2015-05-08, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Du har fått en litet uttalande av Högsta domstolen som säger att det inte direkt var fel av tingsrätten att tycka till om ett brott som redan var preskriberat. Varför Högsta domstolens avslag på resningen skulle vara åt helvete har du inte kunnat motivera.

Du har alltså inget förtroende för rättsväsendet när det gäller rättsskandaler? Tänka sig, det tror jag du har gemensamt med gemene man. Du har ingen möjlighet att se skogen för alla träd antar jag?

Bra om du i alla fall försöker hålla en rak linje.

Att systemfel eller korruption kan beläggas.

Börja med att förklara vad du ser som systemfel och belägg då. Sedan undrar jag varför du har förtroende vad gäller rättskandaler. De inebär ju definitionsmässigt att saker gått åt helvete. Sedan förstår jag då fortfsrande inte vad du inte begrep med min analogi.

Och nu det viktigaste av allt. Tjae vi säger en sak bara. Det yngsta basrnvittnet ib Sveriges historia...Räcker det?
Citera
2015-05-08, 22:35
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Osäker på vilken mening jag korrigerat, upplys mig skall vi försöka reda ut det.

Du tog bort ett frågetecken från mitt inlägg #21448 och ersatte det med en punkt.

Citat:
Nej hovrätterna gjorde rätt i detta fall. Dock handlade det om att de dels fått sanningen presenterad för sig tack vare granskande journalistik.Dels att de inte här kan gömma sig bakom formaliteter.

Du svarar inte varför Högsta domstolen ej kan vara ett sanningsvittne. Inget intryck togs från media i Quickärendet, det var ren formalia. Precis som i da Costa-fallets avslag. Ren formalia.
Citera
2015-05-08, 22:38
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Börja med att förklara vad du ser som systemfel och belägg då.

Menar du att jag ska belägga något som jag inte sett? Ja du. Jag skulle gärna se att du belägger att osynliga marsmänniskor med telepatisk förmåga och jordgubbsglasögon inte var packet som skötte da Costa-utredningen.

Förstår du orimligheten själv?

Citat:
Sedan undrar jag varför du har förtroende vad gäller rättskandaler.

När har jag sagt det?

Citat:
Sedan förstår jag då fortfsrande inte vad du inte begrep med min analogi.

Den om USA?

Citat:
Och nu det viktigaste av allt. Tjae vi säger en sak bara. Det yngsta basrnvittnet ib Sveriges historia...Räcker det?

Vad vill du säga med det? Om inte barnvittnet hade funnits hade någon annan varit yngst, och hade inte vederbörande varit yngst hade någon annan det. Förstår du?
Citera
2015-05-08, 22:39
Medlem
Citat:
Varför skulle 'vilka handlingar som helst' ha bärkraft på ärendet? Vad menar du exakt att Leif GW skulle kunna publicera för handlingar som ger allmänheten något? Känns lite som att du talar i nattmössan - med det har vi blivit vana vid nu när det gäller dig.

Kan du styrka att jag predikat GW:s trosuppfattning i 5 år? Det kan du rimligtvis inte.
Okey. Fyra år då då. Jag såg i en tråd att du lyckats spela in ett tvprogram. Men nästa utmaning för dej är att du lyckas beställa ut några förhör för något som du hävdat för en sanning i över 4 år.
Citera
2015-05-08, 22:39
Medlem
Citat:
Du tog bort ett frågetecken från mitt inlägg #21448 och ersatte det med en punkt.

Du svarar inte varför Högsta domstolen ej kan vara ett sanningsvittne. Inget intryck togs från media i Quickärendet, det var ren formalia. Precis som i da Costa-fallets avslag. Ren formalia.
Njaej punkten var en ren olyckshändelse.

Intryck och iintryck det var de fakta som främst Råstam grävt fram som fällde avgörandet. Jo jag har svarat på varför Hd inte är sanningsvittne. Eventuells fel i rättsväsendet skall granskas av en oberoende instans. Den ordningen finns redan i andra länder.
Citera
2015-05-08, 22:44
Medlem
Citat:
Menar du att jag ska belägga något som jag inte sett? Ja du. Jag skulle gärna se att du belägger att osynliga marsmänniskor med telepatisk förmåga och jordgubbsglasögon inte var packet som skötte da Costa-utredningen.

