "reagerade våldsamt" på filmens bilder. Vad bilderna visade hade inte R*ben någon aning om. Men om man nu "reagerar våldsamt", vad det nu innebär, så kanske man skulle vidta någon åtgärd?

Men nu vidtog väl jägmästaren en åtgärd, han hörde av sig 4 år senare?

Om vi tittar på helt andra fall som har uppmärksammats i media genom årens lopp så finns det helt uppenbart vittnen som hört av sig många år senare som i fallet här nedan tex så du kan alltså inte börja misstänkliggöra jägmästaren bara för att han hörde av sig 4 år senare.

Citera
2025-01-15, 02:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrespratt
Är det någon som vet exakt vilken lokal Vinoff hade tillgång till på Karlbergsvägen 66,
var det A, B elller C? och mellan vilka år var han verksam där?

Den adressen är ju också väldigt nära bägge fyndplatserna

Fast nummer 66 på Karlbergsvägen låg inte mitt emellan de båda dumpningsplatserna som rättsläkarstationen gjorde.

Vinoff är förövrigt ett ointressant bifigur som tyvärr har lyfts fram i tråden som någon sorts spindeln i nätet.

Det mesta pekar på att Vinoff träffade överhuvudtaget inte BO den sista tiden.

Det sista vittnet arkitekten är dessutom mer intressant men det vet alla redan.
Citera
2025-01-15, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha5678
Agendan är att provocera och irritera en seriös diskussion. Inget att bry sig om.

FB ger tyvärr utrymme till sådant spammande och sabotage. Sluta svara trollet/psykfallet/sabotören. Ge inte sjukdomen näring.

Hen skriver att solen är grön. Du säger emot och efter en vecka skriver hen att solen är grön igen, och att jorden är platt. Du kan inte vinna. Diskutera med mänsklig skit och det blir bara mer skit. Hen ska bara tigas ihjäl.

On topic vill jag bidra till den ändlösa debatten om skicklighet kontra oskicklighet.

Parteringen av BO:s kropp har faktiskt hanterats på ett sätt som kan få en att tro att två personer har varit inblandade.

En grov och klumpig person och en mer slipad person i så fall.

Om det är så, går skiljelinjen vid BO:s höftleder.
Benen har avlägsnats vid höftlederna och delats på mitten på ett påfallande grovt sätt.

Lårbenshalsarna, v lårben och h knä har hanterats helt utan försiktighet eller finess.

Hanteringen av torson och armarna ser helt annorlunda ut. Handgreppen är mer genomtänkta och kontrollerade.

Är det bara en GM, har han lärt sig snabbt.

Ett annat alternativ: det var två personer, och en av dem angrep benen, medan den andra tog sig an resten av kroppen.
Senast redigerad av Eremona2.0 2025-01-15 kl. 09:01.
Citera
2025-01-15, 08:55
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej fotohandlarparet VÄNTADE inte i 3 år utan när media skrev om fallet så kom de ihåg att en fotokund hade lämnat in oerhört märkliga bilder för framkallning 3 år tidigare.
Media skrev om fallet redan 1984, det var välkänt att det hade varit ett styckmord. Hade det varit så att det här hade varit ett trovärdigt vittnesmål hade de naturligtvis hört av sig redan då och inte väntat tills TA och TH var häktade och det var ute i media att de var misstänkta.
Citera
2025-01-15, 09:21
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Rajs och då även Lindblad och Eriksson blev extra utredningspersonal som jobbade parallellt med polisen för att sätta dit läkarna. De bildade en skuggrupp tillsammans med CA och kanske fler civilpersoner. I utlåtandet lyser det igenom att CA som egentligen skulle utredas mer deltog i utredningen för att på något sätt få något ur dottern som bevisning.

Man har frågat sig varför CA blev informerad om utredningsinsatser. Svaret är nog helt enkelt för att hon deltog i utredningen!

Sannolikt ja, CA var involverad i och deltog i utredningen. Precis som Rajs.
Helt åt helsike.
De skulle hållits helt utanför och endast hörts som två vittnen bland andra vittnen, utan specialinfo om utredningen.

Rajs intyg skulle underkänts för jäv och ett oberoende intyg av två seniora Rättsmedicinare från Rättsliga Rådet alternativt från utlandet skulle använts.
Christina Allgen, som låg i vårdnadstvist med maken, skulle naturligtvis aldrig fått bidra med den påhittade storyn om "Barnets berättelse". Hon var jävig, partisk och inte sund. Dessutom ljög hon frekvent.

Samtidigt är det bestickande att Christina Allgen var anställd som journalist på DN och Teets fd svärmor, som trodde att Teet mördat dottern, var anställd på Expressen.

Inte så förvånande att tidningarna fick inside info och skrev svarta jätterubriker om den ena påstådda hemskheten efter den andra. Det var ett drev utan like.
Medial lynchning långt innan någon rättegång ens hade börjat.
Citera
2025-01-15, 09:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Media skrev om fallet redan 1984, det var välkänt att det hade varit ett styckmord. Hade det varit så att det här hade varit ett trovärdigt vittnesmål hade de naturligtvis hört av sig redan då och inte väntat.

Det stod inte i media förrän 1987 att man misstänkte att styckningen eller nedmonteringen kunde ha blivit fotograferad och det var då de kom ihåg bilderna som hade lämnats in för framkallning 3 år tidigare.
Citera
2025-01-15, 09:58
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Det stod inte i media förrän 1987 att man misstänkte att styckningen eller nedmonteringen kunde ha blivit fotograferad och det var då de kom ihåg bilderna som hade lämnats in för framkallning 3 år tidigare.
Precis, det är först när media skriver om det som de "kommer ihåg" händelsen. Hade de fått in bilder på en styckad kropp och sedan läst om att det hade varit ett styckmord 1984 hade de naturligtvis hört av sig redan då, det kan inte direkt vara vanligt att man får in den typen av bilder.
Citera
2025-01-15, 09:58
Medlem
colis avatar
Christina Allgen var dessutom väninna med journalisten Eva Tur*es, anställt på TT.

ET avled för ett par år sedan, tittade troligen lite djupt i flaskan. ET försökte också pressa pengar av företag med hot om att via sina journalistvänner publicera negativa artiklar om företagen, om hon inte fick några tiotusen kronor. ET polisanmäldes för detta 2017.

Så ET var sannolikt inte främmande för att delta i mediadrev för att skada någon på Christina Allgens önskan.
Senast redigerad av coli 2025-01-15 kl. 10:29.
Citera
2025-01-15, 10:21
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Fast nummer 66 på Karlbergsvägen låg inte mitt emellan de båda dumpningsplatserna som rättsläkarstationen gjorde.

Vinoff är förövrigt ett ointressant bifigur som tyvärr har lyfts fram i tråden som någon sorts spindeln i nätet.

Det mesta pekar på att Vinoff träffade överhuvudtaget inte BO den sista
Det sista vittnet arkitekten är dessutom mer intressant men det vet alla redan.

Granskade man verkligen vinof eller arkitekten , utreddes de ordentligt av polisen?

Jag förstår inte varför Vinof skulle vara ointressant. Han hade lokal i närheten av fyndplatsen, var kriminell umgicks med kriminella och missbrukare och kände Da Costa .
Även om det inte var han kan det varit nån i kretsen

Att Arkitekten är intressant säger ju sig själv. Koppling till offrets sista tid. Sånt brukar vara det första man utreder.
Senast redigerad av swimp78 2025-01-15 kl. 10:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in