Vad vill du säga med det? Om inte barnvittnet hade funnits hade någon annan varit yngst, och hade inte vederbörande varit yngst hade någon annan det. Förstår du?

På den det första. Nej du skall inte belägga något du inte sett. Du skall svara på vilka belägg du efterfrågar. Referenser till faktidka fall funkar ju inte.

På det andraDet jag vill ha sagt var detta.
Förhoppningsvis hade 1600 talet fått behålla sitt rekord.
Citera
2015-05-08, 22:46
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Okey. Fyra år då då. Jag såg i en tråd att du lyckats spela in ett tvprogram.

Nej, inte 4 år. Vad har min förmåga att spela in TV-program med min uppfattning i da Costa-fallet att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av förman
Men nästa utmaning för dej är att du lyckas beställa ut några förhör för något som du hävdat för en sanning i över 4 år.

Vad har jag hävdat är sanning under så lång tid? Inte det om Solnamannen i alla fall.

Att jag skulle få några förhör med honom är uteslutet då hans (och andras känsliga förhör) (hur många det nu är) hamnar under sekretess och offentlighetslagen. Vet du vad det är?

De som kan plocka ut förhör från gamla och pågående utredningar är, förutom polis och åklagare:

1. Figurer som forskar kring brott, typ Leif GW och liknande i hans (dåvarande) position
2. Erkända journalister
3. Personer som är extremt påträngande (Sven Anér fick en gång ut en drös handlingar från Palmeärendet bara för att man ville tysta honom för ett tag) och figurer som har kontakter.

Jag tillhör ej någon av dessa 3 kategorier (vilken skräll!).
Citera
2015-05-09, 00:51
Medlem
Citat:
Jag är självklart för en oberoende myndighet som kan hanterar resningar som den i Norge. Men det skulle inte ha något positivt att föra med sig i da Costa-fallet tyvärr.
Varför tror du det. Legetimationsärendet borde vara ett klockrent fall av flera skäl.
Citera
2015-05-10, 22:21
Medlem
Vasaparken, hasch, Robert, diverse

Den våldsamme missbrukaren Robert (som var anställd av Vincent och knuten till E-vägen i juni 1984) var absolut knuten till Vasaparken - han kände och misshandlade knivgalningen BF (som bodde 150 meter från parken), han anhölls i Vasaparken på sommaren 1985, tillsammans med BF, och han åkte fast igen på sommaren 1989, då han hade köpt hasch i Vasaparken. Att han hamnade i Vasaparken var logiskt. Parken var ett okänt tillhåll för missbrukare på 80-talet, liksom Sergelstorg och Kungsträdgården.

Roberts haschmissbruk (1989 köpte han tydligen en rejäl kaka) och geografiska placering är värd att fundera på, eftersom da Costa (enligt vittnen som kände henne) sålde hasch i juni 1984, och i början av juni ska hon ha sovit på hotell Gustav Vasa, ca 300 meter från Vasaparken, enligt väninnan SS.

Att Robert och da Costa hamnade i Vasaparken samtidigt på sommaren 1984 är alltså möjligt, och dessa två inbitna missbrukare kan ha haft en gemensam nämnare i haschet. Att missbrukare träffas i parker är vanligt, och da Costa träffade knarkarpolare i Kungsträdgården, i Högalidsparken, i en park vid Zinkensdamm och på Djurgården.

Och varför skulle hon undvika en så klassisk mötesplats som Vasaparken?

Ja, detta om detta ...

Och nu vet vi vem som ägde den "stora kniv" som BS nämnde på våren 1986, när hon blev misshandlad i sin lägenhet.

Att missbrukare beväpnar sig med skruvmejslar, fickknivar, rakblad och järnrör är ju vanligt, så vi får förmoda att det var något speciellt med kniven som BF nämnde för polisen, något som gjorde den värd att nämna. Personen som ska ha ägt kniven hade ett dubbelnamn, och det är lite intressant, med tanke på att Vincent nämnde en "försöksutskriven" man med dubbelnamn i förhör 1985.

Denne man ska ha varit försöksutskriven från Karsudden, och BF skaffade vänner på Beckomberga, så kanske går det att knyta ihop trådar ...

Förlåt om jag upprepar mig, men jag vill bara vara tydlig ...
Citera
2015-05-10, 23:06
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Den våldsamme missbrukaren Robert (som var anställd av Vincent och knuten till E-vägen i juni 1984) var absolut knuten till Vasaparken - han kände och misshandlade knivgalningen BF (som bodde 150 meter från parken), han anhölls i Vasaparken på sommaren 1985, tillsammans med BF, och han åkte fast igen på sommaren 1989, då han hade köpt hasch i Vasaparken. Att han hamnade i Vasaparken var logiskt. Parken var ett okänt tillhåll för missbrukare på 80-talet, liksom Sergelstorg och Kungsträdgården.

Roberts haschmissbruk (1989 köpte han tydligen en rejäl kaka) och geografiska placering är värd att fundera på, eftersom da Costa (enligt vittnen som kände henne) sålde hasch i juni 1984, och i början av juni ska hon ha sovit på hotell Gustav Vasa, ca 300 meter från Vasaparken, enligt väninnan SS.

Att Robert och da Costa hamnade i Vasaparken samtidigt på sommaren 1984 är alltså möjligt, och dessa två inbitna missbrukare kan ha haft en gemensam nämnare i haschet. Att missbrukare träffas i parker är vanligt, och da Costa träffade knarkarpolare i Kungsträdgården, i Högalidsparken, i en park vid Zinkensdamm och på Djurgården.

Ja, detta om detta ...

Och nu vet vi vem som ägde den "stora kniv" som BS nämnde på våren 1986, när hon blev misshandlad i sin lägenhet.

Att missbrukare beväpnar sig med skruvmejslar, fickknivar, rakblad och järnrör är ju vanligt, så vi får förmoda att det var något speciellt med kniven som BF nämnde för polisen, något som gjorde den värd att nämna. Personen som ska ha ägt kniven hade ett dubbelnamn, och det är lite intressant, med tanke på att Vincent nämnde en "försöksutskriven" man med dubbelnamn i förhör 1985.

Denne man ska ha varit försöksutskriven från Karsudden, och BF skaffade vänner på Beckomberga, så kanske går det att knyta ihop trådar ...

Du nämner "Vasaparken" åtta gånger enbart i den här lilla texten. Varför?
Citera
2015-05-12, 01:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Ja, detta om detta ...

Är det här verkligen allt som du/ni har att komma med ?

Finns det någonting överhuvudtaget i den här tunna illasmakande soppan som du/ni har kokat ihop som bevisar att folket på E-vägen på något sätt är inblandade i Catrines död och/eller styckning ?

Att röka hasch, bära skruvmejsel, fickkniv & järnrör eller att springa i Vasaparken kan omöjligt vara något bevis för inblandning i offrets död/styckning, inte ens det faktum att E-vägen låg där den låg i förhållande till FP2 är något bevis för inblandning från de personer vars namn du nämnt oräkneliga gånger i tråden, att spekulera/komma med olika teorier är självklart helt ok i en kriminalhistorisk debatt men är det inte dags nu att du/ni levererar hårdvara i form av bevis eftersom siktet är inställt på en rätt så begränsad skara människor som levde i marginalen ?

Och varför är Vasaparken så viktig helt plötsligt?

Sabbatsbergs sjukhus ligger ju i princip granne med parken och där arbetade en viss person sommaren 1984 som sedermera blev misstänkt för inblandning i detta fall, varför helt bortse från detta när du/ni ändå håller på och spekulerar om Vasaparken kan ha någon betydelse att fylla för fallet Catrine da Costa ?
Citera
2015-05-12, 11:33
Medlem
Hotell Gustav Vasa var en av CdCs bostäder under hennes sista tid och Vasaparken var en central mötesplats för henne och kanske för hennes MGM. Den livsfarliga galningen med dubbelnamnet råkar inte vara ett av namnen som dök upp när Torge kollade upp SS (som uppenbarligen undanhöll info om vad som hände 15 juni) och CB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in